If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Het schijnt dat je met zo'n kabeltje wat instellingen/statistieken van je modem kan bekijken (niet wijzigen). Het leek me leuk dat eens te proberen.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Hier staat in wat je moet doen.
Sorry Admin's/Mod, maar weet effe niet hoe ik hem ander kan posten.
Aangezien ik geen reactie meer op de topic kan geven.
Ivm nieuw Forum
[qoute]
Index / Hardware algemeen / Com21 modem tweak?
Author Topic: Com21 modem tweak?
Chillout
posted 12-06-2000 12:05 by Chillout (Junior Member)
--------------------------------------------------------------------------------
Ik las een tijdje geleden dat er een bepaalde tweak voor de Com21 Comport modems is...
Het zat ongeveer zo (het echte die-hard tweaken is dit):
een bepaalde zelf geknutselde kabel moest in het kleine klepje achterin gestopt worden.
daarna kon je de pc aansluiten op de modem (via een tweede link dus) en de interne software aanspreken (nee, is geen geintje, ik heb screenshots gezien ervan)
Ik ben nu alleen kwijt hoe ik dit moest doen...
Kan iemand me helpen?
Rembo
posted 12-06-2000 14:34 by Rembo
--------------------------------------------------------------------------------
Zal er maar voorzichtig mee zijn, als je isp erachterkomt, wordt je afgesloten.
Tony Vroon
posted 12-06-2000 15:04 by Tony Vroon
Wie 't weet mag 't zeggen, 't klinkt tof iig. Dan wil ik even m'n uplink aanpassen tot 128kbit ipv 64. Veel meer wensen heb ik niet eigenlijk.
eppie
posted 12-06-2000 16:18 by eppie (Junior Member)
Ik heb het zelf ook al is gedaan.
Je hebt een oude muiskabel nodig en een stroom stekkertje die je ook in je diskette station drukt.
Die maak je aan elkaar, hoe de draden precies zaten weet ik niet meer, moet je effe op zoeken,dan verbind je de modem met je compoort van je computer (de modem poort is gewoon een Compoort) en start je hyperterminal en zeg je hem dat je modem op de compoort waar je kabelmodem zit en en dan krijg je als goed is een menu van de modem te zien, en daar kun je dingen instellen, maar ik heb zelf niet gezien waar je je snelheid kunt aanpassen, het enige dat ik kon veranderen was de fequentie van de server en daar schoot je niet veel mee op, je kon zelfs je MAC adres veranderen maar dan stond er ACCESS DENIED en dat stond bij veel instellingen, ik hoop dat je hier wat aam hebt.
Eppie
Tony Vroon
posted 13-06-2000 01:26 by Tony Vroon
Geript van http://www.securax.org/data/e-securax-01-41.txt
quote:
Er verscheen een artikel dat beweerde een aanzienelijke
snelheidswinst op te leveren bij Lancity kabelmodems, waarbij
upload snelheden van 120kb/sec mogelijk zijn. De upstream
gaan verdubbelen net als de downstream. You gotta be kidding
me!? Of niet? Op de site hierboven staat (stond?403) een
programma die dit voor je deed. Men hoefde het mac adres
van de kabelmodem in te geven, de nieuwe gateway en je
eigen ip adres. UPC zelf is goed op de hoogte van deze zaak
daar sommige werknemers deze truuk zelf gebruiken. Het
programma hierboven doet in wezen niks anders dan de volgende
commando's geven "arp -s [gateway] [modemadres]" en ook
"arp -s [je ip] [modemadres]". Let wel dit werkt alleen op
LanCity modems. Je koppelt dus gewoon op jouw pc een ip
adres aan het arp adres van het modem en vervolgens gebruik je
dit ip adres als gateway, je moet dus volledig langs de DHCP
heen werken. Voor de COM21 kabelmodems was er op een ng
ooit es een posting gemaakt. Als je een Com21 kabelmodem hebt
kan je het volgende doen: Achterop zit een klepje waarachter
4 pennetjes zitten. Dit is een rs232 aansluiting voor een
terminal. Als je een terminalprogramma gebruikt (bv:
Hyperterminal) kan je allerlei leuke dingen uitlezen en
instellen, bijvoorbeeld de frequentie waarop de modem werkt.
Op die manier kan je een andere server pakken, als je dat zou
willen. Op die aansluiting achter op de modem past precies
een voedingsconnector van een 3.5 inch drive. Voor de andere
kant heb ik een oude muiskabel gebruikt. De aansluitingen
zijn als volgt: achterkant modem (achter klepje):
--
x x x x
rd sc td sc
rd=receive data (subd9: pen 2, subd25: pen3)
td=transmit data (subd9: pen 3, sund25: pen2)
sc=signal ground (pen 7)
--
Gebruik Hyperterminal (oid): 9600:n-8-1, flowcontrol: none,
terminal emulation: autodetect en voordat je dingen gaat
veranderen, eerst de standen opslaan... Nu goed, voor de
a2000 kabelgebruikers een leuk gegeven...
** door: tweakotine, qpido, jtm
Rest me nog te vermelden dat je dit niet mag uitvoeren, je mag er alleen maar naar kijken (educational use ).
Kees
posted 13-06-2000 01:35 by Kees
En wat heb je hieraan?
niet erg veel, het is namelijk zo dat daar alleen een paar instellingen gewijzigt kunnen worden niet niet erg belangrijk zijn..
ja.. de monteurs hebben het bij mij voorgedaan hoe het moest (en ook gezegt dat je er toch niets mee opschoot)
Kees
Toverstaf
posted 13-06-2000 14:04 by Toverstaf (Junior Member)
Nadat je die kabel hebt gemaakt en de instellingen hebt gewijzigd , moet je dan daarna de modem weer op de coax aansluiten??
Tweakotine
posted 13-06-2000 15:31 by Tweakotine
oi, mijn naam staat erbij
Ik heb het alleen nog _steeds_ niet uitgeprobeerd, maar je schijnt er niet veel mee te kunnen
Tony Vroon
posted 13-06-2000 17:21 by Tony Vroon
Ik ga vanavond even proberen of dat lukt, en kijken wat ik kan veranderen. Wie weet is 't ook wel 'n leuke diagnostics output oid, dan laat ik 'm eraan zitten voortaan.
Jeroen Schamper
posted 13-06-2000 17:39 by Jeroen Schamper (Junior Member)
Ik heb dus daarnet effe gekeken bij me com21 modem en ik zie inderdaad zo aansluiting zitten voor een voedingsconnector voor je floppy. Maar als je die lange klep weghaalt krijg je een opening in je modem en achterin
(dus helemaal voorin de modem) zit dan een sleuf. Lijkt heel erg op een pci slot. Iemand enig idee waar die voor is?????
En als je die kabels aan elkaar gemaakt heb moet je dan ook zorgen dat er stroom op die connector via je voeding staat, of is dit niet nodig?????
Als ik nu de juiste dingen weet ga ik het ook eens proberen.
Jeroen
Toverstaf
posted 13-06-2000 20:11 by Toverstaf (Junior Member)
Dat zogenaamde PCI slot is voor een uitbreiding. Zie ook op de site van de fabrikant (www.com21.com)
Ik heb alleen nog een vraagje. Als je die modem hebt aangepast, is het dan de bedoeling dat je hem gewoon weer aansluit als normaal (coax) of niet???
JohnS
posted 13-06-2000 20:14 by JohnS (Junior Member)
Wordt het modem niet elke keer geflashed tijdens het booten? Bij Casema is dit dus wel het geval.
Greetz JohnS
Tony Vroon
posted 13-06-2000 21:17 by Tony Vroon
Klopt, hij haalt z'n software op als 'ie boot. Dus als ik leuke instellingen kan maken laat ik het touwtje er lekker aan zitten.
Tony Vroon
posted 13-06-2000 21:19 by Tony Vroon
Neej Jeroen! Niet doen he, je moet die connector op je seriële poort aansluiten volgens het besproken schema'tje in m'n posting. Dat moet je aansluiten, en dan modem inschakelen, en dan instellen. Dus coax moet er ook gewoon inzitten, voor de andere vragers.
Cliff
posted 28-06-2000 18:14 by Cliff (Junior Member)
Jullie gaan er allemaal vanuit (lijkt het) dat de datalimiet (in mijn geval 128kbit down en 64Kbbit up) door de modem geregeld worden.
Waar is dit ook zo?
Volgens mij regelt mijn ISP dat.
[/quote]
Sorry Admin's/Mod, maar weet effe niet hoe ik hem ander kan posten.
Aangezien ik geen reactie meer op de topic kan geven.
Ivm nieuw Forum
[qoute]
Index / Hardware algemeen / Com21 modem tweak?
Author Topic: Com21 modem tweak?
Chillout
posted 12-06-2000 12:05 by Chillout (Junior Member)
Ik las een tijdje geleden dat er een bepaalde tweak voor de Com21 Comport modems is...
Het zat ongeveer zo (het echte die-hard tweaken is dit):
een bepaalde zelf geknutselde kabel moest in het kleine klepje achterin gestopt worden.
daarna kon je de pc aansluiten op de modem (via een tweede link dus) en de interne software aanspreken (nee, is geen geintje, ik heb screenshots gezien ervan)
Ik ben nu alleen kwijt hoe ik dit moest doen...
Kan iemand me helpen?
Rembo
posted 12-06-2000 14:34 by Rembo
Zal er maar voorzichtig mee zijn, als je isp erachterkomt, wordt je afgesloten.
Tony Vroon
posted 12-06-2000 15:04 by Tony Vroon
Wie 't weet mag 't zeggen, 't klinkt tof iig. Dan wil ik even m'n uplink aanpassen tot 128kbit ipv 64. Veel meer wensen heb ik niet eigenlijk.
eppie
posted 12-06-2000 16:18 by eppie (Junior Member)
Ik heb het zelf ook al is gedaan.
Je hebt een oude muiskabel nodig en een stroom stekkertje die je ook in je diskette station drukt.
Die maak je aan elkaar, hoe de draden precies zaten weet ik niet meer, moet je effe op zoeken,dan verbind je de modem met je compoort van je computer (de modem poort is gewoon een Compoort) en start je hyperterminal en zeg je hem dat je modem op de compoort waar je kabelmodem zit en en dan krijg je als goed is een menu van de modem te zien, en daar kun je dingen instellen, maar ik heb zelf niet gezien waar je je snelheid kunt aanpassen, het enige dat ik kon veranderen was de fequentie van de server en daar schoot je niet veel mee op, je kon zelfs je MAC adres veranderen maar dan stond er ACCESS DENIED en dat stond bij veel instellingen, ik hoop dat je hier wat aam hebt.
Eppie
Tony Vroon
posted 13-06-2000 01:26 by Tony Vroon
Geript van http://www.securax.org/data/e-securax-01-41.txt
quote:
Er verscheen een artikel dat beweerde een aanzienelijke
snelheidswinst op te leveren bij Lancity kabelmodems, waarbij
upload snelheden van 120kb/sec mogelijk zijn. De upstream
gaan verdubbelen net als de downstream. You gotta be kidding
me!? Of niet? Op de site hierboven staat (stond?403) een
programma die dit voor je deed. Men hoefde het mac adres
van de kabelmodem in te geven, de nieuwe gateway en je
eigen ip adres. UPC zelf is goed op de hoogte van deze zaak
daar sommige werknemers deze truuk zelf gebruiken. Het
programma hierboven doet in wezen niks anders dan de volgende
commando's geven "arp -s [gateway] [modemadres]" en ook
"arp -s [je ip] [modemadres]". Let wel dit werkt alleen op
LanCity modems. Je koppelt dus gewoon op jouw pc een ip
adres aan het arp adres van het modem en vervolgens gebruik je
dit ip adres als gateway, je moet dus volledig langs de DHCP
heen werken. Voor de COM21 kabelmodems was er op een ng
ooit es een posting gemaakt. Als je een Com21 kabelmodem hebt
kan je het volgende doen: Achterop zit een klepje waarachter
4 pennetjes zitten. Dit is een rs232 aansluiting voor een
terminal. Als je een terminalprogramma gebruikt (bv:
Hyperterminal) kan je allerlei leuke dingen uitlezen en
instellen, bijvoorbeeld de frequentie waarop de modem werkt.
Op die manier kan je een andere server pakken, als je dat zou
willen. Op die aansluiting achter op de modem past precies
een voedingsconnector van een 3.5 inch drive. Voor de andere
kant heb ik een oude muiskabel gebruikt. De aansluitingen
zijn als volgt: achterkant modem (achter klepje):
--
x x x x
rd sc td sc
rd=receive data (subd9: pen 2, subd25: pen3)
td=transmit data (subd9: pen 3, sund25: pen2)
sc=signal ground (pen 7)
--
Gebruik Hyperterminal (oid): 9600:n-8-1, flowcontrol: none,
terminal emulation: autodetect en voordat je dingen gaat
veranderen, eerst de standen opslaan... Nu goed, voor de
a2000 kabelgebruikers een leuk gegeven...
** door: tweakotine, qpido, jtm
Rest me nog te vermelden dat je dit niet mag uitvoeren, je mag er alleen maar naar kijken (educational use ).
Kees
posted 13-06-2000 01:35 by Kees
En wat heb je hieraan?
niet erg veel, het is namelijk zo dat daar alleen een paar instellingen gewijzigt kunnen worden niet niet erg belangrijk zijn..
ja.. de monteurs hebben het bij mij voorgedaan hoe het moest (en ook gezegt dat je er toch niets mee opschoot)
Kees
Toverstaf
posted 13-06-2000 14:04 by Toverstaf (Junior Member)
Nadat je die kabel hebt gemaakt en de instellingen hebt gewijzigd , moet je dan daarna de modem weer op de coax aansluiten??
Tweakotine
posted 13-06-2000 15:31 by Tweakotine
oi, mijn naam staat erbij
Ik heb het alleen nog _steeds_ niet uitgeprobeerd, maar je schijnt er niet veel mee te kunnen
Tony Vroon
posted 13-06-2000 17:21 by Tony Vroon
Ik ga vanavond even proberen of dat lukt, en kijken wat ik kan veranderen. Wie weet is 't ook wel 'n leuke diagnostics output oid, dan laat ik 'm eraan zitten voortaan.
Jeroen Schamper
posted 13-06-2000 17:39 by Jeroen Schamper (Junior Member)
Ik heb dus daarnet effe gekeken bij me com21 modem en ik zie inderdaad zo aansluiting zitten voor een voedingsconnector voor je floppy. Maar als je die lange klep weghaalt krijg je een opening in je modem en achterin
(dus helemaal voorin de modem) zit dan een sleuf. Lijkt heel erg op een pci slot. Iemand enig idee waar die voor is?????
En als je die kabels aan elkaar gemaakt heb moet je dan ook zorgen dat er stroom op die connector via je voeding staat, of is dit niet nodig?????
Als ik nu de juiste dingen weet ga ik het ook eens proberen.
Jeroen
Toverstaf
posted 13-06-2000 20:11 by Toverstaf (Junior Member)
Dat zogenaamde PCI slot is voor een uitbreiding. Zie ook op de site van de fabrikant (www.com21.com)
Ik heb alleen nog een vraagje. Als je die modem hebt aangepast, is het dan de bedoeling dat je hem gewoon weer aansluit als normaal (coax) of niet???
JohnS
posted 13-06-2000 20:14 by JohnS (Junior Member)
Wordt het modem niet elke keer geflashed tijdens het booten? Bij Casema is dit dus wel het geval.
Greetz JohnS
Tony Vroon
posted 13-06-2000 21:17 by Tony Vroon
Klopt, hij haalt z'n software op als 'ie boot. Dus als ik leuke instellingen kan maken laat ik het touwtje er lekker aan zitten.
Tony Vroon
posted 13-06-2000 21:19 by Tony Vroon
Neej Jeroen! Niet doen he, je moet die connector op je seriële poort aansluiten volgens het besproken schema'tje in m'n posting. Dat moet je aansluiten, en dan modem inschakelen, en dan instellen. Dus coax moet er ook gewoon inzitten, voor de andere vragers.
Cliff
posted 28-06-2000 18:14 by Cliff (Junior Member)
Jullie gaan er allemaal vanuit (lijkt het) dat de datalimiet (in mijn geval 128kbit down en 64Kbbit up) door de modem geregeld worden.
Waar is dit ook zo?
Volgens mij regelt mijn ISP dat.
[/quote]
And The Only One
Toendertijd heb ik de hele page met antwoorden geloof ik gesaved op mn computer thuis, maar aangezien ik nu op school zit, kan ik daar even niet bij...
Maar wel netjes opgelost kerel
Overigens, er is niet veel te veranderen aan je modem, en iedere keer dat je de stroomstekker eruit haalt, wordt je modem gereset en geflasht met de originele instellingen.
Maar wel netjes opgelost kerel
Overigens, er is niet veel te veranderen aan je modem, en iedere keer dat je de stroomstekker eruit haalt, wordt je modem gereset en geflasht met de originele instellingen.
Maar je haalt toch je stekker niet zo vaak (bij mij nooit) uit het stopcontact?
Misschien met een storing ofsow, maar dan stel je hem toch ff opnieuw in?
Misschien met een storing ofsow, maar dan stel je hem toch ff opnieuw in?
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Pagina: 1