Toon posts:

Monitor van een op andere dag kuren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond is mijn monitor opeens meerdere kuren gaan vertonen. Het is een LG 775 FT.

Als eerste is het beeld niet helemaal recht meer, met de OSD van het beeldscherm is het niet te verhelpen, het ligt "binnen" de lijnen van de omtrek. Ik heb de laatste tijd niets aan electronica neergezet of weggehaald bij de monitor. Op het moment heb ik wel alles weggehaald maar dat helpt niets.

Bovendien begint de monitor linksboven vaag en paars te worden als/nu de monitor langere tijd aanstaat.

Al iets langer heb ik last dat de letters aan de bovenkant van het scherm trillen.

Heeft iemand hier een oplossing of een mogelijke oorzaak voor? Dit is namelijk echt :'(

De monitor is (nog maar) 5 maanden oud.

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Dan zou ik gewoon naar de winkel terug gaan want je hebt nu nog garantie.

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Verwijderd

Heb je mischien een zware stroomverbruiker op dezelfde groep erbij gezet?
Heb ik eens gehad met een TV en die vertoonde dezelfde kuren.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb ook geen andere (grote) stroomverbruikers op dezelfde groep of in de buurt van de monitor gezet.

Het wordt nu steeds duidelijker donkerder en vager linksboven. Als ik dat in de zaak wil laten zien is de monitor maar kort aan geweest en zul je beleven dat je daarvan niets ziet. Hopelijk zijn ze met me eens dat het beeld te scheef is op het moment.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien is dit nog wel van belang; ik ben enkele dagen geleden van een powercolor kyro naar een matrox g550 overgestapt en daarbij van 800*600*85Hz naar 1024*768*85 Hz gegaan. De monitor moet dit echter wel aankunnen.

Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

Verwijderd

je zal wel de frequencie wel te hoog hebben staan
bijvoorbeeld 85 Hz terwijl de monitor maar 70 Hz aan kan.

probeer maar eens de frequencie lager te zetten.

groetjes spirit_nl

Verwijderd

Topicstarter
Ook de refreshrate verlagen of verhogen mag niet baten.

Zou het mischien ook aan (de drivers van) de videokaart kunnen liggen? Ik gebruik de drivers van de cd-rom.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58

Phydomir

Dennis

Als het ana de drivers van die videokaart zou liggen zou hij er een screenshot van kunnen maken aangezien dan alleen het beeld wat het beeldscherm laat zien wordt aangetast.

Als het echt aan het beeldscherm ligt denk ik dat die aan het einde van z'n latijn is.
btw: die paarse vlekken in de hoeken hebbne wij ooit ook es gehad op een tv en dat kwam doordat de magneten in de boxen niet goed werden afgeschermd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1