Nieuwe kabelprovider in Harderwijk vanaf 1april

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 23:28
In Harderwijk komt er op 1 april(geen grap) een andere kabelprovider, nu is er aleen UPC/CHELLO, maar het contract is daar mee niet verlengd >:)

Waarschijnlijk is het @HOME, maar dat weet ik niet zeker, iig is het een provider uit het westland ;)

dit alles is vernomen uit een zeer goede bron

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Uit het Westland? Grote kans dat Casema/Wanadoo de nieuwe provider in Harderwijk wordt. Casema komt uit Delft. Dat ligt aardig tegen het Westland aan.

@Home is in Amsterdam gevestigd.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Klovan
Op zaterdag 02 maart 2002 13:20 schreef Ferdo het volgende:
Uit het Westland? Grote kans dat Casema/Wanadoo de nieuwe provider in Harderwijk wordt. Casema komt uit Delft. Dat ligt aardig tegen het Westland aan.

@Home is in Amsterdam gevestigd.
@HOME is ook in het westen, maar ja, alles is beter dan Chello. En als dat niks wordt kunnen we altijd nog naar TweakDSL oid ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 02 maart 2002 11:58 schreef Klovan het volgende:
dit alles is vernomen uit een zeer goede bron
Ik ben wel erg benieuwd naar die bron.

En als dat zo zijn, tja, dat zou wel erg mooi zijn als het in de buurt er omheen ook gebeurt, en dan bedoel ik ook 30KM verder, want daar woon ik. :)
Want m'n oma die in harderwijk woont heeft er niet veel aan, ik wil het. :(

🌞🍃

• Wimlem
  • Laatst online: 12-08 08:27
Als het uit het westland komt kan het alleen maar Kabelfoon zijn.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Klovan
Op zaterdag 02 maart 2002 14:10 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Ik ben wel erg benieuwd naar die bron. Zeg ik lekker niet ;)

En als dat zo zijn, tja, dat zou wel erg mooi zijn als het in de buurt er omheen ook gebeurt, en dan bedoel ik ook 30KM verder, want daar woon ik. :)
Want m'n oma die in harderwijk woont heeft er niet veel aan, ik wil het. :( Nou, dat verwacht ik niet dat het in de buurt er om heen ook gebeurd, want in Harderwijk zit CAIharderwijk en in elburg hebben ze als kabelmaatschappij UPC..

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

@home zit toch vooral in het noorden en zuiden?

#

Verwijderd

Als Casema komt moet je blij zijn.

4 kb/s op het basic abo (das toch niet meer te doen)
65 kb/s op het premium abo (komt in de buurt :9 )

• Klovan
Op zaterdag 02 maart 2002 15:14 schreef Tuxus het volgende:
Als Casema komt moet je blij zijn.

4 kb/s op het basic abo (das toch niet meer te doen)
65 kb/s op het premium abo (komt in de buurt :9 )
dan neem ik gelijk ADSL ;) hoop dat het @HOME wordt, is tenminste tussen de 300 & 800 Kbyte/s

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

aangezien alles is aangesloten op UPC apparatuur, lijkt het me niet erg logisch dat het opeens sneller gaat worden..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Klovan
Op zaterdag 02 maart 2002 16:10 schreef 2Dutch het volgende:
aangezien alles is aangesloten op UPC apparatuur, lijkt het me niet erg logisch dat het opeens sneller gaat worden..
het ligt voor het grootste deel aan de router die in Harderwijk staat, daar zitten 3X zoveel mensen op, als eigenlijk kan.

De infrastructuur is hier allemaal glasvezel en redundant aangelegd ;)

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 11:51

Super Snackman

Snekgek

Waarschijnlijk blijft Chello, daarnaast zal in Kabelfoon www.kabelfoon.nl als tweede
kabelinternetaanbieder van start gaan (streefdatum is 1 april). Binnenkort is er
meer informatie via de media.

Bron: kabelmaatschappij Harderwijk.

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• Cootje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 09:34
Hmmmmm, zit al stiekum te bidden dat het maar geen casema/wanadoo wordt, dat zuigt echt gigantisch! Ben wel benieuwd wat het nou gaat worden.... ach ik wacht gewoon lekker af :D (over een maandje weet iedereen het) ;)

• Klovan
Op maandag 04 maart 2002 12:48 schreef Super Snackman het volgende:
Waarschijnlijk blijft Chello, daarnaast zal in Kabelfoon www.kabelfoon.nl als tweede
kabelinternetaanbieder van start gaan (streefdatum is 1 april). Binnenkort is er
meer informatie via de media.

Bron: kabelmaatschappij Harderwijk.
hmm, meneer Folko Hettinga ;)

nou dat wordt dus geen kabelfoon voor mij een datalimiet van 20 GB per 2 maanden, ga weg :( :( :r :r
Kabelmodem:
- Ingestelde modemsnelheid: downstream 1.536 kbit/s max. in een gedeeld 8,192 Mbit/s kanaal; upstream 256 kbit/s max. in een gedeeld 4,096 Mbit/s kanaal.

Prijs:
Abonnementsprijs: 56,90 incl. BTW per maand;
Meerprijs datagebruik: 7,50 incl. BTW per Gbyte per maand.
Inschrijfgeld: 25,- incl. BTW; Borg modem 25,- (0% BTW)
voor mij dan maar ADSL

• Cableboy
  • Niet online
Het is dus eindelijk zover.... Per 1 april gaat het idd gebeuren.

http://httpd.chello.nl/g.foppen1/chello%20soap-1.jpg
http://httpd.chello.nl/g.foppen1/chello%20soap-2.jpg

Quote:
CONCURRENTIE OP DE INTERNETKABEL

De CAI-Harderwijk sluit een tweede contract met een nieuwe internetaanbieder KABELFOON B.V.uit Naaldwijk. Met de bestaande internetprovider UPC/CHELLO vernieuwt de CAI-Harderwijk met ingang van 1 april a.s. haar contract. De Harderwijker kabelexploitant,CAI-Harderwijk, verhuurt dan aan twee internetaanbieders netcapaciteit. De 15.000 kabelabonnees kunnen dan kiezen uit twee internetaanbieders: Kabelfoon b.v. en UPC/Chello. Kabelfoon b.v. werkt met het nieuwe DOCSIS - kabelinternetmodem. De klant kan kiezen uit drie kabelfoonabonnementen. UPC/Chello heeft toegezegd de bestaande apparatuur voor het leveren van internet aan Harderwijker kabelabonnees uit te breiden, zodat Chello optimaal kan functioneren.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Geen Casema maar Kabelfoon.

Kabelfoon laat trouwens ook conurentie toe op haar netwerk, maar de andere partijen schijnen niet zo geintresseerd te zijn omdat ze dan ook hun netwerk voor Kabelfoon moeten openstellen :)

De CAI Harderwijk is zelf eigenaar van het net dus maken ze zelf wel uit wat erop komt. En dus Chello naast Kabelfoon. :) Of eigenlijk andersom....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

beetje offtopic, maarre

weet iemand trouwens van alle providers de datalimieten?
ik zit nu @home, en heb daar nog nooit van een datalimiet gehoord.

• Ferdo

Ferdo

Op donderdag 21 maart 2002 20:35 schreef Cableboy het volgende:
zodat Chello optimaal kan functioneren concurreren.
Zo...foutje in het artikel weggewerkt! ;)

Harderwijk heeft dus de primeur: keuze op het gebied van kabelinternet! Nou maar hopen dat de rest van Nederland snel volgt. En dat de kwaliteit van kabelinternet daardoor ook echt vooruit gaat.

Hoop alleen wel dat kabelmaatschappijen "concurrerende" internetproviders (zoals bijvoorbeeld Wanadoo op een UPC-kabelnet) niet gaan tegenwerken.

Audioscrobbler profile

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor de mensen die 10gb/maand weinig vinden:

Ik heb zelf ook kabelfoon (premium= constant 80kb/s) en vraag me af wat er mis is met een 5gb limiet per maand.
Met de nog wat duurdere abonnements vorm, welke 10gb per maand toestaat, moet kan je naar mijn idee helemaal nooit in de problemen komen.

Als je maanden achterelkaar 10gb per maand download heb je toch een enorme harde schijf nodig (of een stapel cd-r's van 100 meter).

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 15:54 schreef wwillem het volgende:
Voor de mensen die 10gb/maand weinig vinden:

Ik heb zelf ook kabelfoon (premium= constant 80kb/s) en vraag me af wat er mis is met een 5gb limiet per maand.
Met de nog wat duurdere abonnements vorm, welke 10gb per maand toestaat, moet kan je naar mijn idee helemaal nooit in de problemen komen.

Als je maanden achterelkaar 10gb per maand download heb je toch een enorme harde schijf nodig (of een stapel cd-r's van 100 meter).
Ik heb een kabelverbindeing bij telenet (juist ja, in België) en daarmee haal ik gemiddeld 500 kb/s. Dan is 10 GB datalimiet echt wel weinig, en zeker als je wat wilt gaan sharen op Morpheus, Kazaa, Audiogalaxy en wat weet ik nog allemaal

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 23 maart 2002 16:22 schreef carnman het volgende:

[..]

Ik heb een kabelverbindeing bij telenet (juist ja, in België) en daarmee haal ik gemiddeld 500 kb/s. Dan is 10 GB datalimiet echt wel weinig, en zeker als je wat wilt gaan sharen op Morpheus, Kazaa, Audiogalaxy en wat weet ik nog allemaal
Heb je dan liever een 10GB limiet met 50kB/sec? :?
OKé, 10GB is niet bijzonder veel, maar die reden die je ervoor zegt vind ik nou niet echt zo bijzonder. :D

🌞🍃

Verwijderd

Ik zou kiezen voor kabelfoon

Alleen jammer tot ze in harderwijk die kl##te docsis
modems gaan plaatsen :( (maar UPC plaats deze modem ook al)

• Ferdo

Ferdo

Op zaterdag 23 maart 2002 16:43 schreef Constantyn het volgende:
Ik zou kiezen voor kabelfoon (want ik heb ook via via gehoort tot deze in harderwijk gaat komen)

Maar wat ik ook hoorde is tot upc (chello) weg gaat in Harderwijk??
Nee dus. Chello én Kabelfoon bieden per 1 april hun diensten aan in Harderwijk. Met andere woorden: je kunt vanaf 1 april als Hardewijker dus kiezen uit twéé aanbieders van internet via de kabel. :)

Audioscrobbler profile

• Klovan
Op zaterdag 23 maart 2002 16:47 schreef Ferdo het volgende:
Nee dus. Chello én Kabelfoon bieden per 1 april hun diensten aan in Harderwijk. Met andere woorden: je kunt vanaf 1 april als Hardewijker dus kiezen uit twéé aanbieders van internet via de kabel. :)
En op ADSL is er nu ook veel mogelijk in Harderwijk, vanaf 1 april:

• ADSL van MxStream
• ADSL via BBned + linesharing
• UPC/CHELLO
• Kabelfoon

Vergeleken bij de rest van de steden, is dit een heel goed aanbod ;)

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 23:11
Ik zit hier in Nijker, redelijk in de buurt van Harderwijk. Heb echt geen problemen met Chello... gaat wel redelijk vlot.

• Wimlem
  • Laatst online: 12-08 08:27

Wat is daar dan zo klote aan ??

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Griever
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Wat is er mis met een Docsis modem??, ik heb er ook een en ik zit bijna altijd met een hoge downloadsnelheid.

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:43

FutureCow

(C) FutureCow

ik woon ook in Harderwijk, Probleem met chello? tja het is niet supersnel het was half jaartje terug heel erg bar, internet is er nu meestal wel altijd maar niet altijd even snel. Maar volgens mij is dat Kabelfoon ook niet zo handig met data limiet enzo :S

• Klovan
De snelheid van Chello is deze week een stuk toegenomen in Harderwijk ;) Komt waarschijnlijk plaatsen van een nieuwe COM-controller..

Vroeger had ik 30% packetloss, nu helemaal niks meer GO CHELLO, go concurentie ;)

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
vloek, vloek, vloek, piep, piep, grrr!!!

Waarom wist ik dit niet eerder? |:( Ik heb me een paar weken geleden aangemeld bij chello, zie: [topic=457288/1/25]
:'( ;( :'( ;( :'( ;( :'( ;( :'( ;( :'( ;( :'( ;( :'( ;(

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Klovan
Op dinsdag 02 april 2002 23:52 schreef Jozz het volgende:
vloek, vloek, vloek, piep, piep, grrr!!!

Waarom wist ik dit niet eerder? |:( Ik heb me een paar weken geleden aangemeld bij chello, zie: [topic=457288/1/25]
:'( ;( :'( ;( :'( ;( :'( ;( :'( ;( :'( ;( :'( ;( :'( ;(
Als je heel erg lang doorzeurt en wat contacten probeert te zoeken bij UPC/Chello dan moet het echt wel lukken ;)

* Klovan wilden ze ook niet meer aansluiten na een verhuizing binnen dezelfde plaats (Harderwijk)
Pagina: 1