Navilight op RC van Thomson DVD

Pagina: 1
Acties:

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ik ben sinds kort in het bezit van een Thomson 5400DTH DVD speler. Een prachtig apparaat, ben er zeer tevreden over. Bij de speler is een afstandsbediening geleverd waarop een 6-tal knoppen zitten die volgens de handleiding uitgerust zouden zijn met "Navilight". Er staat verder niet in wat Navilight is, maar als je een beetje logsich nadenkt zou je zeggen dat in het donker deze knoppen zouden moeten oplichten. Het probleem is, dat doen ze niet ! :D

Zijn er hier mensen die ook een RC hebben met Navilight ? Zo ja, hoe zou het moetn werken want ik heb al veel knopjes ingedrukt maar krijg er geen verlichting uit :P

Geen groot probleem maar 'k ben toch wel nieuwsgierig ;)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Maar eens even een klein schupske omhoog :P

Ik ben overigens nog ff rond wezek zoeken en nergens kan ik echt terugvinden dat Navlight verlichting zou moeten geven, nu begin ik wel te twijfelen....

Verwijderd

mijn remote van m'n dvd speler geeft wel licht maar heel beperkt. Het is zo'n glow in the dark effect. Weet niet of dat hetzelfde is ?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Zet er eens een tijdje een felle lamp op. en dan in het donker, misschien is het van dat glimwormmateriaal :)

specs

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 19:37 schreef twopack het volgende:
Zet er eens een tijdje een felle lamp op. en dan in het donker, misschien is het van dat glimwormmateriaal :)
Heb ik geprobeerd, heeft geen effect, enkel dat m'n RC bijna smelt :+

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Misschien een oud topic, maar ik heb dus ook een thomson met dus een navilight RC, ik heb ook geen id hoe het werkt, wel lijkt mij dat het moet opichten aangezien de inc0ontjes op de knopjes zit(wit op doorzichtig wit)) en en zichtbaar zouden worden door verlichting van onderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Carel op 18-12-2002 12:54 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
misschien is het lampje stuk wat erin zit? :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Carel
Ener-G schreef op 18 December 2002 @ 12:56:
misschien is het lampje stuk wat erin zit? :?
Tsjah, het zal sowieso een ledje zijn, wat haast nooit d00d zou moeten gaan, ik ga niet mijn gloednieuwe RC openraggen voor dit totdat ik zeker weet dat er uberahubt wel 1tje in zit :(

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 19:12

Eboman

Ondertitel

http://groups.google.com/...3B0%40arcormail.de&rnum=6

quote: > Die Tasten leuchten dann aber nur, wenn Du die
> Navilight-Taste drückt. Die Navilight-Taste befindet
> sich normalerweise an der linken Seite der Fernbedienung.

Signature

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Ik heb een Thomson TV 32WR45 met Navilight AB. Linksboven zit daar een knop met een lamp-icoontje erop. Als je die indrukt, geeft hij een 5-tal seconden een groen licht achter alle knoppen.
Mijn Thomson DHT5500-surroundset heeft op diezelfde plaats ook een knopje, maar daar kies je de digitale ingang (coax, ... ) mee.
Hier zit dus GEEN Navilight op.
Als je wil kan ik vanavond wel effe pics van beide remotes posten.

• Carel
Eboman schreef op 18 december 2002 @ 13:17:
http://groups.google.com/...3B0%40arcormail.de&rnum=6

quote: > Die Tasten leuchten dann aber nur, wenn Du die
> Navilight-Taste drückt. Die Navilight-Taste befindet
> sich normalerweise an der linken Seite der Fernbedienung.
Hmmm, ok dan zal ik echt zo stom zijn om dit over het hoofd gezien te hebben, ik de handleiding stond iig nix

Ik kan me herinneren dat er iid iets met navilight aan de onderkant van de RC stond, met ene pijltje naar links, had nog gekeken, nu of hij zit er stug niet op, of hij is super hidden. Zodra ik thuis ben laat ik het weten, voor degene die ook ooit tegen het probleem aanhikken.

Fire 69 , graag, mijnes is grijs met compleet witte knopjes en 2 grote voor +- van prog en sound en heeft wel wat gekleurde knopjes bovenin.

[ Voor 38% gewijzigd door Carel op 18-12-2002 13:44 ]

• Fire69
Zijn vrij universele ab's. Die van TV is zilvergrijs zoals die van jou, die van HT is antracietgrijs, maar bij beide zitten er dezelfde toetsen op.
Zal deze avond dan beide hier zetten, met en zonder verlichting. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 18-12-2002 13:48 ]

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

Tacoos

i am i

Ik heb een Thomson breedbeeld TV.
De afstandsbediening heeft ook een navilight logo, maar mooi da'k dat niet aan de praat krijg :(
Er zou een knopje met lamp symbool op moeten zitten, maar waar?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Fire69
Hier zijn de pics.

Beide ab's, links surround, rechts TV:
edit:

oepsie, cd-key in beeld O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.fire69.net/upload/navilight/dsc00807.jpg

Zoals je kan zien, zijn er buiten dit stuk weinig verschillen tussen de 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.fire69.net/upload/navilight/dsc00808.jpg

En hier de Navilight in werking:
Afbeeldingslocatie: http://www.fire69.net/upload/navilight/dsc00810.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 18-12-2002 22:00 ]

• Carel
OK dan, Fire 69, erg bedankt voor de foto''s
Bij mij zit dat knopje er dus helemaal niet !!, voor de rest is de AB wel hetzelfde trouwens.
Zwaar ideaal dat je bij een tv van 870 euro te belazerd zijn om deze optie bij een AB te geven :?

• Fire69
Tja, moet je maar een TV van 1000€ kopen zoals ik, dan krijg je er een gratis knopje bij! 8)

Verwijderd

Vergeet het maar jongens.

Ik heb laatst een dvd speler van Thomson gekocht met ook een afstand bediening erbij waar de tekste "Navi Light" op stond.

en nu weet ik toevallig van iemand die een Thomson TV heeft met zo'n afstandbediening dat de knopjes best fel verlicht worden.

Bij mij werkte het dus ook niet en omdat ik dit topic aan het lezen was waarbij nog meer mensen hetzelfde probleem hadden, heb ik maar even de RC opengeschroeft en tot mijn verbazing kwam ik geen LEDjes tegenkomen.

die gasten bij thomson gebruiken dus standaard dezelfde behuizing voor elke afstandsbediening en alleen de duurdere modellen rusten ze uit met dat Navilight :(

ach ja, dat ken je verwachten voor een dvd-speler van € 169 ;)
Pagina: 1