F18 vliegsimulatie

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Wie weet er nog realistische F18 vliegsimulaties. Heb wel een paar eisen.

- een echte simulatie. GEEN arcade
- Moet kunnen landen op een vliegdek schip (wel reallistisch, dus niet dat het landen een eitje is)
- Moet echt lijken dat je ook veel G krachten kan trekken. Dus als je gaat rollen, dat je niet langzamer rolt als een Boeing 747 :P)

Janes FA/18 heb ik gehoord. (Alleen geen DEMO :() Die vind ik wel mooie graphic hebben. De rest zijn wat ouder en graphics lopen achter. (F18 Carrier Strike Fighter, HornetNest etc)

Geen Falcon4 omdat je niet op een "echte" vliegdekschip kan landen.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

zoiets valt te downloaden :P
nee geintje maar
f16 multirole figher is/was vet
ben niet echt op de hoogte van dit soort games :)
ik check gewoon twilights

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Flanker 2.x is wel een uitdagende sim voor jou... carrier landings zijn pittig, en het is een realistische sim, geen arcade.

Tis alleen geen F18.

Verwijderd

Sponz
een WEBSITE of zoiets is wel handig :)

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

http://www.flanker2.com/

Tot uw dienst ;)

Verwijderd

Dank u very much :P
kan ik hem zelf ook eens checken

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
From the designers of Apache Longbow, Hind and F-16 Fighting Falcon comes F/A-18E Super Hornet - Digital Integration's state-of-the-art flight simulation of the McDonnell Douglas F/A-18E Super Hornet. This aircraft is a high performance, multi-role jet fighter capable of precision weapons delivery in day, night and adverse weather conditions.

In an unprecedented level of realism F/A-18E Super Hornet includes:

Carrier take-off and landing on the world's first fully interactive carrier deck - featuring other aircraft and interactive deck crews complete with hand signals and talk downs

Un-matched levels of immersive gameplay, across 40 in-depth missions - taken from live combat scenarios, including rookie training levels and instant action 'Quickstart' for those players who just want a quick blast

Two vast and authentic, target-rich war-zones - Barents Sea & Indian Ocean - and a training area modelled from true satellite data

State-of-the art 3D engine, offering up to 1024 x 768 screen resolution

Stunning weapon effects and authentic explosions that put you at the heart of the action

Realistic weather settings allow you to fly in thunderstorms and blizzards even at night!

Multi-player head-to-head network play for up to 24 would be top guns

Fully interactive cockpit featuring the worlds first 'active instrument panel' - where all the buttons and switches work just like the real thing

Total 3D virtual cockpit placing you in the heart of the action

HOTAS support (Hands On Throttle And Stick) - throw away your keyboard because you no longer need it!

Highly accurate flight model and 'real-deal' avionics

Authentic wingman control

Cutting-edge weaponry

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

En zeer strakke graphics mag ik wel zeggen. Vooral het opstijgen van het vliegdek is een feest.
en als je aan de knuppel zit tijdens het hands-free krijg je een abort -> zo realistisch is het vliegdek gedeelte.

www.superhornet.com/fs_superhornet.html

Verwijderd

VET STOER :P
plz bewerk je URL ff :)
die code
[url="http://"][/url] heeft geen zin :)
gewoon de site naam :)

• SkoolieDie
  • Niet online
jajajaja....

Waren vooral de graphics die mij voor het eerst naar het spel deden kijken. Beetje kaal met mooie lichteffekten -> old skool

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
op dit moment zijn er geen goeie F/A 18 Hornet Simulaties. De laatste beste was natuurlijk die van Janes maar die is al uit '99 geloof ik. Verder heb je nog F-18 Precision Strike Fighter die november 2001 uitkwam maar graphics vergelijkbaar met '97. Echt een leuke, dynamische campaign zat er ook niet bij. Er zijn wel goeie simulaties voor niet-hornets zoals natuurlijk falcon 4, Flanker 2.51 , en binnekort LOMAC en Project One (Starfighter series)

tampert, kriminalpolizei

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

moet het perse een F-18 zijn?

anders zijn die andere sims keigoed.

de huidige top3 van de jetsims:

• Falcon 4.0 - SP2
gepubliceerd door: Microprose.
simuleert: F4 out of the box. vele vliegtuigen via de SP2 patch

• Flanker 2.51
gepubliceerd door: SSI.
simuleert: Su-27 en varianten; MiG-29 (verschillende modellen en Su-25/Su-39

• F/A - 18
gepubliceerd door: Janes
Simuleert: F/A-18

en straks ook:
• Lock On: Modern Air Combat
gepubliceerd door: Ubisoft
Simuleert: A-10; F-15; simuleert: Su-27 en varianten; MiG-29 (verschillende modellen en Su-25/Su-39

• Project 1

gepubliceerd door: Third Wire
Simuleert:
A combat flight simulation game featuring some of the most exciting combat jet aircraft from the 60's, including the McDonnell Douglas F-4 Phantom II.
en eens zal er dit zijn:
• Falcon 5.0 (nee ik weiger het Falcon V te noemen)
gepubliceerd door:G2Interactive
Simuleert: F-16; F-15

http://forums.frugalsworld.com/vbb/ of http://www.simhq.com/cgi-bin/boards/cgi-bin/Ultimate.cgi is misschien wel iets voor je?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• SkoolieDie
  • Niet online
Dat Lock-On ben ik erg benieuwd naar.
Een minpunt:
What form will the manual take?

Although still in development, Lock On will likely ship with an approximately 100 page quick start manual and a much larger, softcopy reference manual on the CD. While the quick start manual will contain information on using the Standard Radar, navigating the menu system, and other fundamental portions of the game, the reference manual will include detailed instructions on using the complex avionics, tactics, weapons references, and the finer points of using the mission editor and multiplayer functions.
De tijden van vuistdikke manuals liggen helaas achter ons. ;(
Was toch wel de halve lol van een sim, lekker met chocomel en een koekje dikke manuals doorneuzen.....

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Jane F/18 is wel goed... alleen vind ik F18 korea ook heel goed. maar ja das wel oud :)..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

F16 MUltirole fighter was cool :)
Vet vaak gespeelt :)

Verwijderd

Trouwens
vroeger op me 486 ofzo of op me 133mhz :)
was er ook een tof f16 spel :)
als je dan bommen/raketten schoot op een vliegveld zag je
een soort olie plas :)
weet iemand welke dat was?
je kon ook landen :)
en makkelijk TARGETS locken :P

Verwijderd

Janes F-18 heeft goede aircarrier landings. Het spel opzich vind ik echt niks. Janes F15 is veel beter voor de gameplay/multiplayer. Bij Janes F-18 deed ik alleen bij de training aircarrier take-offs en landings.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
F18 Super Hornet schijnt een no-go te zijn... Arcade en bagger van a tot z. Maar see for yourself, ik zou voor Falcon 4.0 SP2 gaan of Flanker 2.5, die lijkt me erg veelbelovend.

Het aardige aan Flanker 2.5 boven F4.0SP2 vind ik, afgaande op screenies, het feit dat gebouwen meer in de omgeving geïnegreerd zijn, in plaats van een blurry omgeving met een paar scherpe gebouwen die hier en daar 'erop geplakt' lijken te zijn (probleem dat veel flightsims hebben, helaas, maar daar lijkt de laatste tijd verandering in te komen).

Zie:

Afbeeldingslocatie: http://gamespot.com/gamespot/images/screenshots/gs/news/020220/flanker_screen002.jpg

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

maar Falcon heeft wel de betere on-line experience met z'n dynamische campaign engine. dat is echt super vergeleken met fixed planning.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 08:19
Korea is qua flight model nog steeds erg goed. Wapensystemen zijn ietwat simplistisch weergegeven, net als de radar, maar ik kan toch niet overweg met honderden commandoŽs in bv. F4.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ND863

ND863

Topicstarter
Dus die Falcon4 heeft een hele goede Multiplayer ondersteuning? (das ook wel vet, dog fights etc :P)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

nou, je vliegt dus missies die door de computer gegenereerd worden, gebaseerd op hoe het met de oorlog gaat. (dus het past zich aan aan het verloop van de oorlog) je bent als het ware onderdeel van het grote raderwerk in de oorlogsmachine.
Falcon 4 off-line en on-line is, afgezien van de lag en wat andere server<->host issues, precies hetzelfde. alleen kun je met elkaar die missies vliegen. (of tegen elkaar als je SP2 gebruikt. daar zit een "fly all planes" patch bij)

dat is veel leuker als een door mensen uitgedacht scenario tot op de letter navliegen, zoals dat bij Flanker en Janes F/A-18 het geval is.

© ocf81 1981-infinity

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

ND:

Ik zou gewoon Janes F/A-18 aanraden. Het is de allerbeste F/A-18 Simulatie van de laatste paar jaren. Is het de beste militaire sim? Nee dat niet - IMHO. Maar het heeft wat pluspunten en nadelen.

Grootste pluspunt is dat Janes F/A-18 een van de meest realistische avionic-sets heeft van welke flightsim dan ook. Alle rader en weaponmodes zijn volledige accuraat zover deze informatie de-classified is. Tot SP1/SP2 uitkwam, waren zelfs de avionics van Falcon 4.0 niet zo goed als die van Janes F/A-18. Nu zijn ze gelijkwaardig te noemen, met een pluspunt voor de F/A-18 maar een F/A-18C of F/A-18E heeft nu eenmaal een uitgebreidere avionicsset dan de F-16C Block 50/52.

Ander pluspunt is dat de "Carrier experience" wel goed gedaan is. Je kan dus echt vanaf carriers vliegen en landen etc.

Nadelen zijn er helaas ook. Hoewel de 3D Models best aardig zijn van Janes F/A-18 en de lucht ook mooi gemaakt is.. is de rest van het landschap erg bedroevend. Het lijkt er zelfs op alsof ze gewoon de textures van het oudere Janes F-15 hebben gepakt - beetje aangepast, nieuw kleurtjes maar verder ook niet. En dat is erg jammer.

Ander nadeel is het ontbreken van een echte campaign. In Falcon 4.0 heb je echt het idee dat je midden in een oorlog vliegt en dat je je missies vliegt boven een groot slachtveld waar tanks en infantery het in modder met elkaar uitvechten terwijl daarboven een strijd aan de gang is voor beheersing van het luchtruim. En dat ontbreekt nog wel behoorlijk bij Janes F/A-18.

Volgens "Chunx", een echte US Navy F-18 piloot en backseater die werkt bij het US Navy Test Squadron op NAS China Lake heeft diverse artikels gepost op Frugal's World.com over Falcon 4.0 en Janes F/A-18. Het schijnt dat de flightmodelling van Falcon 4.0 wel veel beter is... volgens hem voelt de F/A-18 in Janes F/A-18 veel te log en lomp aan, terwijl het gedrag van de F-16C in Falcon 4.0 een stuk realistischer is.

Is het de moeite waard? Tja als je hem nu in de budgetbak ziet liggen zou ik hem zeker meenemen. Het is een prima flightsim om behoorlijk lekker wat carrier-traps te pakken. Ook is het een uitstekende flightsim op het gebied van avionics. Neem je de mindere terrain graphics op de koop toe dan kan ik alleen zeggen dat Falcon 4.0 voornamelijk overwint door het gevoel van "being there", "sfeer" en de nooit saai wordende campaigns.

Een andere goede flightsim met carrier-aviation is Flanker 2.51 maar dat is een heel ander verhaal. Ook een echte aanrader hoor!

Onlangs is er een nieuwe A-10 mod en F-14 mod uitgebracht voor Janes F/A-18. Er is nogaltijd een community die dergelijke add-ons maken maar deze is veel kleiner dan die van Falcon 4.0.

BTW: rollen heeft niets met G's trekken te maken. Als je je kist om de as rolt dan trek je helemaal geen G's namelijk :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• ND863

ND863

Topicstarter
Het probleem is met Jane's FA/18 dat ik hem tot nu toe nog steeds niet in de winkel heb zien liggen :? :? Mja, vaag, zal wel aan mij liggen :P

En Falcon4 jah ik mis die carrier optie, maar wel goede campaign.

Hoe zit het met de multiplayer in Jane's FA 18?

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 19:14 schreef ND het volgende:
Het probleem is met Jane's FA/18 dat ik hem tot nu toe nog steeds niet in de winkel heb zien liggen :? :? Mja, vaag, zal wel aan mij liggen :P

En Falcon4 jah ik mis die carrier optie, maar wel goede campaign.

Hoe zit het met de multiplayer in Jane's FA 18?
IMO heb ik nog bijna nooit een specifiek f18, straaljager-game in de winkel gezien, maybe omdat t mijn soort niet is en ik er ook nie naar kijk :)

offtopic: kom ns op em-es-en ND!! :)

• ND863

ND863

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 19:17 schreef Devils Child het volgende:

[..]

IMO heb ik nog bijna nooit een specifiek f18, straaljager-game in de winkel gezien, maybe omdat t mijn soort niet is en ik er ook nie naar kijk :)

offtopic: kom ns op em-es-en ND!! :)
[off topic]
Waarom? >:)
[/off topic]

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 19:56 schreef ND het volgende:

[..]

[off topic]
Waarom? >:)
[/off topic]
[laatste offtopic voor vandaag]

ik heb iets heel belangrijks te melden

[/laatste offtopic voor vandaag]

• ND863

ND863

Topicstarter
Kan je Jane's F/A 18 uberhaupt wel on-line vliegen? :?

• Evilernie933
Op zondag 03 maart 2002 16:25 schreef ND het volgende:
Kan je Jane's F/A 18 uberhaupt wel on-line vliegen? :?
zit er geen ip mode bij dan :?

tampert, kriminalpolizei

• ND863

ND863

Topicstarter
Hmmm, ff wat reviews gelezen, en lees toch dat er veel gebrekken zijn in Jane's F/A 18. Landschap zuigt, wolken zijn vet...

• ND863

ND863

Topicstarter
Id ie Super Hornet trouwens al uit? :?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op zondag 03 maart 2002 17:08 schreef ND het volgende:
Hmmm, ff wat reviews gelezen, en lees toch dat er veel gebrekken zijn in Jane's F/A 18. Landschap zuigt, wolken zijn vet...
Gebreken zijn het niet. Het is misschien een nadeel.. als je een sim met gebreken wilt moet je Falcon 4.0 maar es zo 'straight out of the box' spelen.. dan weet je pas wat "buggy" echt inhoudt :)

En ja, je kan Janes F/A-18 ook gewoon online spelen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• SkoolieDie
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 17:08 schreef ND het volgende:
Id ie Super Hornet trouwens al uit? :?
Allang. Ik begrijp niet waarom die zo afgekraakt wordt trouwens

• ND863

ND863

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 05:04 schreef SkoolieDie het volgende:

[..]

Allang. Ik begrijp niet waarom die zo afgekraakt wordt trouwens
Afgekraakt? Je bedoelt dat Jane's F/A18 word afgekraakt? Super Hornet is weer een andere. (en weer 1 zonder demo :()

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hornet Korea is ook in een nieuw jasje gegoten.. en heet nu Precision Strike Fighter. Ok, het spel is niet state of the art qua graphics maar ik heb Hornet Korea altijd met veel genot gespeeld. Staat een revie van op de frontpage van Frugalsworld.com

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Overigens, hier is het nieuwe AWACS Screen van Falcon 4.0 SP2A:

Afbeeldingslocatie: http://forums.frugalsworld.com/forumpics/awacs.jpg

SP2A heeft ook een ENORME lijst met bugfixes... kan niet wachten tot die uit gaat komen :)

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 16:32
sp2a? Ow die moet nog komen, dacht al dat ik wat gemist had.

Zonder sp2 is falcon trouwens al lastig genoeg. Wanneer komt sp2a trouwens uit?

Oja, nu weer verder over f-18.

• SkoolieDie
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 09:42 schreef ND het volgende:

[..]

Afgekraakt? Je bedoelt dat Jane's F/A18 word afgekraakt? Super Hornet is weer een andere. (en weer 1 zonder demo :()
Neu Super Hornet bedoel ik. Die van Jane's vond ik niet zo.
Ieder z'n smaak I guess :)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik wil LOMAC!!!!

© ocf81 1981-infinity

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 16:32
Ik wil LOMAC!!!!
Sja, dan moet je wachten tot ergens september minimaal...dan zijn de pots van je cougar al weer aan vervanging toe en is sp4 voor falcon4.0 al weer uit.

Ok waar was ik...oja acm submodes.

Verwijderd

geef mij maar een lekker shoot em up game, veel te
ingewikkeld dat vliegen met die knoppies

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

WinCrackPipe, misschien is commanche 4 iets voor je?

© ocf81 1981-infinity

• Evilernie933
Op zondag 10 maart 2002 00:19 schreef ocf81 het volgende:
WinCrackPipe, misschien is commanche 4 iets voor je?
:D commanche 4 is idd arcade for life!

tampert, kriminalpolizei

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-01 15:45
Ik heb veel flighsims vind ik zelf, en f18 (janes)heb ik lange tijd gespeeld, erg leuk, mooi, maar ik vindt het te makkelijk worden na verloop van tijd
Pagina: 1