Edimax 6004+ router probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yobi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 15:34
Hej luitjes,

Ik heb een probleem, nou ik niet alleen maar meerder mensen.
Ik heb nl. een edimax 6004+ router en een zeelandnet internet verbinding dmv een com21 kabelmodem.
Nu is het bij zeelandnet zo dat je alleen een verbinding krijg als je dmv het mac. uit je netwerkkaart verbonden zit met internet.
Nu heb ik dat mac in m'n routergezet en kan ik dus fijn via die router internette :D.
Ik HAPPY. Nou, eigenlijk helemaal niet zo. wanneer er iemand met laptop ofzo langskomt en die op m'n routeraansluit dan moet ik eerst de router resetten. Niet zo handig dus.
Ook word de verbinding nadat ik zelf op m'n pc een uurtje of wat niet op internet heb rondgekeken ofzo, verbroken. :'(
Hier word ik dus niet echt happy van.
Kan de router die normaal op 192.168.168.230 zit niet meer pingen. Pas als ik dmv hyperterminal de router heb gereset kan ik hem vaak weer gebruiken.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben?
Zoja. wat hebbben jullie eraan gedaan?
Ik hoor het graag van jullie.. Aan edimax heb ik ook nix. die antwoorden nooit.

Verwijderd

Door in je router het MAC adres van je netwerkkaart in te voeren introduceer je een interessant probleem ...
Zowel je router als de PC hebben hetzelfde MAC adres ... de router stuurt pakketten op basis van een MAC adres naar de juiste adapter ... maar welke???

Ik ga er van uit dat je probleem verholpen is als je even handmatig het MAC adres van je PC wijzigt in een ander adres. Het meest veilige is daarbij je huidige MAC adres te pakken (uit te lezen met WINIPCFG of IPCONFIG) en het eerste cyfer (meestal 0) te vervangen door een 4.

Je kunt dat doen onder:
Instellingen -> Configuratiescherm -> Netwerk -> Ethernet adapter aanklikken -> eigenschappen -> tabblad geavanceerd -> Netwerkadres -> Waarde ...

Succes, Nick *D

• Yobi
Tja... dat weet ik. Ik heb gewoon een andere 3com netwerkkaart in m'n PC gedaan. Maar ik blijf het zelfde probleem houden.
Dus het probleem blijft. :(
Iemand anders een oplossing? :?

Verwijderd

In hoeverre ben je er zeker van dat je router niet door de eerste de beste locale DOS attack gekilled wordt???

Ik heb zelf een edimax routertje met @home en ben daar enorm tevreden over. Ik heb echter wel een aantal voorzorgsmaatregelen genomen ...
1. HTTP en Telnet disablen op de router
[disable remote_mgt] (je kunt de router dan alleen nog serieel configureren)

2. Password wijzigen
[change password]

3. Recursive filters (alleen jij kunt dan een sessie initieren)

CP9624-A> set filter default
enter interface (Unspecified): @home
enter default action (discard, forward/discard): discard
CP9624-A> add filter 1
enter filter name (Basic): Basic
enter interface (@home): @home
enter IP Protocol (any, (a)ny/TCP/UDP/ICMP/IGMP): any
enter Source IP Address (network, (a)ny/(s)ingle/(r)ange/(n)etwork): network
enter ip_net_addr/netmask (192.168.168.0/255.255.255.0): 192.168.168.0/255.255.255.0
enter Destination IP Address (any, (a)ny/(s)ingle/(r)ange/(n)etwork): any
enter Source TCP/UDP Port (any, (a)ny/(s)ingle/(r)ange): any
enter Destination TCP/UDP Port (any, (a)ny/(s)ingle/(r)ange): any

Een en ander ziet er dan zo uit:
CP9624-A> show filter
Interface Name : @home
Default action is discard, and current exception rules are :
Filter 1:
Filter Name: Basic
Interface Name: @home IP Protocol: any
Src. IP: 192.168.168.0/255.255.255.0 Src. Port: any
Dest.IP: any Dest. Port: any

Tot slot heb ik begrepen dat de oudere software versies wel eens issues hadden. De laatste versie is 1.07 ... direct te downloaden van http://www.edimax.com.tw/Drivers/BR-6004v107.SIG

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ...

Groetjes, Nick *D

• Yobi
Hej nick,

Thanx voor je uitleg. Ik heb dit meteen zo ingevoerd.
Nu maar hopen dat alles wel weer werkt.
Ik heb zelf al bios 1.07 de laatste nieuwe.

Het is nu alleen nog heel erg raar dat wanneer ik zelf op het internet bezig ben, en m'n laptop gaat pas een uurtje later aan. (zit ook op die router)
Die laptop krijgt gewoon een ip. maar kan dan echt niet surfen.. Niet zo tof..

Maar wie weet, misschien het probleem nu opgelost.
Ik laat het nog wel weten. :)

• Yobi
Nou, Ik heb het geprobeerd.

Het werkt beter. Maar als ik ga gamen dus niet op internet, dan kan ik vaak na een paar uur gamen.
Ineens niet meer op internet. Die router is gewoon een beetje vaag.
Ik zoek dus nog andere oplossingen.:)

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 13:20
He Nick,

tnx voor je voorbeeld. Hiervoor was ik ook opzoek voor mijn Unex Wireless router. Welke dus waarschijnlijk dezelfde management heeft.

Heb je nog meer tips voor instellingen? Bijvoorbeeld MSN en ICQ file transfers?

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 14:34
Er komt een firmware aan (blijkbaar hebben sommigen die al) die een PAT entry naar een IP range kan forwarden ipv naar een single IP adres. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Verwijderd

Hoi,

Ik wil iedereen aanraden om SNMP uit te zetten.
[disable trap]

SNMP is een eenvoudig protocol waarmee remote management mogelijk is. Op dit moment is er software op het net waarmee je SNMP traps kunt sturen naar diverse devices. Het gevolg van deze traps kan zijn dat je router compleet vast komt te zitten (ongeacht de gebruikte community sting).
Er zijn gevallen bekend waarin routers zelfs onherstelbaar beschadigd raken en vervanging noodzakelijk is!!!

Groeten, Nick

• Yobi
Ok thanx..

Ik heb het meteen maar ff gedaan.
De router werkt nu nog voor 100%
Ik hoop dat er spoedig een evt bios upgrade komt waar dit allemaal al in zit.
Nouja we zien wel!

Groetjes jos

Verwijderd

Hallo,

Op een Duitse site heb ik firmware versie 1.10 gevonden. In deze code is het configureren van filter ranges mogelijk waardoor communicatie tbv ICQ en Games makkelijker in te stellen wordt.

Na een update wordt een volledige reset aangeraden (clear config), waarna alle gegevens "even" opnieuw dienen te worden ingevoerd. Dit omdat er een aantal opties volledig veranderd zijn. (PAT ranges, DMZ config, etc). Overigens is dit NIET noodzakelijk (eigen ervaring)!!!

Hieronder staan de betreffende links:
Config Voorbeelden
Firmware 1.10

Let op ... ik kan geen enkele verandwoordelijkheid nemen voor deze code ... Edimax heeft hem nog niet op haar site staan!!! Bij mij werkt deze code echter uitstekend!

Succes, Nick *D

• Yobi
Hoi,

Op de EDIMAX site staat nu ook 1.11 !
Wat er anders is aan die 1.10?? Geen idee.
Maar hij werkt. En tot nu toe geen problemen ermee.

Verwijderd

Hee Yobi heb je nog steeds het probleem dat je af en toe internet verliest? Ik heb namelijk ook zo'n router en als ik een tijdje niet internet valt de verbinding weg ofzo. Ik moet dan eerst weer de router resetten en dan werkt het weer.

Ben benieuwd of het bij jou wel goed werkt en wat je allemaal gedaan hebt.

Hopelijk heeft iemand nog een helder idee om dit op te lossen.

• Yobi
Nou bij mij is het nu allemaal 100% hoor! :D

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

kan jij nu ook bestanden versturen met msn of icq?

get rich or die try'in

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ikke wel, heb het probleem opgelost door bij virtual server poort 6891 t/m 6900 toe te voegen

get rich or die try'in

Verwijderd

Even overgenomen van een ander gedeelte van het forum, wel interessant denk ik:

----------------------------

Dag mensen,
Even voor diegenen die een edimax-router willen aanschaffen of hebben aangeschaft en een static IP hebben.

Als de range van je IP-adres afwijkt met die van je gateway, werkt de edimax niet!!! ( Voor diegenen die et ff niet vatten. Als je bv. 212.187.13.100 hebt als IP en je gateway 212.187.8.1 is, dan val je buiten de range van je ' 13' Die is nl. bij de gateway '8' ) Daar is de software van de edimax dus nog niet op aangepast. Jongens van edimax, dat is simpel op te lossen door je subnetmask te wijzigen. Je kan op de edimax nl. alleen maar 255.255.255.0 invullen. Chello heeft bij mij deze op 255.255.248.0 gezet ( leuk triggertje van chello om toch buiten mijn IP-range een gateway te bereiken. )

Dit kreeg ik vandaag binnen van edimax:

Hallo,

Op dit moment ondersteunt de BR-6004+ alleen subnetmask 255.255.255.0.
Er komt een nieuwe firmware uit die wel subnetmask 255.255.248.0 ondersteunt,
maar ik heb geen inzicht in wanneer.

Met vriendelijke groeten,

Edimax Technology Europe BV
www.edimax.com.tw

Ze hebben dus toegezegd dat er flexibiliteit komt in het invoeren van de netmask ( en daarbij ook dus de range van je gateway ) maar wanneer das onduidelijk. Dus voor nu allemaal die krengen terug brengen en bv. een draytek vigor2200e aanschaffen ( die zou dat wel aankunne )

Verwijderd

Eej... dr staat nu een nieuwe bios-versie voor de 6004+ op de Edimax site! (v. 1.18) Heeft iemand die al geprobeerd? Ik kan nergens vinden wat de voordelen daarvan zijn... :+

Verwijderd

voordelen:

msn file transfer
lost connection

Verwijderd

Hallo,

Ik heb met veel plezier (NOT) al die problemen met de 6004+ gelezen. Wij zitten hier met 3 PC's op deze router en het gebeurt dat als een ander zijn PC aan zet, deze geen verbinding met het internet krijgt. Hetzelfde probleem is dus bijna gebruikelijk :'(.

Ik kan met geen mogelijkheid een klein FTP servertje starten. Ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben, maar wat. Ik zit op de kabel via @home en wat ik ook probeer niets lukt. Krijg steeds de melding dat poort 21 al open staat of de melding dat ik een verkeerde ip adres gebruik. Logisch, het herkent het ip adres van @home niet.

Ik heb nog een probleem met het apparaat. Ik kan via de browser natuurlijk alles veranderen of controleren. Natuurlijk is het dan eens leuk om je eigen connection log te bekijken. Fraai, ik zie never en nooit ook maar een letter of getal daar. Ik gebruik firmware 1,07 weer. Ik ben teruggegaan van 1.10 naar 1.07 omdat in 1.10 een aantal opties voor het configureren verdwenen is.

Wie kan mij verder helpen met het opzetten van een ftp servertje via de router en wie weet waar ik de connection log kan bekijken??

Al vast bedankt ;-)

Asta

Verwijderd

Nou, ik heb de 1.18 firmware erop gezet. Ik kan nog steeds niets zien in de connection log. Nieuw is de optie Virtual Server/DMZ. Als ik deze aanklik krijg ik ineens een aantal configuratie mogelijkheden erbij. Het gekke is dat de optie voor een FTP server al aangevinkt staat, inclusief het ipadres van mijn PC en dat poort 21 geforwarded wordt naar 1024. Ik zal nu ff een ftpservertje starten en kijken of ik bij mezelf kan inloggen via de mijn @Home IPadres. Zal weer weer niet lukken :(

Asta

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 17:59 schreef Astalapasta het volgende:
...Ik heb met veel plezier (NOT) al die problemen met de 6004+ gelezen...
Allereerst heb ik behalve dat geklooi met MSN nog geen probleempjes met t Edimax 6004+-routertje gehad... :+ (ff kei-hard afkloppen!) In 1.11 zat de optie van de DMZ ook al :)

Loopt dat netwerk eigenlijk wel?
Heb je voor al die verschillende pc's een ip-adres geïnstalleerd? Zo ja... zelfde subnetmask... en eerste 3 groepjes cijfers? je edimax verzorgt de dns naam/adressering van je netwerk, dat hoeven je onderlinge pc's dus niet meer te doen! T lijkts alsof die andere pc's dat dus nog wel doen... zet de opties ff uit :)

In mijn connection log staat verder niet veel meer dan dat de verbinding getriggered is, en dat er verbinding is... zal wel goed zijn denk ik :)

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 18:18 schreef Astalapasta het volgende:
...Zal weer weer niet lukken :(
Niet zo pessimistisch zeg!!! :+
Ben jij nou een tweaker?

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 14:13 schreef RCy2k het volgende:

[..]
Loopt dat netwerk eigenlijk wel?
je edimax verzorgt de dns naam/adressering van je netwerk, dat hoeven je onderlinge pc's dus niet meer te doen! T lijkts alsof die andere pc's dat dus nog wel doen... zet de opties ff uit :)
Ja hoor, het netwerkje loopt perfect. Ik heb er 3 PC's aanhangen. Alledrie hebben Windows XP Pro en staan meestal dag en nacht aan. Alledrie kunnen goed met elkaar communiceren en alledrie hebben een perfecte verbinding met het Internet. Als tenminste mijn ISP zijn best doet *D

Ik heb dus verder geen problemen met de router. Ik heb het ding vanaf januari en ben dik tevreden. Alleen..... er groeit bij mij het verlangen om zo nu en dan als vriendendienst een ftp servertje te hebben. Gewoon omdat grote bestanden naar vrienden meestal gesplit via email verzonden worden en dat is een gehouwehoer van hier tot ginder :(

Het lukt mij dus in het geheel niet om de server aan de gang te krijgen.

Ik heb zelf op dit moment als netwerk IPadres 192.168.168.252 De beide andere PC's eindigen op 253 em 254. Kun jij me nu vertellen wat ik precies moet instellen in mijn router. zodat ik een ftpserver kan opzetten en dat het IP adres wat ik van mijn ISP heb gekregen, ook herkend wordt door mijn ftpserver als een eigen ip adres. Ik kom niet door de firewall van de edimax.

GRTZ

Asta

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 14:14 schreef RCy2k het volgende:

[..]

Niet zo pessimistisch zeg!!! :+
Ben jij nou een tweaker?
Ik weet niet wat ik ben, ik weet alleen dat ik er moedeloos van wordt. Mag dan wel niet pessimistisch zijn/worden, maar het is mij niet gelukt :r

Asta

Verwijderd

Zal ik mijn best ff doen :+
ehmmmz... mag je van je isp eigenlijk wel een ftp-servertje draaien? Soms wil je isp dat nog wel eens blocken :+

ik heb op mijn edimax net de opties gezien dat je port 20 en 21 (ftp) kunt laten forwarden naar 2 verschillende ports op je server... dus als t allemaal mag van je isp, dan moet dat lukken... Anders moet je een andere regel invoeren... en je ftp op een andere poort laten draaien (dus niet de standaard 20/21 maar bijvoorbeeld: 192.168.168.254:20 / 21 en dan je router... xxx.xxx.xxx.xxx:650 / 651
(geen idee wat daar normaal op draait hoor!)
als ftp geef je dan op: (aan je vrienden) ftp://xxx.xxx.xxx.xxx:650
Als t goed is moet dat dan werken... denk ik... :+

Verwijderd

Ik heb trouwens iets vreemds :'(

Sinds ik gistermiddag die firmware v1.18 dr op heb gezet, geeft ie alleen nog maar de tijd van dat moment als systemtime... en begint ie keer op keer opnieuw te tellen...

En bij 'About system' blijft ie als firmware 1.11 aangeven...

Klopt dat? of is dr toch iets mis gegaan?
het loopt echter wel stukken beter... :+

Verwijderd

Dus je wilt simpel je mac veranderen?

ga naar hyperterminal en log in op je router (dit lukt wel?)

typ nu alles over: behalve wat tussen () staat

1 (toetscombo)CRTL E
2 Add profile X ( X = voer hier iets in bijv Ewanzeeland)
3 Ewan
4 1
5 Ethernet
6 Yes
7 (hier je mac van je pc "ipconfig" of "winipcfg" in dos)
8 Yes
9 Yes
10 X ( X = Vul hier iets in)

Als het niet lukt mail me (reply dat je het wil ikke niet mail hier posten)

Good luck >:)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Op maandag 15 juli 2002 15:54 schreef RCy2k het volgende:
Vaag. Ik heb gisteren de nieuwe firmware erin gezet en hij geeft gewoon versie 1.18 aan. MIsschien opnieuw updaten?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 04:30 schreef Riemer Reinalda het volgende:

[..]

Vaag. Ik heb gisteren de nieuwe firmware erin gezet en hij geeft gewoon versie 1.18 aan. MIsschien opnieuw updaten?
Heb ik ook gedaan... ik kreeg de router origineel met versie 1.11 :+

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 15:51 schreef RCy2k het volgende:
ehmmmz... mag je van je isp eigenlijk wel een ftp-servertje draaien?
Nee, het mag niet van @home. Ik weet dat mensen die zonder router zitten ook wel een ftp draaien. Wat wil @home dan?? Kan ik beter die bestanden die ik wil delen met een ander, gaan splitten en steeds emailen?? Dacht dat ze daar ook geen belang bij hebben ;-)
ik heb op mijn edimax net de opties gezien dat je port 20 en 21 (ftp) kunt laten forwarden naar 2 verschillende ports op je server...
En hoe doe je dit?
en je ftp op een andere poort laten draaien (dus niet de standaard 20/21 maar bijvoorbeeld: 192.168.168.254:20 / 21 en dan je router... xxx.xxx.xxx.xxx:650 / 651
En waar voer ik dit in??

Al vast bedankt

Asta

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 15:54 schreef RCy2k het volgende:
Sinds ik gistermiddag die firmware v1.18 dr op heb gezet, geeft ie alleen nog maar de tijd van dat moment als systemtime...
Je systeemklokje in de taakbalk?? Zoiets heeft toch helemaal niets met het updaten van de firmwaren van je router te maken??
Klopt niet. Bij mij geeft het gewoon 1.18 aan. Probeer het eens opnieuw te updaten en anders de oude versie weer terugzetten??

Asta

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 16:17 schreef Astalapasta het volgende:

[..]

Je systeemklokje in de taakbalk?? Zoiets heeft toch helemaal niets met het updaten van de firmwaren van je router te maken??
Klopt! Maar t systemtimepie van de router wel!!! En die blijft dus op de tijd staan toen ik m ging upgraden :(
[..]

Klopt niet. Bij mij geeft het gewoon 1.18 aan. Probeer het eens opnieuw te updaten en anders de oude versie weer terugzetten??
Tis te proberen... Thanx! :+

edit:

Wonderbaarlijk heeft ie sinds ie gisteravond continue aanstond wel een boel onthouden... Tevens is t nu versie 1.18 geworden

Heb dus nikx geddaan... alleen ff gekeken :p

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 16:11 schreef Astalapasta het volgende:
[..]
Nee, het mag niet van @home. Ik weet dat mensen die zonder router zitten ook wel een ftp draaien. Wat wil @home dan?? Kan ik beter die bestanden die ik wil delen met een ander, gaan splitten en steeds emailen?? Dacht dat ze daar ook geen belang bij hebben ;-)
Tsja... misschien levert dat een grotere data flow... zodat je uiteindelijk meer mag gaan dokken :?:?:?
[..]
En hoe doe je dit?
VirtualServer/DMZ Configuration:
...
FTP(port21) 192.168.168.[ ] : [ ] (port no)
FTP-data (port20) : [ ] (port no)
...

:+

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 02:06 schreef RCy2k het volgende:

Tsja... misschien levert dat een grotere data flow... zodat je uiteindelijk meer mag gaan dokken :?:?:?
Zou best kunnen, maar wat willen ze nu dan? Ik heb onbeperkt Internet maar wel met beperkingen ;-) Ik heb vrienden in Amerika en die willen nog wel eens een filmpje sturen of ontvangen. Nu split ik het en een tig van emailtjes vliegen over en weer. Een simpel servertje opzetten mag niet maar was in dit geval wel veel handiger. Of willen ze dat we zoiets nog per post gaan versturen?? Maf dus.
VirtualServer/DMZ Configuration:
...
FTP(port21) 192.168.168.[ ] : [ ] (port no)
FTP-data (port20) : [ ] (port no)
...

Dan kan ik het wel schudden denk ik. Ik heb dit namelijk gelijk geproberd toen ik ineens deze optie tegenkwam in het nieuwe firmware. Ik heb diverse poortranges etc opgegeven. Mijn FTP server blijft mijn ISP ipadres als een vreemd ipadres zien.

Nog ff en ik haal een andere router op en gaat deze op ebay :r

Asta

• Pennywise0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Op woensdag 17 juli 2002 07:27 schreef Astalapasta het volgende:

[..]

Zou best kunnen, maar wat willen ze nu dan? Ik heb onbeperkt Internet maar wel met beperkingen ;-) Ik heb vrienden in Amerika en die willen nog wel eens een filmpje sturen of ontvangen. Nu split ik het en een tig van emailtjes vliegen over en weer. Een simpel servertje opzetten mag niet maar was in dit geval wel veel handiger. Of willen ze dat we zoiets nog per post gaan versturen?? Maf dus.
[..]

Dan kan ik het wel schudden denk ik. Ik heb dit namelijk gelijk geproberd toen ik ineens deze optie tegenkwam in het nieuwe firmware. Ik heb diverse poortranges etc opgegeven. Mijn FTP server blijft mijn ISP ipadres als een vreemd ipadres zien.

Nog ff en ik haal een andere router op en gaat deze op ebay :r

Asta
Heeft al iemand je FTP proberen te benaderen via het IP van je ISP?
Ik had ook een FTP draaien en ik kon er niet op, maar mijn broer kon er wel op van buiten af. Ik heb dezelfde router met de 1.10 Firmware en ben er zeer tevreden over.

Verwijderd

IDD... laat iemand t van buiten proberen, en laat ze dan ook de specifieke poortnummers erbij gebruiken, anders gaat het echt nooit werken! :+

t is dat ik geen ftp-server heb...
Maar misschien is een webserver een ideetje... kun je t daarvandaan downloaden... (downloaden gaat toch sneller dan uploaden?) en anders om :)

tsja e-bay kan altijd nog... maar hmmmz ik denk dat elke router zijn ups en downs heeft! Misschien dat die cisco-krengen meteen doen wat je ze zegt! (maar die zijn mega-prijzig)

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 12:28
Als eerste, het maakt echt niets uit bij welke provider je bent aangesloten om een FTP server te draaien achter je Router.. Ikzelf heb een Linksys Router met Wanadoo Cable en het werkt perfect, ik kan alles met IIS 5.0 voor elkaar krijgen en dit gaat perfect in combinatie met mijn Linksys Router.

Maargoed, ook probeer ik bij een vriend dit allemaal voor elkaar te krijgen om die edimax hetzelfde te laten doen. Hij gebruikt WARFTP Deamon als FTP prog voor zijn computer. Als ik via een andere PC op het LAN zijn FTP server benaderd dan is er niets aan de hand en kan ik gewoon inloggen, dus WARFTP deamon is goed geinstalleerd.

Tsja, dan rest er alleen nog om de router in te stellen. Theoretisch heb je de volgende Opties: Source IP, Source Port, Destination IP en Destination Port. Nou moet simpelweg de Destination IP en Port ingesteld worden aangezien je van buiten binnen komt en alles dan doorgeforward moet worden (ik dacht dat dit bij PAT stond??, maar ik heb de configuratie ook niet meer bij de hand :) Maargoed.. dat baadt dus niet erg. Ook heb ik die standaard instelling van FTP die er in staat aangezet voor de doorroutering naar zijn PC, maar helaas ook zonder profijt en DMZ werkt ook al niet.

Ik word echt hopeloos van die Router aangezien hij gewoon niets doorrouteerd naar een andere computer toe terwijl hij dit zeker moet doen als ik achter het LAN een verbinding leg naar het WAN IP adres van de Router. Vervolgens Edimax gemaild, krijg ik netjes de FAQ toegestuurd, tsja..daar had ik ook niet veel aan..

Iemand nog ideeen wat ik zou kunnen proberen ?? Ik weet het ook niet meer .. Ik denk dat ik hem maar een Linksys laat kopen >:)

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 13:08 schreef CronoS76 het volgende:
Als eerste, het maakt echt niets uit bij welke provider je bent aangesloten om een FTP server te draaien achter je Router.. Ikzelf heb een Linksys Router met Wanadoo Cable en het werkt perfect, ik kan alles met IIS 5.0 voor elkaar krijgen en dit gaat perfect in combinatie met mijn Linksys Router.
...
Ik word echt hopeloos van die Router aangezien hij gewoon niets doorrouteerd naar een andere computer toe terwijl hij dit zeker moet doen als ik achter het LAN een verbinding leg naar het WAN IP adres van de Router. Vervolgens Edimax gemaild, krijg ik netjes de FAQ toegestuurd, tsja..daar had ik ook niet veel aan..

Iemand nog ideeen wat ik zou kunnen proberen ?? Ik weet het ook niet meer .. Ik denk dat ik hem maar een Linksys laat kopen >:)
IPV de instellingen in FTP zou je idd ook nog die PAT kunnen proberen...

Ik ga eerst maar eens kijken of ik mijn server aan de praat krijg voordat ik de boel ga forwarden :)

t lijkt wel alsof die edimax een TE goede firewall heeft :+

Misschien nog via de DMZ...?

• CronoS76
Nee, ook heb ik DMZ ingesteld, maar het mag echt niet.

Ik weet eigenlijk ook niet goed waarom hij het niet doet, aangezien sommige dingen weer wel werken en dat eigenlijk ook niet mag. Bijvoorbeeld Netmeeting.

Tsja, ik weet het ook niet meer, FTP server is correct en de router staat ook goed ingesteld alleen werkt ut allemaal niet zo lekker.. de reden? Geen idee...:?

Verwijderd

Stresssssss... Pfff... Hmmmz... Mijn telnet poortje op de router (vanaf internet) stond wagenwijd open... Ik dacht dat ze dat een paar firmwareversies geleden al hadden gefixed :'(

Heb t maar ff op een brute manier gefixed... (telnet-poortje geforward naar een IP-adres dat niet bestaat *D)
Heeft iemand een nettere oplossing?

Verwijderd

forwarden naar onbekende adres is het enige wat ik ken op me edimax om poort 80 en 23 uit te zetten. Ook kan ik niet bijvoorbeeld andere poorten neem poort 1234 bijv naar een ip iemand ene idee hoe dat kan . Ik heb 1.11 firmware.
btw waar akn je 1.18 downloaden want die staat niet op edimax.com site

• CronoS76
Op woensdag 17 juli 2002 20:23 schreef nighttiger het volgende:
forwarden naar onbekende adres is het enige wat ik ken op me edimax om poort 80 en 23 uit te zetten. Ook kan ik niet bijvoorbeeld andere poorten neem poort 1234 bijv naar een ip iemand ene idee hoe dat kan . Ik heb 1.11 firmware.
btw waar akn je 1.18 downloaden want die staat niet op edimax.com site
Ergens op het forum gevonden....
[topic=547053/1/25]

Verwijderd

okay heb dat bestand gedownload maar ik krijg een error dat de connection van de remote server weg is....iemadn een idee...zegt ook dat het een read error is

Verwijderd

never mind...ben upgedate....blijft me vraag nog staan hoe ik bijv poort 1234 moet routen naar een ipadres voor en internethost met poort 1234 of zoiets..iemand een iedee dat hebben ze in 1.11 uitgeschakeld en wil het graag terug

Verwijderd

Hmmmz... firmware 1.07 nemen?

Echt geen idee...

• CronoS76
Op woensdag 17 juli 2002 21:48 schreef nighttiger het volgende:
never mind...ben upgedate....blijft me vraag nog staan hoe ik bijv poort 1234 moet routen naar een ipadres voor en internethost met poort 1234 of zoiets..iemand een iedee dat hebben ze in 1.11 uitgeschakeld en wil het graag terug
Bedoel je port Forwarding? Tsja, het is altijd mogelijk ik heb nu niet zo snel de router bij de hand, maar het moet altijd kunnen aangezien het de basis van NAT/Router is.
Je moet kijken of er iets staat met Destination IP adres en Destination Port en dan voor TCP & UDP Traffic,als je dat vindt, dan mag je er vanuit gaan dat dit de port forwarding is en zo kan je de Poort 1234 doorforwarden naar je interne IP adres.. (Ik dacht dat dat bij de edimax Router dat PAT Gedeelte was, maargoed..dat weet ik niet zeker... :D

Verwijderd

hoe ik kan forwarden weet ik heb ook 1.07 firmeware gehad allen hoe moet het bij 1.18 met dat pat gezeur

Verwijderd

Vraagje: Hebben jullie toevallig wel eens dat ARM-configuration menu gezien???

Misschien als je daar ook advanced bij aan klikt... dat je meer kunt instellen... Ik heb t de eerste keer niet gezien... pas bij keer 10 ofzo... maar zou t nu eigenlijk wel willen zien... hoe krijg ik die terug??? :+

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 01:08 schreef RCy2k het volgende:
Vraagje: Hebben jullie toevallig wel eens dat ARM-configuration menu gezien???
ja, in alle firmwareversies. *D
hoe krijg ik die terug???
Hahahaha, lees er je eigen reply eens op na van een paar postings terug: |:(

"Hmmmz... firmware 1.07 nemen?
Echt geen idee..." :+

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 08:47 schreef Astalapasta het volgende:

[..]

ja, in alle firmwareversies. *D
[..]

Hahahaha, lees er je eigen reply eens op na van een paar postings terug: |:(

"Hmmmz... firmware 1.07 nemen?
Echt geen idee..." :+
LOL... ik bedoelde die ene waar je ook advanced enzo kan aanklikken... Hij wordt beschreven in de manual... (was ik ff aan t lezen namelijk *D
Ik krijg hier wel dat standaard ARM scherm... maar die ene om alles extra aan te kunnen vinken niet... Ik was benieuwd of bij meer vinkjes er ook extra instellings opties bij kwamen... Ik kan me zo voorstellen dat wanneer je Advanced aanvinkt je uitgebreidere mogelijkheden krijgt...

Misschien ook Port Forwarding enzo... de dingen die je in t "basic menuutje" niet kunt instellen.

Firmware 1.07 ken ik niet eens :p kreeg mijn Edimax al met 1.11 aangeleverd.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 13:47 schreef RCy2k het volgende:

Firmware 1.07 ken ik niet eens :p kreeg mijn Edimax al met 1.11 aangeleverd.
Hmmm, ik heb hier nog wel een versie 1.07 liggen. Dat is volgens mij de versie die gebruikt is voor de manual. Daarmee kon ke wel al die flauwekul kiezen. Maar het heeft mij niets gebracht. Ik heb versie 1.07, 1.11 em 1.18 gbruikt en allemaal zijn ze anders en met geen enkele kan ik een ftpserver aan de loop kirjgen via de IP die ik van mijn ISP heb. Om de server te starten moet je namelijk het ipadres opgeven waar het op moet werken. Als ik de ip van mijn ISP opgeef dan start de ftpserver niet eens op. Hij zegt steeds dat ik waarschijnlijk een verkeerde ipadres gebruik.
Als ik het ip adres van de router gebruik is er natuurlijk niets aan de hand. Iedereen kan via mijn netwerk op mijn PC met ftp binnenkomen. Maar die zijn sneller als ze via het netwerk gaan en ik wil dat een enkeling via Internet op mijn PC kan komen via FTP. Wordt er echt niet goed van. Ik heb volgens mij alles al geprobeerd.
Heb gehoord dat die Vigor 2200E of zoiets een superapparaatje is. Het is toch ook van de zotte dat overal waar je de router laat testen dat je steeds waarschuwingen krijgt dat poort 23 en 80 sowieso open staan voor Jan en Alleman.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 19:02 schreef Astalapasta het volgende:
[..]
Hmmm, ik heb hier nog wel een versie 1.07 liggen. Dat is volgens mij de versie die gebruikt is voor de manual. Daarmee kon ke wel al die flauwekul kiezen. Maar het heeft mij niets gebracht. Ik heb versie 1.07, 1.11 em 1.18 gbruikt en allemaal zijn ze anders en met geen enkele kan ik een ftpserver aan de loop kirjgen via de IP die ik van mijn ISP heb. Om de server te starten moet je namelijk het ipadres opgeven waar het op moet werken. Als ik de ip van mijn ISP opgeef dan start de ftpserver niet eens op. Hij zegt steeds dat ik waarschijnlijk een verkeerde ipadres gebruik.
De ftp krijgt toch gewoon het adres van de server waar die op draait? :? Via de router zou er dan een directe verbinding moeten komen die het publiek doorverbindt met jouw ftp-server... (zie onder)
Als ik het ip adres van de router gebruik is er natuurlijk niets aan de hand. Iedereen kan via mijn netwerk op mijn PC met ftp binnenkomen. Maar die zijn sneller als ze via het netwerk gaan en ik wil dat een enkeling via Internet op mijn PC kan komen via FTP. Wordt er echt niet goed van. Ik heb volgens mij alles al geprobeerd.
Heb gehoord dat die Vigor 2200E of zoiets een superapparaatje is. Het is toch ook van de zotte dat overal waar je de router laat testen dat je steeds waarschuwingen krijgt dat poort 23 en 80 sowieso open staan voor Jan en Alleman.
Hmmmmz... volgens mij spoort die ARM-interface voor geen meter!!!
Heb vandaag eerst 1.07 uitgeprobeerd, en kreeg inderdaad die 5 opties in beeld. 1.11 1.16 en nu weer 1.18!
In de ARM-interface kan die niks onthouden behalve het connectie-profiel... Maar gelijktijdig via de COM-module/telnet-sessie zie je dat ie wel alles onthoudt :? :? :? :? :?

Het lijkt wel alsof je via die telnet sessie zo'n beetje alles naar hartewens kunt instellen!
Er zit daar een filter-optie... misschien dat je via dat filter de buitenwereld naar je ftp kunt routen?

Sorry... ik zie t al...
Via die COM-console kun je wel een publieke poort doorsluizen naar een privaat IP adres en poort.

[telnet]

Command> show pat
Public Port Private IP Private Port
Number Address Number
---------------------------------------------

Command> add pat entry 23
Enter Private IP Address (Unspecified): 192.168.168.xxx
Enter Private Port Number (Unspecified): 23
Warning: You have changed the default TELNET port used for the CLI. In order to access the CLI remotely through the Internet, you must re-assign the router's Telnet port (e.g., to 8023). LAN users may continue to access the CLI
as usual.
Command>

[/telnet]

Ditzelfde kun je ook met je FTP doen. :+

Wel waardeloos dat ze zo'n ARM dr bijleveren... als die niet eens normaal die instellingen kan verzorgen :( :( :(

Nog iets zotters :9 : Uitloggen op de ARM terwijl de telnet-versie gewoon lekker actief blijft... Ik denk dat ik verder nog wat ga klooien met telnet (hyperterminal) :+ :+ :+

Verwijderd

LOL... dat werkte dus niet :(

Verwijderd

ja die standaard poorten pakt die router wel maar ik heb eht over poorten die niet standaard zijn zolas bijv poort 1234...die kan ik nog steeds niet routen naar een pc

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 21:03 schreef RCy2k het volgende:
LOL... dat werkte dus niet :(
Net ff dingen in de ARM gewijzigd... uitgelogd... en waarempel! Ze komen wel in de telnetsessie te staan! Alleen de ARM date zichzelf niet up :'(

Verwijderd

wat werkt dan..poort forwarden???
btw kan je met een edimax ook een netwerkomgeving maken????...scheelt me wat software gebruik nu pcanywhere om naar een andere pc te gaan om bestanden over te zetten

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 21:10 schreef nighttiger het volgende:
wat werkt dan..poort forwarden???
btw kan je met een edimax ook een netwerkomgeving maken????...scheelt me wat software gebruik nu pcanywhere om naar een andere pc te gaan om bestanden over te zetten
YEsssssssssss
Router Manager Console Version: 1.18
Please enter your password: *************

Welcome!
Command> show pat
Public Port Private IP Private Port
Number Address Number
---------------------------------------------
1234 192.168.168.27 4321
4321 192.168.168.27 1234
23 192.168.168.222 23
20 192.168.168.212 20
21 192.168.168.212 21
80 192.168.168.111 80
Command>

Huh??? niet netwerken via die Edimax???
Hmmmz dat liep dus wel perfect! Alleen moet ik dan eerst weer met die pc's gaan pielen om weer een netwerk mogelijk te maken... Heb nog maar 1 PC draaiend nu.

Maar die ARP onthoudt geen settings... Hij bewaard ze wel, maar als je later de boeld weer wilt bekijken kun je t schudden...

PS over die Vigor hoor je soms ook hele vreemde dingen...

Verwijderd

hoe netwerken ik dan want het lukt me niet..heb twee Xp's en een 98 laptopje....

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 21:28 schreef nighttiger het volgende:
hoe netwerken ik dan want het lukt me niet..heb twee Xp's en een 98 laptopje....
zorg voor tzelfde subnetmaskID, zelfde werkgroepnaam, dat je folders hebt geselecteerd voor delen... filesharing moet ook aan staan, verschillende IP-adressen, alhoewel het makkelijker is wanneer je de edmiax router de dhcp laat verzorgen. Alleen de pc waar die ftp/http-server op staat, moet wel een vast IP-adres hebben.
disable wins resolution
disable dns
geen gateway instellen op je pc

ik weet ff niet precies welke instellingen xp vraagt, want ik draai geen xp... Maar bovenstaand zijn zo'n beetje de dingen waar je op moet letten. :+

edit:

Oeps... verschillende IP-adressen... daarmee bedoel ik uiteraard dat de xxx moet verschillen (1 tot 254 , zonder 230 (da's de edimax!)) in: 192.168.168.xxx

Verwijderd

leuk om ens te doen als me vriendin dus weg is....effe uit printen en dank je wel zeggen....

• CronoS76
Op vrijdag 19 juli 2002 21:34 schreef RCy2k het volgende:

[..]

zorg voor tzelfde subnetmaskID, zelfde werkgroepnaam, dat je folders hebt geselecteerd voor delen... filesharing moet ook aan staan, verschillende IP-adressen, alhoewel het makkelijker is wanneer je de edmiax router de dhcp laat verzorgen. Alleen de pc waar die ftp/http-server op staat, moet wel een vast IP-adres hebben.
disable wins resolution
disable dns
geen gateway instellen op je pc

ik weet ff niet precies welke instellingen xp vraagt, want ik draai geen xp... Maar bovenstaand zijn zo'n beetje de dingen waar je op moet letten. :+

edit:

Oeps... verschillende IP-adressen... daarmee bedoel ik uiteraard dat de xxx moet verschillen (1 tot 254 , zonder 230 (da's de edimax!)) in: 192.168.168.xxx
geen gateway instellen op je pc?? Ik denk het wel, moet je zeker doen, anders kan zou je niet mochen connecten naar een Remote Ip adres. Bijvoorbeeld als je 192.168.18.1 draait en je connect naar 201.12.18.54 dan moet je PC een gateway weten, de router dus om daar te kunnen komen... Ik kan nog wat technischer gaan maar ik denk dat het wel duidelijk is...

Btw.. nog een vraagje... dat gebeuren over PAT enzo kon je toch ook gewoon instellen in het grafische menu van de Router??? Hoeft toch niet via Telnet??

Verwijderd

dus wel een gateway oke probeer ik dat dat eerste ukt toch niet

<gateway wordt toch door de dhcp van edimax toch al gedaan bedenk ik me net???>

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 22:14 schreef CronoS76 het volgende:
[..]
geen gateway instellen op je pc?? Ik denk het wel, moet je zeker doen, anders kan zou je niet mochen connecten naar een Remote Ip adres. Bijvoorbeeld als je 192.168.18.1 draait en je connect naar 201.12.18.54 dan moet je PC een gateway weten, de router dus om daar te kunnen komen... Ik kan nog wat technischer gaan maar ik denk dat het wel duidelijk is...
Ik heb geen gateway op mijn PC ingesteld... wel in de router! En dat werkt vlekkeloos... Zou ook zo moeten... Je router verzorgt de hele verbinding met het internet, niet je PC.

Hmmmz... of zie ik dit weer verkeerd? Waarom werkt het hier dan (heb t op meerdere pc's zo ingesteld gehad!) wel zonder gateway?

Volgens mij zorgt de dhcp (of zoiets) van de edimax daar voor :9
Btw.. nog een vraagje... dat gebeuren over PAT enzo kon je toch ook gewoon instellen in het grafische menu van de Router??? Hoeft toch niet via Telnet??
Hoeft niet... alleen de ARM (het grafische interface van de router) onthoudt je instellingen niet. Als je er een extra instelling bij maakt, schrapt die je vorige instellingen!

Als je t via telnet doet, krijg je t wel als extra!

Die interface werkt gewoon niet jovel :'( :r :r :r

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 22:19 schreef nighttiger het volgende:
<gateway wordt toch door de dhcp van edimax toch al gedaan bedenk ik me net???>
Als t goed is wel... tenzij je de edimax niet opdraagt de dhcp te verzorgen :+

Verwijderd

dat doet ie maar ik krijg voor geen mogelijkheid een verbinding tussen twee computers...normaal zou je niks hoeven instellen om gewoon een netwerk te hebben toch???en die wizard helpt nou ook niet echt

Verwijderd

Wizards helpen nooit ;) Die toveren *D

Maar goed... heb je hier in de topics gezocht op netwerken WinXP / Win98? Ik heb geen XP :r... Maar heb het vermoeden dat die wat haakjes en oogjes heeft die mogelijk hier op Tweakers al zijn uitgewerkt...

Je netwerk probleempje heeft in ieder geval niks met die Edimax te maken :+

• MR_VIPER
  • Laatst online: 29-04 13:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Heeft iemand een linkje voor firmware versie 1.16 en 1.18 voor die edimax 6004+ aangezien edimax zelf niet verder gaat als firmware v1.11

*empty*

Verwijderd

edimax gaat wel verder dan 1.11....alleen neit op [url="http://www.edimax.com"]www.edimax.com[/url]..maar op [url="http://www.edimax.tw.com"]www.edimax.tw.com[/url]...beetje vremd maar het werkt wel

Verwijderd

hoe een ftp-server te draaien?oplossing>>>
heb hier home draaien en wel en heb na lang zoeken eindelyk me ftpserver aan de gang gekregen.draai hier met serv-u,
draai hier momenteel met firmware 1.18..

by virtual server/dmz vink je aan ftp,het lokale ip invullen,is by my 192.168.169.254 en poort 20 en 21 er achter invullen,dan save je hem en ben je klaar met je router.by serv-u maak je by lokale server een domain aan met zelfde ip wat je zonet in je router heb gezet.en hoppa hy doet het.
nu het vreemde,als je vrienden willen connecten moet je ze het ip geven wat je van je provider heb gehad (probeer je dit ip zelf kryg je geen connectie:?)maar je vrienden kunnen gewoon op jou ftpserver komen,wil jy nu zelf naar je ftpserver komen via een andere pc op het netwerk pak je het lokale ip van (in my geval die 192.168.168.254) je pc en kom je er zelf wel op.mocht dit niet lukken ,stuur maar email of zo en zal het wel met foto's uitleggen(ben geen expert,maar zie veel mensen met problemen:( )

heb zelf ook nog klein probleem wat mischien iemand kan oplossen ,kryg myn tftp via de router niet aan de gang,probeer ik dit via virtual server geeft ie foutmeldingen (tftp=poort 69)als iemand my hier mee kan helpen thanx:)

Verwijderd

de stanaard poorten zoals 21 routen is een eitje geen probleem maar de poorten anders dan 21 bijv 12344 lukt niet

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
weet iemand misschien welke poorten ik moet openen en hoe ik dat moet doen om te kunnen hosten op gamespy arcade ?

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ligt het er misschien aan dat je geen UDP kunt portmappen?? TFTP gebruikt namelijk UDP. En ik heb op deze routers nog geen optie gezien dat ik kan aangeven of hij TCP of UDP moet portmappen. Eigenlijk alleen nog maar TCP gezien.

*empty*

Verwijderd

yup udp connetions werken niet. ik heb winmx een die kan bijvoorbeeld geen udp connections vinden...en waar ik eht in moet voeren god mag het weten

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-04 21:06
ik lees hier net dat mensen FTP server via Edimax BR6004+ niet aan de praat krijgen.

Dit ligt m.i. niet aan de Edimax maar aan het feit dat je,
1- de FTP server niet goed hebt ingesteld
2- je en dynamisch IP adres krijgt van je ISP

Probleem 2 is meestal niet zo'n probleem omdat je IP adres niet vaak wijzigt zolang router aan blijft staan.

Probleem 1 kun je oplossen door de FTP server in PASV mode te draaien. Wanneer je dat niet doet stuurt je FTP server zijn lokale LAN IP adres naar de client waar de client niets mee kan omdat die dat adres op het WAN niet zal vinden. Via PASV mode kun je je WAN IP adres aan de client doorgeven zodat die je ook kan vinden.

Hopelijk is dit verhaal duidelijk ;)

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-04 21:06
Op zondag 21 juli 2002 11:51 schreef nighttiger het volgende:
yup udp connetions werken niet. ik heb winmx een die kan bijvoorbeeld geen udp connections vinden...en waar ik eht in moet voeren god mag het weten
in Edimax moet je via Virtual Server de WinMX poorten mappen naar de PC waarop WinMX draait. Default gebruikt WinMX 6257 en 6699 maar kun je in WinMX ook anders instellen.

Verwijderd

Klopt het dat de (Edimax) Router zijn instellingen verliest zo gauw die uitgezet wordt?

Was ff weekend weg... router uitgezet... net weer aangezet... show time : Januari 1970.... :?

Verwijderd

ja edimax router heeft een flash geheugen en dat gaat dus weg als de spanning.stroom weg is....trouwesn via telnet installen is die edimaxrouter veel better alles lukt nu ook winmx...zelf uit gezohct hehehehe maar zijn er nog meer commands voor de telnet sessie en is daar een soort van handleiding voor want die van edimax zelf stopt bij de http browers

Verwijderd

*grinz* i said so...

Nee... heb nog geen handleiding gezien...
Zou dat die cisco-based interface zijn? Misschien moeten we een keertje bij cisco kijken... misschien hebben die wel een manual ter download *D

• MR_VIPER

MR_VIPER

Het is idd een CLI maar bij cisco kun je niet terecht commands zijn namelijk anders. Als je de cisco structuur snapt dan is dat wel makkelijk.

*empty*

Verwijderd

raar dat een bedrijf alleen de handleding maakt voor de browser die niet werkt en niet voor de telnet

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 20:44 schreef nighttiger het volgende:
raar dat een bedrijf alleen de handleding maakt voor de browser die niet werkt en niet voor de telnet
Tsja... wel meer fabrikanten maken vreemde bokkesprongen hoor! Maar goed... misschien moeten we t als gebruikers maar eens ff gaan vragen *D ze zullen toch wel enige vorm van support kennen??? :?

• MR_VIPER

MR_VIPER

Als je browser niet werkt moet je maar eens de goede firmware erop zetten. Ik heb ook al firmware gehad via een link hier van een acer waarop de browser dus niet werkt. Zet je dan de firmware van edimax er weer op dan werkt het wel.

*empty*

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 22:13 schreef MR_VIPER het volgende:
Als je browser niet werkt moet je maar eens de goede firmware erop zetten. Ik heb ook al firmware gehad via een link hier van een acer waarop de browser dus niet werkt. Zet je dan de firmware van edimax er weer op dan werkt het wel.
Huh??? die volg ik ff niet....
dr draait nu 1.18 (van Edimax!!!) :+

• MR_VIPER

MR_VIPER

Er was hier iemand die een firmware gepost had wat voor de edimax zou zijn. Tegelijk zei die erbij dat die een zelfde router was als een bepaald type acer router. Ik die firmware gedownload en erop gezet. Wel Telnet toegang geen browser toegang. Werkte helemaal niet. Toen maar officiele edimax firmware er weer op. En toen deed browser config het weer wel. Dus zodoende deze mededeling.

Snap je het nu???

*empty*

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 11:02 schreef MR_VIPER het volgende:
Snap je het nu???
Ikke snappie :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :p

Verwijderd

Weet iemand misschien wat de voordelen zijn van de Advanced Mode in t telnet gebeuren van de Edimax router? (6004+ v1.18) :+

Verwijderd

Geen?

|:( Waarom zit er dan een advanced mode op???

• Yobi
In 1.18 kan je remote manegement uitschakelen. Maar nu toch de router via de lokale http/telnet benaderen.
Best wel heel handig.. Nu kan je die seriele kabel wel weg doen. _/-\o_
Wat er verder anders is aan die 1.18???? geen idee ;(

Verwijderd

trouwens moet je nog ergens instellen op je edimax of hij 10/100mbit wil ondersteunen?

• Yobi
Nou volgens mij niet.. Hij geeft altijd aan dat het 100mbit hierzo.
Alleen moet ik wel zeggen dat hij echt nooit die snelheid haalt..
Dat ding is wel heel traag... eerder iets van 33 mbit ofzo.
Het is wel vaag. Maarja... beter iets dan niets

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik ben al een tijdje voor een vriend poortmappen aan het uitzoeken, maar ik kom er niet uit

Zou iemand stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik de volgende poorten map op mijn Edimax BR-6004+ router en waar kan je zien welke firmware je hebt?

IP adres pc: 192.168.168.253

Poorten die gemapped moeten worden (ivm met MSN gaming Zone)
- 6667
- 28800 - 29000

Verwijderd

Zorg ff dat je t COM21 kabeltje aansluit, en ga gezellig t Telnet gebeuren op :p

• nmf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

nmf

vandaag een edimax 6104 gekocht; DHCP uitgezet, vaste IP's uitgegeven aan de aangesloten PC's (Edimax 192.168.0.1, de pc's 192.168.0.2 en .3) maar als ik in de security log kijk zie ik gewoon "DHCP Client:Send discover" iedere 10 seconden. Is dat niet een beetje raar? 8)7 8)7

Verwijderd

Yobi schreef op 02 maart 2002 @ 11:34:

blabla...

wanneer er iemand met laptop ofzo langskomt en die op m'n routeraansluit dan moet ik eerst de router resetten. Niet zo handig dus.

blabla...
Hier begon dit topic mee. Is dit nu al opgelost? Please vertel me niet alleen de problemen maar ook een oplossing ... _/-\o_

Ik zit hier nog steeds mee

• Yobi
Het werkt nu bijna helemaal 100% op de vreemde uploads na.
Het is net of de router nonstop contact maakt met de (zeelandnet) server.

Generenen van upload die ik niet kan gebruiken bij zeelandnet is niet tof! (dat limiet van 2.5 gigabyte |:( )
Zijn er mensen die dit evt kunnen oplossen. of een oplossing hebben? please!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2002 @ 19:50:
In hoeverre ben je er zeker van dat je router niet door de eerste de beste locale DOS attack gekilled wordt???

Ik heb zelf een edimax routertje met @home en ben daar enorm tevreden over. Ik heb echter wel een aantal voorzorgsmaatregelen genomen ...
1. HTTP en Telnet disablen op de router
[disable remote_mgt] (je kunt de router dan alleen nog serieel configureren)

2. Password wijzigen
[change password]

3. Recursive filters (alleen jij kunt dan een sessie initieren)

CP9624-A> set filter default
enter interface (Unspecified): @home
enter default action (discard, forward/discard): discard
CP9624-A> add filter 1
enter filter name (Basic): Basic
enter interface (@home): @home
enter IP Protocol (any, (a)ny/TCP/UDP/ICMP/IGMP): any
enter Source IP Address (network, (a)ny/(s)ingle/(r)ange/(n)etwork): network
enter ip_net_addr/netmask (192.168.168.0/255.255.255.0): 192.168.168.0/255.255.255.0
enter Destination IP Address (any, (a)ny/(s)ingle/(r)ange/(n)etwork): any
enter Source TCP/UDP Port (any, (a)ny/(s)ingle/(r)ange): any
enter Destination TCP/UDP Port (any, (a)ny/(s)ingle/(r)ange): any

Een en ander ziet er dan zo uit:
CP9624-A> show filter
Interface Name : @home
Default action is discard, and current exception rules are :
Filter 1:
Filter Name: Basic
Interface Name: @home IP Protocol: any
Src. IP: 192.168.168.0/255.255.255.0 Src. Port: any
Dest.IP: any Dest. Port: any

Tot slot heb ik begrepen dat de oudere software versies wel eens issues hadden. De laatste versie is 1.07 ... direct te downloaden van http://www.edimax.com.tw/Drivers/BR-6004v107.SIG

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ...

Groetjes, Nick *D
Hoi Nick,

Ik merk dat jij er wel veel verstand van hebt,

als je niet meer op de pagina voor instellingen van de edimax komt via 192.168.2.1 waar zou dat aan kunnen liggen? Kan dat ook een hackers gebeuren zijn? of weet jij misschien waar het ook aan zou kunnen liggen?

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
ik heb ook ff iets te melden, mensen die een edimax router kopen, houd rekening met problemen. Ik heb nu in nog geen jaar tijd 2 edimax routers versleten. de eerste ging een maand of 6 mee, de tweede net een maand.

heb echter wel een nieuwe gekregen bij mycom omdat ik nog garantie had maar dat is die tweede die nu ook kappot is...

gelukkig heb ik hier nog een sitecom sitehub liggen die wel perfect werkt.
Pagina: 1