Toon posts:

Hoe maak ik m'n D schijf bootable??

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil graag mijn D schijf bootable maken, zodat ik daar Windows op kan zetten (De schijf is 2x zo snel als m'n C schijf!) Hoe doe ik dit??? ik weet wel iets met SYS ofzo maar zou iemand mij dit stap voor stap kunnen uitleggen? En moet ik daarvoor nog in m'n PC zelf wezen??

Alvast bedankt !!!!

Barracuda

P.s Merk ik enig verschil in snelheid in windows als ik hem op die snellere schijf zet?

Verwijderd

pc houden zoals die is.

ga naar dos (zit onder windows >:))
type in:

format d: /s (dit hoeft volgens mij niet perse)
sys d:

en klaar ben je 8-)
wel in je bios ervoor zorgen dat ook je d: partitie bekeken wordt ivm. boot

Verwijderd

Topicstarter
Ehh ja, maar mijn PC z'n bios kan alleen van A: en C: Booten... ?
en is er geen andere manier dan de hele
zaak formatteren?? Ik kan moeilijk 3 gyg op een 1,2 gyg schijf proppen... En ik kan de data nergens kwijt !?

En ik heb het ooit al eens geprobeerd... ging welliswaar fout, maar ik weet nie waar het aan lag.... kheb zonder te formatteren of wat dan ook in MS-dos Modus in c:\ dit ingetikt "Sys d:" toen kreeg ik dit bericht "Systeem overgezet" Toen heb ik de jumper op de D schijf op Master gezet, en de IDE kabel van C op D gezet, de pc aangezet, bios-auto HD detectie laten doen, de 3 gyg stond op Primary IDE dus dat zat goed, doorgeboot, kreeg ik dit bericht "PRESS ANY KEY TO REBOOT"... en verder niks... hoe kan dit, en wat deed ik fout?

Barracuda

Verwijderd

Domme vraag misschien:
maar heb je je OS op je "D" schijf gezet en daar vervolgens de goede HD-drivers voor ge-installeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Windows 95 staat op mijn C: Schijf geinstalleerd.. net zoals program files, DOS, en de rest van de zooi... Op m'n D schijf staat niets als Mp3's en DIV-x'jes

Barracuda

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

oh shit onze berichtjes zijn gecrossed, reageerde op verouderde info!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
Ehh.... ik heb geen floppydrive... M'n onboard floppy controler is naar de sodedonder en een I/O kaartje geeft nix als conflicten met m'n poorten..?

Barracuda

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

ah yes, maar je kunt mijn bericht wel weggooien want ik dacht dus dat je ook windows op d: had staan.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

als je sys d: doet en je systeem is overgezet, moet je fdisk starten en d: je active partitie maken het vervelende is echter dat je ook nog een bootsector aan moet maken met fdisk /mbr, hij zet hem dan echter op de partitie waarvanaf je boot, dus c: en niet d: omwisselen gaat niet want dan lukt het booten niet :(.Daarom heb je een flop nodig, maar dat is dus hier geen optie :(.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...ja... Maar is er verder dan geen enkele optie???? jullie weten toch overal
wat voor ?? :) :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

Diamon

The Weird One

Jou FDD controller is dus aan gort.

Pak een oud IDE/FDD controllertje uit een bejaard systeem.
Zet in je bios, je IDE/FDD controller uit.

Je PC zou, al het goed is, nu de ISA controller gebruiken.
En je hebt dan ook weer je FDD controller terug.
Weet niet al je ook zo'n ISA geval hebt, maar meestal kun je ook alleen de FDD gebruiken.
Je kunt dan de IDE op je MoBo blijven gebruiken.

Hoe weet je zeker dat je FDD aan gort is, en niet bv je floppydrive.

And The Only One

Verwijderd

Gewoon de kabeltjes van je schijf in de kast omwisselen! Net zo handig.
Pagina: 1