Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 10:45
Ik wil graag een draadloos netwerk opzetten. Maar ik ben aan het twijfelen aan verschillende dingen.
Ik had al in de search gekeken en daar zag ik ofwel zo 2 kaartjes en dan werkt het ofwel met accesspoint. Maar ik vroeg me af als ik hier op mijn gewone puter een infrarood aansluiting aanschaf en ik zit op mijn bureau (6 meter verder) of dat netwerk dan zou gaan en hoe snel het gaat. Infrarood moet altijd in zicht zijn(???) dat ze elkaar dus altijd zien? Zou handig zijn dat ze elkaar niet hoefden te zien en dan ik bv onder kon inetten (zit nu boven op me kamer met server).

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

6meter irda kan je shaken (is trouwens ook te traag)
je zal toch echt met netwerkkaarten bezig moeten gaan

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Infrarood is geen optie, want dat moet het altijd in het zicht zijn, en het is erg traag. Als je draadloos wilt, kun je het beste 2 van die draadloze kaardjes kopen. Wil je meer dan 2 computers, dan heb je ook een accespoint nodig.

• ddkiller0900
ok, welk merk raden jullie mij aan qua kaartjes? access point heb ik nu geen geld voor (voor kaartjes trouwens ook niet :P , eerst ff werk zoeken)

• SH007
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 22:30 schreef ddkiller0900 het volgende:
ok, welk merk raden jullie mij aan qua kaartjes? access point heb ik nu geen geld voor (voor kaartjes trouwens ook niet :P , eerst ff werk zoeken)
als je weinig geld hebt, kun je beter gewoon een hubje+netwerk kaartjes kopen. Dat is veel goedkoper.

Verwijderd

2x cisco aironet 340, informeer es op college bij ons gratis te verkrijgen anders wordt et idd vrij prijzig

suc6

Verwijderd

Realtek based dingetjes! 8139 ABC versie dan...

Als je geld hebt, ga voor een goeie 3Com.

Zorg iig dat je WOL hebt, dat heb ik nu niet :( :( :(

edit:

### Typootje :)

• Icey
  • Laatst online: 19-08 10:39
Met alle respect, Ik HAD hier een draadloos netwerk draaien vorige week... met de nadruk op HAD, want ik heb het eruit geflikerd, het is traag.. internet delen gaat nog een klein beetje. voor de rest lag het netwerk door storingen er vaak uit, als ik mijn tv aanzetten had ik weer geen verbinding meer.

ach, je mag nhet proberen uiteraard, maar via kabels is het veel makkelijker/sneller en goedkoper!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

draadloos is leuk .. alleen hoe verder je van elkaar zit hoe slechter het ontvangst ..

ik heb er veel plezier van door me huis maar ik heb ook een oud huis.

maar als je beide computers nogal weinig verplaatsen (lees je hebt geen laptop) dan is het voor handiger en voordeliger om voor draad te gaan dan draadloos.

draadloos is duur en zolang je de volledige mogelijkheden niet gaat benutten dan is het gewoon zwaar zonde van je geld.

tenzij je geen gaatjes in de muur wilt hebben ofzo .. en gewoon zegt ik wil wireless, maar tis meer puur kosten en eisen kwestie

Tja vanalles

• ddkiller0900
hmz, dan ga ik toch beter voor een nieuwe netwerkkaart voor me laptop (lees: dat connectortje want dat is afgebroken en nergens meer te verkrijgen) en dan koop ik me een hubje (5 poorts). Nou eigenlijk nog klein vraagje: Ik heb thuis 3 computers met 10 mbit kaart en 1 met 100 mbit, maar als er vrienden van me komen dan hebben die weer 100 mbit, wat zou ik beste aanschaffen? Ik leech meestal van die puters van de anderen en game. De rest dient voor internet delen. 10 of 100 mbits hub kopen? (is nogal prijs verschil, maar ik spaar liever door als die pak beter is).

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 02 maart 2002 01:08 schreef ddkiller0900 het volgende:
hmz, dan ga ik toch beter voor een nieuwe netwerkkaart voor me laptop (lees: dat connectortje want dat is afgebroken en nergens meer te verkrijgen) en dan koop ik me een hubje (5 poorts). Nou eigenlijk nog klein vraagje: Ik heb thuis 3 computers met 10 mbit kaart en 1 met 100 mbit, maar als er vrienden van me komen dan hebben die weer 100 mbit, wat zou ik beste aanschaffen? Ik leech meestal van die puters van de anderen en game. De rest dient voor internet delen. 10 of 100 mbits hub kopen? (is nogal prijs verschil, maar ik spaar liever door als die pak beter is).
Gezien het kleine prijsverschil:
Absoluut een 100 Mbit.

Ik heb destijds gekozen voor 10 Mbit; maar toen had je het over de dubbele prijs als j evoor 100 Mbit koos.

Nu zou ik dus absoluut gaan voor de 100 Mbit.

Voor gamen en internetten is 10 Mbit overigens meer dan zat, dus daarvoor hoef je geen 100 Mbit te nemen. Ga je netwerken en veel grote zaken overzetten (of veel MB's van de ene pc naar de andere zetten), dan raad ik je absoluut de 100 Mbit aan... en vooruitkijkend: Ik vermoed dat 10 Mbit binnenkort de minder gebruikte snelheid zal gaan worden (hoewel... misschien met draadloos gebeuren... maar omdat dat vrij duur is, denk ik dat die 10 Mbit echt op de achtergrond komt te liggen)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En als het echt te duur wordt om alles over te zetten naar 100 Mbit,kan je eventueel een 10/100 Switch neerzetten. Je zou alleen dan wel even moeten kijken of het prijsverschil tussen een 10/100 Switch en een 100 Hub/Switch opweegt tegen de kosten van nieuwe nics.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1