Toon posts:

[Java] setBackground(Color ... ) *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bestaat er een manier om met Java een menubar een kleurtje te geven? Ik zou graag de system colors gebruiken die de gebruikers op hun systeem hebben ingesteld.

Is het ook mogelijk om zo'n dun scheidingsrandje tussen bvb de MenuBar en de rest van mijn frame te zetten?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Het lijkt me dat je bijna alles kunt instellen wat je wil met setForeGroundColor, setBackGroundColor en setBorder! Niet zo moeilijk lijkt met, alleen van de ingestelde kleuren van het besturingsysteem zal wel niet lukken ivm met platform onafhankelijkheid.
code:
1
2
3
4
JMenuBar mb = new JMenuBar();
mb.setForeGroundColor(Color....);
mb.setBackGroundColor(Color....);
mb.setBorder(jouwBorder);

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

ingestelde kleur (control color) kan als volgt worden opgehaalt:
UIManager.getColor("control")

met welke look & feel werk je?

oeps: het is in java niet mogelijk (of erg moeilijk) om info uit je os op te halen over kleurinstellinen. Als je dit echt een must vind is misschien SWT wel iets voor je ipv Swing. In SWT worden componenten getekend door het os zelf ipv door de VM. Hierdoor nemen ze ook de stijl aan van je os. Ik vind SWT niet zo geweldig werken. Het is wel bloedsnel en het lijkt gaaf alleen progt het kloten doordat je niet zo makkelijk kan extenden.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt ^_^

Ik werk onder Windows XP, standaard theme. Daarna Mandrake 8.1, maar daar wil X en Kyro 2 niet samen. Maar dat is voor een ander Forum :9