hoi 
Ok, even een klein verhaaltje, zodat niet meteen mijn topic dichtgegooid wordt met "newb vraag, utfs"
Ik ben gisternacht (niet afgelopen nacht, maar die daarvoor) begonnen met het leren van Pascal. (Dit staat nml in mijn Informatica-boek)
Ik kwam toen op het idee een klok te 'programmeren', dus ben meteen begonnen aan een PSD, en zelfs al aan een code.
Nu heb ik alleen twee vraagjes.
1. na de end. stopt alles, hoe kan ik zorgen dat dit door blijft lopen
2. als het door blijft lopen, dan gaat dat waarschijnlijk zo snel dat je het niet bijhoudt, het blijft maar tellen... Hoe zorg ik dat hij 60 sec wacht tot hij alles herhaalt?
mijn PSD en code hieronder
ik hoop dat de vragen, de code, en alles een beetje ok is, en een beetje duidelijk...
op of aanmerkingen hoor ik graag, en als iemand me zou willen helpen, helemaal perfect.
zoals ik al zei, ik ben er pas een dag geleden mee begonnen, dus weet nog niet zo veel.

Ik heb btw de search gebruikt, maar kreeg steeds geen results op mijn zoekacties, dus het kan zijn dat ik op de verkeerde dingen gezocht heb...
Als iemand wel een dergelijk topic weet, waar zulke vragen worden behandeld, linkje?
Ok, even een klein verhaaltje, zodat niet meteen mijn topic dichtgegooid wordt met "newb vraag, utfs"
Ik ben gisternacht (niet afgelopen nacht, maar die daarvoor) begonnen met het leren van Pascal. (Dit staat nml in mijn Informatica-boek)
Ik kwam toen op het idee een klok te 'programmeren', dus ben meteen begonnen aan een PSD, en zelfs al aan een code.
Nu heb ik alleen twee vraagjes.
1. na de end. stopt alles, hoe kan ik zorgen dat dit door blijft lopen
2. als het door blijft lopen, dan gaat dat waarschijnlijk zo snel dat je het niet bijhoudt, het blijft maar tellen... Hoe zorg ik dat hij 60 sec wacht tot hij alles herhaalt?
mijn PSD en code hieronder
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| | Lees M | | Lees H | ___________________________ | M=59 | ___________________________ | / \ | | Ja | Nee | ___________________________ | M:=00 | M:=M+1 | | H:=H+1 | | ___________________________ | Lees H | ___________________________ | H=24 | ___________________________ | / \ | | Ja nee | ___________________________ | H:=00 | H Blijft | | | hetzelfde | ___________________________ | Schrijf H:M | ___________________________ |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| program klok; var H,M:integer; begin readln (M); readln(H) if M=59 then begin M:=00; H:=H+1 end else begin M:=M+1 end; readln(H); if H=24 then begin H:=00 end else begin H:=H -> Weet niet hoe te zeggen, H gelijk, dus zeg H wordt H, is hetzelfde. end; writeln (H':'M); end. |
ik hoop dat de vragen, de code, en alles een beetje ok is, en een beetje duidelijk...
op of aanmerkingen hoor ik graag, en als iemand me zou willen helpen, helemaal perfect.
zoals ik al zei, ik ben er pas een dag geleden mee begonnen, dus weet nog niet zo veel.
Ik heb btw de search gebruikt, maar kreeg steeds geen results op mijn zoekacties, dus het kan zijn dat ik op de verkeerde dingen gezocht heb...
Als iemand wel een dergelijk topic weet, waar zulke vragen worden behandeld, linkje?