a7v 266 nieuw uit doos crasht met xp 1700+

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik ben niet bepaald nieuw in deze materie maar ik vind dit nogal vreemd.

systeem: asus a7v 266 (zonder -e dus) , athlon xp 1700+ , 2x 128 MB samsumg ddr mem, tnt kaartje.

sys wil niet op 133 mhz draaien, dan crasht ie namelijk bij het opstarten van windows, en soms ook in het bios.

als ie op 133 staat wil ie meestal ook niet opstarten.

ik heb zo'n beetje alles geprobeerd: jumper mode, jumper free mode, heb de jumpers goed staan om aan te geven dat het een palomino is, heb het geheugen op 200 gezet, vcore voltage veranderd, etc.

is het nu werkelijk zo dat ik een nieuw bios er in moet gaan zetten om hem stabiel te laten draaien? ik bedoel: alles is nieuw, het bord is xp compatible, en het werkt niet stabiel, verre van dat. dan is het toch van de zotte dat je allemaal kunstgrepen moet gaan gebruiken om hem aan de praat te slingeren?

weet iemand of sommige biossen gewoon kut zijn? ik heb btw geen idee welk bios er nu in zit, zit nu thuis.

ik zet elke week wel een paar systemen in elkaar, meestal met jetway bordjes, dat is plug in en stabiel draaien, en dit bord is 2x zo duur en het doet moeilijk.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
bios updates en 4 in 1 drivers thats all. En is een bios update dan zo veel werk ofzo :?

Verwijderd

Erm, wat d8 je van een fucked-up plankje oid. >> gewoon terug gaan en laten testen, danwel nieuwe sh*t eisen :)

Verwijderd

bios update denk ik

jij zei nieuw uit doos, dus waarschijnlijk nog met een uncompatible bios met xp erop

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 01 maart 2002 23:26 schreef smvs het volgende:
[...]

systeem: asus a7v 266 (zonder -e dus) , athlon xp 1700+ , 2x 128 MB samsumg ddr mem, tnt kaartje.

[...]
Gokje, je hebt moederbord, CPU, (koeler) en geheugen vervangen, maar de rest van je systeem behouden ?

Ik zet m'n geld in op de voeding die het gewoon niet trekt, terwijl die in je oude PC systeem wel deed...

Klopt dit ? Hèb je nog je oude voeding in gebruik ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Heb je geprobeerd je CMOS te wissen? Dan opnieuw starten en de BIOS defaults laden.

• smvs
  • Niet online
bios updates en 4 in 1 drivers thats all. En is een bios update dan zo veel werk ofzo
4 in 1 heeft pas effect na dat windows heeft opgestart en als hij het wel op 100 mhz doet is de software niet het probleem.

ik vind het gewoon raar dat je bij zo'n duur apparaat biossen moet gaan updaten, met nieuw spul.
Gokje, je hebt moederbord, CPU, (koeler) en geheugen vervangen, maar de rest van je systeem behouden ?
Ik zet m'n geld in op de voeding die het gewoon niet trekt, terwijl die in je oude PC systeem wel deed...

Klopt dit ? Hèb je nog je oude voeding in gebruik ?
nee alles is nieuw, elle-g kast met codegen 300 watt voeding waar ik goede ervaringen mee heb. kast is zeker niet low budget en kost € 99 ofzo.

en het tnt kaartje is een powercolor tnt 2 m64, ook nieuw.
jij zei nieuw uit doos, dus waarschijnlijk nog met een uncompatible bios met xp erop
lijkt me sterk, er zitten zelfs jumpers op om aan te geven dat het een palomino is ipv een thunderbird / duron.
Heb je geprobeerd je CMOS te wissen? Dan opnieuw starten en de BIOS defaults laden.
misschien moet ik dat nog ff doen. alleen asus ontmoedigt dat. het moet met een schroevendraaier en kan niet met een jumper.
Erm, wat d8 je van een fucked-up plankje oid. >> gewoon terug gaan en laten testen, danwel nieuwe sh*t eisen
dat is altijd laatste optie natuurlijk, maar gaat zeker gebeuren als ik dit ding niet goed krijg. en anders gaat er een duron op dat gaat zeker werken.

• smvs
  • Niet online
ik heb weleens gehoord dat asus en samsung mem problemen kunnen geven, is hier iets van waar?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Staat je core op 1.75 (default)? Dat kan op dit bord problemen geven, probeer het op 1.8 volt :)

• smvs
  • Niet online
Staat je core op 1.75 (default)? Dat kan op dit bord problemen geven, probeer het op 1.8 volt
dat ga ik dan nog ff proberen.

ik heb de ervaring met asus athlon bordjes dat als ik het voltage opschroef dat ze juist crashen. buiten dat heeft een athlon xp minder voltage nodig dan het default van een thunderbird. maar ik ga het toch ff proberen.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nou ik las dit op de fora, dat in sommige gevallen 1.75 NET te weinig was (met dezelfde suggestie van 1,8). Ik zou hem ook bijna eerder teruggeven maar mijn Jetway zet mijn XP ook op 1.78 volt dus tja :)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik kreeg die Jetway overigens van mijn oma voor mijn zilveren medalje, die zou ik zelf niet meteen hebben uitgekozen hihi :D

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 01:15

VIPER2001

[GOT]The Source

ff offtopic
Op zaterdag 02 maart 2002 00:45 schreef smvs het volgende:

en het tnt kaartje is een powercolor tnt 2 m64, ook te]
nieuw.
een langzaam grafische kaart voort zo'n snelle comp.

ontopic

hoe is je temp van de cpu ??

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op zaterdag 02 maart 2002 00:53 schreef smvs het volgende:
ik heb weleens gehoord dat asus en samsung mem problemen kunnen geven, is hier iets van waar?
ik had 2 x 256MB Samsung DDR PC2100 op een A7M266 werkte ook niet lekker en op een Shuttle AK31 wel.
zou dus wel degelijk een ram/mobo combo probje kunnen zijn

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Een scoolm8 van me heb ook zo'n probleem, oorzaak bij hem was dat het koelertje op zijn moboshipset zo'n irri geluid maakte en dus dat ding er maar afsloopte... |:( Dat ding half door gefikt Hij huilen, paar mensen om hem heen op dat ding timmeren en gelukkig wou ie nog op 100Mhz draaien maar 133 dan slaat ie meteen vast. En een nieuw mobo kon ie vergeten, ondanks zijn nog 2,5 jaar resterende garantie

• smvs
  • Niet online
nou het is opgelost hoor. er zit nu een jetway 867 in en die draait vlekkeloos.
Pagina: 1