Toon posts:

P4 op 133 mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een P4S333 moederbord gekocht, dus het bois door kom ik daar de optie tegen om mijn processor op 133 mhz te zetten.

Heb nu een p4 nothwood 1,6

Dat zou dus betekenen dat mijn 1,6 op 2,1 gaat lopen en de pci en agp poort gewoon op hun standaard waarden blijven.

Mijn is trekt mijn processor dit?
Of is deze feature voor toekomstige p4's

Dit moederbord ondersteund 533 MB/s doorvoer. 4x133

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
'k zou zeggen, gewoon proberen :)

maar 'k geef je weinig kans..

Goeiemorgen trouwens :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze set pas 36 uur inhuis, en wil er toch minstens 5 maanden mee doen :P

Toen ik mijn moederbord voor het eerst aanzette ging ie gelijk naar de bios, en was de eerste vraag die ik kreeg. 1600 of 2100

Maar ben eigelijk benieuwd waarom die optie erin zit, als de p4 hem niet ondersteund.

oooh ja ook goedemorgen, je kent het wel net nieuwe pc en het is weekend :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff rondgezocht, en het schijnt zo te zijn dat Intel binnenkort met P4's gaat komen die op 133 mhz lopen ipv 100.

Mijn moederbord ondersteund deze optie al, doet mijn processor dat ook? Iemand ervering mee?

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op zaterdag 02 maart 2002 06:22 schreef tweakhuis het volgende:
Ik heb ff rondgezocht, en het schijnt zo te zijn dat Intel binnenkort met P4's gaat komen die op 133 mhz lopen ipv 100.

Mijn moederbord ondersteund deze optie al, doet mijn processor dat ook? Iemand ervering mee?
Nee, je processor heeft een fixed multiplier van 16. 16x100=1600 :) Maar je hebt je Northwood al o/c tot 1840? Wat voor temperatuur haalt ie daarop? Je kunt natuurlijk gewoon eens proberen of ie op 133 draait, let dan wel op de cpu/memory ratio (je andere topic :) ) en natuurlijk de temps.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik net gedaan 30 min gelden, loopt op 133 op 40c dus ben alweer blij...

loopt btw gewoon op 133/33 pci bus

Ik denk dat 166x16 ook wel haalbaar is

De verhoging van 115 naar 133 leverde 2 graden temeratuur verhoging op >:)

------------------------
Cereal schreef

'k zou zeggen, gewoon proberen
maar 'k geef je weinig kans..

Goeiemorgen trouwens

------------------------

Is me dan toch mooi gelukt :P

Verwijderd

het is ook op langere termijn dat je vage dingen gaat merken laat hem maar eens de hele nacht grazen en kijk de volgende morgen of ie nog mooi stabiel is

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Als je 1.6A P4 de 2133MHz niet eens stabiel zou halen zou je wel een heel slecht exemplaar te pakken hebben. De meeste lopen zelfs stabiel op 2300+. Misschien moet je wel je voltage met 0.25 of 0.5 omhoog doen (hier niet nodig).

PC Specs

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
wow, p4 northwoood ruled best wel met oc'en. dat zie je een amd niet zo snel doen. wat voor koeling heb je trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt deze Intel processor ruled wel ja, ik ben sinds de K5 bij AMD.

Ik mijn Pc nu net de helenacht 3dmark laten draaien (nog)geen problemen tegen gekomen.

Over de koeling, ik heb de standaard intel koeler erbij, is een heel erg stille koeler. (in vergelijking met mijn vorige koelers).

Bobmberman wat is je gehuegen doorvoer snelheid in sandra?

Ik heb
1174 Mb/S
1218 MB/S
Pagina: 1