• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 10:18
Ik heb hier een server @ ADSL en een 56k6 modem.

Om met 9.6 kbps in te bellen met m'n nokia 6210 @ infrarood @ "zie sig" moet geen probleem zijn, maar m'n telefoon ondersteund ook HSCSD, zodat er een datasnelheid van 42.5 Kbps mogelijk is, ik heb gelezen dat de ISP dit moet ondersteunen, en niet de Telefonieaanbieder.
Aangezien Ik zelf de ISP ben, moet dit te realiseren zijn, toch?

Heeft iemand hier al ervaring mee? en weet iemand hier dus meer van?

tnx

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
HSCSD moet ook door de GSM-aanbieder worden ondersteund. Voor zover ik weet is er in Nederland geen een operator die HSCSD ondersteund.

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 07:24 schreef Cereal het volgende:
Ik heb hier een server @ ADSL en een 56k6 modem.

Om met 9.6 kbps in te bellen met m'n nokia 6210 @ infrarood @ "zie sig" moet geen probleem zijn, maar m'n telefoon ondersteund ook HSCSD, zodat er een datasnelheid van 42.5 Kbps mogelijk is, ik heb gelezen dat de ISP dit moet ondersteunen, en niet de Telefonieaanbieder.
Aangezien Ik zelf de ISP ben, moet dit te realiseren zijn, toch?
1. Met een 56k6 modem zul je nooit een 42k5 provider kunnen zijn. Maximaal 33k6.

2. Ga naar Duitsland, daar kun je wel wappen/internetten over HDCSD. In Nederland wordt het niet, en zal het nooit worden ondersteund.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 10:18
Op zaterdag 02 maart 2002 11:14 schreef feeble het volgende:

[..]

1. Met een 56k6 modem zul je nooit een 42k5 provider kunnen zijn. Maximaal 33k6.

2. Ga naar Duitsland, daar kun je wel wappen/internetten over HDCSD. In Nederland wordt het niet, en zal het nooit worden ondersteund.
Klopt duitsland heeft het wel, en UMTS word de hier toekomst...

Tnx voor de hulp btw.

Helaaaaas :(

:+