Toon posts:

Mxstream board reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb ongeveer 1 week geleden xs4all gekregen.
Nu ging hij na 2 uur al offline, dus ik 3 uur met de helpdesk aan de lijn gezeten, en opeens doet hij het.

2 uur later gaat hij weer offline, dus ik de volgende morgen weer bellen. Na 2 uur met de helpdesk gebeld te hebben, kwamen ze erachter dat er af en toe een board reset nodig was in de centrale.

Dit word veroorzaakt door dat 1 van de 10 mensen die op 1 zo een board zitten, zijn modem uit zet. op dat moment loopt de buffer vol. en dan moet hij weer gereset worden.

Nu is het al iets van 5 keer voor gekomen dat ik heb moeten bellen, en elke keer duurt het ongeveer 2 a 3 uur voordat ik weer online kan.

zoals je kan begrijpen werkt dit heel frustrerend.

Nu had ik een vraagje aan de mede gotters.
de helpdesk moet elke keer een ticket nr doorgeven aan de technische dienst.
Is er mischien een mede GOTTER, die daar werkt ofzo, en dat ik die dan ff kan smsen af en toe om mijn board als eerst te resetten :P:P:P, want dit is te irritant

ik weet dat dit een raar verzoek is, maar ik word helemaal gek van die kut resets

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 07:25
:? :? Dat zou willen zeggen dat de 9 anderen die op hetzelfde board als ik zitten hun modem nog nooit hebben uitgedaan?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:03
idd... hééél gaar.... sowieso kan die modem altijd aanblijven.... maar ik heb er ook nog nooit last van gehad..... zal wel iets anders zijn waarvan ze nog niet precies weten wat het is ofzo.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt om het op te lossen samen met de leverancier van hardware/software.

Tot die tijd moeten er dus boardresets plaatsvinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 09:01 schreef michiel100 het volgende:
:? :? Dat zou willen zeggen dat de 9 anderen die op hetzelfde board als ik zitten hun modem nog nooit hebben uitgedaan?
nee, volges mij is het bij sommige centrales zo, dus neit allen
Op zaterdag 02 maart 2002 09:10 schreef CheS het volgende:
Het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt om het op te lossen samen met de leverancier van hardware/software.

Tot die tijd moeten er dus boardresets plaatsvinden.
yup, zeiden ze bij mij ook.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:37
wat ik dus wel vreemd vind is dat niet iedereen er last ban heeft. ik heb zelf al bijna een jaar ADSL nog nooit zoiets gehad, Nu heb ik dus ook een PRO modem dus ik zet hem sowiso ook nooit uit

Verwijderd

Mxstream maakt gebruik van verschillende type hardware, alcatel en nokia dacht ik.
Dit zou kunnen verklaren waarom het probleem zich niet in alle centrale's voordoet.

Kunnen de mensen die wel eens een boardreset nodig hebben aangeven op welke centrale ze zitten..

hier zie je waar http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/index.cfm

Kan ik ff kijken of dit mischien de nokia sites zijn...

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zaterdag 02 maart 2002 15:20 schreef CheS het volgende:
Mxstream maakt gebruik van verschillende type hardware, alcatel en nokia dacht ik.
Dit zou kunnen verklaren waarom het probleem zich niet in alle centrale's voordoet.

Kunnen de mensen die wel eens een boardreset nodig hebben aangeven op welke centrale ze zitten..

hier zie je waar http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/index.cfm

Kan ik ff kijken of dit mischien de nokia sites zijn...
Het moeten de Nokia-centrales wel zijn.
Alcatel heeft 4 of 12 poorten per modemkaart.
Van de Alcatel-DSlams weet ik dat een boordreset niet vaak nodig is, bij Nokia is dit wel vaak nodig.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Ja als ik naar mezelf kijk zou dit heel goed kunnen, ik zit ook op een alcatel site en in die 1 1/2 jaar nog maar 3 keer een kleine onderbreeking gehad...maar nog geen boardresets.

ps mark bij welke BU zat jij ook alweer?
me KPN Data/IP

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:44
Vriend van mij heeft ook hetzelfde probleem. Soms gaat het heeel lang goed en dan gaat die er weer zo af.

KPN had het dus ook over die board reset. Nieuwe software zou geinstalleerd worden maar zou nog ff duren.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• bazs2000

bazs2000

Op zaterdag 02 maart 2002 21:14 schreef CheS het volgende:
ps mark bij welke BU zat jij ook alweer?
me KPN Data/IP
BUBN / OVN.
Ja, ik val onder twee takken.
Dat heeft wel weer voordelen, ik krijg veel dingen te horen en ik kan veel voor elkaar krijgen. :)

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 13:26 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

BUBN / OVN.
Ja, ik val onder twee takken.
Dat heeft wel weer voordelen, ik krijg veel dingen te horen en ik kan veel voor elkaar krijgen. :)
Tja je moet tegenwoordig wel je connecties hebben he met die strakke processen... Er wordt nog maar heel weinig geacepteerd wat niet volgens de boekjes gaat..

Verwijderd

ik zet dus ook m'n alcatal speed touch (ISDN ethernet) modem uit als m'n compu uitgaat. Lijkt me normaal. Maar ga nu twijfelen.
Moet dat ding altijd aanstaan?

• bazs2000

bazs2000

Op zondag 03 maart 2002 15:34 schreef kleine_beer het volgende:
ik zet dus ook m'n alcatal speed touch (ISDN ethernet) modem uit als m'n compu uitgaat. Lijkt me normaal. Maar ga nu twijfelen.
Moet dat ding altijd aanstaan?
Bij de meeste mensen staat zo'n modem in een hoekje.
Reken er maar op dat de meeste mensen hun modem aanlaten. :)
Soms zie ik in het beheerssysteem modems die al in maanden niet meer zijn uitgezet.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 18:31 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Bij de meeste mensen staat zo'n modem in een hoekje.
Reken er maar op dat de meeste mensen hun modem aanlaten. :)
Soms zie ik in het beheerssysteem modems die al in maanden niet meer zijn uitgezet.
Maar levert het problemen op, zoals in dit topic, als je je modem wel uitzet?

• bazs2000

bazs2000

In principe zal het geen problemen opleveren.
Wanneer jij jouw modem aanzet dan zal de verbinding tussen de beide modems weer tot stand worden gebracht.

Maar het kan natuurlijk gebeuren dat dit niet meteen wil.
En dan los je dat weer op door je modem een aantal keren aan en uit te zetten.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 13:20 schreef bazs2000 het volgende:
In principe zal het geen problemen opleveren.
Wanneer jij jouw modem aanzet dan zal de verbinding tussen de beide modems weer tot stand worden gebracht.

Maar het kan natuurlijk gebeuren dat dit niet meteen wil.
En dan los je dat weer op door je modem een aantal keren aan en uit te zetten.
Dus voor mij geen probleem. Werkt ook altijd gewoon hoor. Maar wat ik in dit topic begreep, is dat als ik m'n modem uitzet, er mogelijk een soort storing in de centrale kan ontstaan waardoor m'n "buurman" niet meer kan ADSL'en. Dat zou ik natuurlijk niet op m'n geweten wilen hebben....

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 13:31 schreef kleine_beer het volgende:

[..]

Dus voor mij geen probleem. Werkt ook altijd gewoon hoor. Maar wat ik in dit topic begreep, is dat als ik m'n modem uitzet, er mogelijk een soort storing in de centrale kan ontstaan waardoor m'n "buurman" niet meer kan ADSL'en. Dat zou ik natuurlijk niet op m'n geweten wilen hebben....
Ik zou express me modem elke 5 uur uit zetten >:) Maar gelukkig zit ik in goede regio :P Vind zowiezo die board resets weer typisch KPN verhaal. Is 1e keer dat ik het hoor en ik zit toch aardig diep in de ADSL enzo..

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 14:30 schreef thaduck het volgende:

[..]

Ik zou express me modem elke 5 uur uit zetten >:) Maar gelukkig zit ik in goede regio :P Vind zowiezo die board resets weer typisch KPN verhaal. Is 1e keer dat ik het hoor en ik zit toch aardig diep in de ADSL enzo..
Jij ook hier?? :)

• FireWire
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

ik heb me modempje getweaked en uhh ik zit al een maand of 1,5 stabiel online, nooit problemen ofzow :) ook XS4ALL btw

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 17:18 schreef DaTLS het volgende:
ik heb me modempje getweaked en uhh ik zit al een maand of 1,5 stabiel online, nooit problemen ofzow :) ook XS4ALL btw
Dat is inderdaad het slimste om te doen als je met zo een Board reset probleem zit.

En als je dat probleem niet hebt, dan ook >:)

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 14:30 schreef thaduck het volgende:

[..]

Kennelijk toch niet diep genoeg ;)

Typisch KPN verhaal, vind het in deze niet zo typisch daar het software problemen betreft en KPN de software niet ontwikkeld heeft.

• jochemd
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op maandag 04 maart 2002 18:14 schreef CheS het volgende:

Typisch KPN verhaal, vind het in deze niet zo typisch daar het software problemen betreft en KPN de software niet ontwikkeld heeft.
Maar de wijze van communicatie naar de klant is wel typisch KPN. Waarom krijgen al die klanten niet gewoon een brief met uitleg en het verzoek om hun copperjet aan te laten staan? Sorry erbij, zeggen dat je er erg hard aan werkt. Combineren met een apart telefoonnummer waar mensen naar toe kunnen bellen zodat als het probleem onverhoopt toch optreedt het sneller verholpen kan worden.
En je hebt weer een puntje gescoord als zijnde een telco waarvoor de klanten wel belangrijk zijn.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 18:34 schreef jochemd het volgende:

[..]

Maar de wijze van communicatie naar de klant is wel typisch KPN. Waarom krijgen al die klanten niet gewoon een brief met uitleg en het verzoek om hun copperjet aan te laten staan? Sorry erbij, zeggen dat je er erg hard aan werkt. Combineren met een apart telefoonnummer waar mensen naar toe kunnen bellen zodat als het probleem onverhoopt toch optreedt het sneller verholpen kan worden.
En je hebt weer een puntje gescoord als zijnde een telco waarvoor de klanten wel belangrijk zijn.
Ben ik wel met je eens.
De orderdesk Mxstream weet welke klanten op de sites met buffer problemen zitten en zou deze gebruikers een brief kunnen sturen.

Het telefoonnummer is een ander verhaal, aangezien de orderdesk weer afhankelijk is van monteurs van het aansluitnet om een board reset te geven.
Volgens mij kan dit nog niet op afstand....

In principe zouden ze dit probleem nu wel moeten herkennen op de helpdesk ( althans zou nu toch wel bij de standaard vragen/antwoorden lijst ;) moeten staan)

Alle klanten zijn belangrijk, alleen duurt het altijd even tot het juiste poppetje met een opdracht op pad gestuurd wordt.......

BTW je weet waar ik werk, wat doe jij eigenlijk ????

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 16:24 schreef Swat het volgende:

[..]

Jij ook hier?? :)
Jah, jij ook? :)

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 18:14 schreef CheS het volgende:

[..]

Kennelijk toch niet diep genoeg ;)

;) Ik stop het bij deze in mijn geheugen :)

Maar ik vind het beetje jammer van KPN, briefje zou geen kwaad kunnen. Zowiezo vraag ik me af wat een klant met het antwoord: "Board Reset" moet, ik zou toch zeker vertellen dat er een centrale probleem is in de apparatuur van Nokia/KPN/whatever. Staat stukken professioneler. Dit is weer typisch houtje touwtje oplossing van KPN. Informatie 0,0, oplossing -1 en klagen heb geen zin.

• jochemd
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op maandag 04 maart 2002 19:13 schreef CheS het volgende:

BTW je weet waar ik werk, wat doe jij eigenlijk ????
Ik studeer.
Pagina: 1