ik heb dit nog nooit gedaan, hoe moet dit, de readme zegt met het progje amiflash329 ofzo dan klik je die aan en dan gebeurt er verder niks???? hoe moet dit.....
Dit is een van de standaard-vragen in dit forum, maar jah, ik zal ff een toelichting geven...
Ten eerste moet je nooit je bios flashen als het niet belangrijke updates heeft, je hebt nl. altijd een kans om je bios te mollen.
De fabrikanten geven altijd een goede readme hoe het flashen precies moet. Vaak (altijd?) is dit een bootflop maken, de flash-bestanden van de fabrikant erop zetten, en in dos het progje dan uitvoeren, als er tijdens het uitvoeren van het progje iets verkeerd gaat (bv. stroomuitval, vastloper), ben je de lul, dan kun je een nieuwe bios gaan kopen...
Ten eerste moet je nooit je bios flashen als het niet belangrijke updates heeft, je hebt nl. altijd een kans om je bios te mollen.
De fabrikanten geven altijd een goede readme hoe het flashen precies moet. Vaak (altijd?) is dit een bootflop maken, de flash-bestanden van de fabrikant erop zetten, en in dos het progje dan uitvoeren, als er tijdens het uitvoeren van het progje iets verkeerd gaat (bv. stroomuitval, vastloper), ben je de lul, dan kun je een nieuwe bios gaan kopen...
ja maar xp heeft toch geeen dos meer??? hoe moet t dan, en de beschrijving van de fabrikant vond ik nou niet echt dat je zegt van overduidelijk, daar stond wat jij zei, op diskette en in dos runnen namelijk niet in, maar toch bedankt
en ers tond btw bij dat het systeem er stabieler vond werd, want mijn systeem crasht een paar keer per dag, maar ik ga er vanuit dat dat met het kopen van merkgeheugen op gelost zal zijn, maar dit leek me wel te proberen
en ers tond btw bij dat het systeem er stabieler vond werd, want mijn systeem crasht een paar keer per dag, maar ik ga er vanuit dat dat met het kopen van merkgeheugen op gelost zal zijn, maar dit leek me wel te proberen
Verwijderd
ik heb het al best vaak gedaan met dit bord, tot nu toe altijd gelukt!
-zipfile(bios)donwnen en de ami flasher.
-bios uitpakken en in zelfde dir zetten als ami flasher.
-bootflop maken, en opstarten met zo min mogelijk dingen(clean boot)
-naar dir gaan met flasher+update
- dan bijv "ami1234 12345678.rom"
-zipfile(bios)donwnen en de ami flasher.
-bios uitpakken en in zelfde dir zetten als ami flasher.
-bootflop maken, en opstarten met zo min mogelijk dingen(clean boot)
-naar dir gaan met flasher+update
- dan bijv "ami1234 12345678.rom"
je maakt in win98 een bootdisk. boot met flop. MSdos modus. Dan ga je naar de dir met de flashes. KAN gewoon op je HDD staan. Dan doe je ami92834.exe K7s5a.rom of wat de bestandsnamen van je amiflasher en rom file zijn. Dan flashtie je bios en is het goed.
Kon je in xp niet een soort bootflop maken door format a:/s te doen, dus formateren en systeembestanden erop gooien. Of zit ik nu fout
Wèh zedde gij??
Je kunt inderdaad vanuit XP een bootdiskette aan maken. In het schermpje waar je je diskette formatteerd kun je het aanvinken of inderdaad gewoon een format /s doen.
Wel grappig trouwens : Windows XP maakt een Windows Me opstartdiskette voor je aan. Wat dat betreft is het beter geregeld dan in Windows 2000....
Wel grappig trouwens : Windows XP maakt een Windows Me opstartdiskette voor je aan. Wat dat betreft is het beter geregeld dan in Windows 2000....
Pagina: 1