Toon posts:

Moederbord wil niet opstarten met AGP kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeem met een Shuttle AK35GT-R moederbord gekocht, maar ik krijg de boel niet draaiend.
Wanneer ik een AGP kaart (Heb met 2 kaarten geprobeert:
Asus Geforce 1 32 MB DDR, ATI RADEON 8500 64 MB)
in het moederbord stop en de computer aan wil zetten, krijgt deze heel even een stroom schok (Fan maakt 2 omwentelingen) en slaat dan weer af. Vervolgens gaat er een klein groen lampje rechts bovenin het moederbord branden. Hierna reageert hij niet meer op de power knop.
Wanneer ik een oud PCI kaartje in op het moederbord stop wil alles wel prima draaien.

Is mijn AGP slot stuk en moet ik het boeltje nu weer gaan ruilen of zie ik ergens iets over het hoofd?

Wie kan me helpen?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

is je voeding zwaar genoeg?

die nieuwe agp-kaarten lusten namelijk best wel een beetje prik....

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of je powersupply is brak.. Wat voor een exemplaar heb je?

Als je reeds een vette powersupply hebt (minimaal 300W) dan zou ik toch eens wat met de BIOS instellingen gaan rommelen.. Bijvoorbeeld "init display first" op AGP zetten, "AGP data rate" op 2x, "fast writes" disabled, blabla, alles beetje soft instellen dus :)

Verwijderd

ik denk ook aan een brakke voeding...
Hang er eens een andere aan.
Ik heb zoiets namelijk ook gehad met een GF2.

• Cade_Foster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2022
meestal als je AGP of je videokaart kapot is hoor je 1 lange en 3 korte piepjes. Het lijkt mij ook de voeding.
;(

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Zit je AGP kaart er wel diep genoeg in ?

En waar dient dat groene lampje voor, dat zal wel ergens in je handleiding staan.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Het groene lampje brand ook als de PCI kaart erin zit dus dat was een loze opmerkingen zie ik net.

De voeding die ik heb is 300 Watt (Net nieuw) en er hangt verder niets aan behalve AMD 1700+ en 2 coolers
Dus ik kan me niet voorstellen dat die het is.

De AGP kaart zit er ook ver genoeg in dat weet ik zeker

Ik heb zojuist in de Bios Init Display first AGP geselecteerd en nu blijft de fan draaien en slaat hij dus niet af, maar de fan draait niet op volle toeren en er gebeurt verder ook niets.

AGP staat op 2 x en ik heb alle Fastwrite opties op disabled gezet.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat maakt de zaak er niet duidelijker op ;(

Ik zou het niet weten, misschien dat een move naar [VB] meer oplevert :?
Je zou iig ook met je plankje bij je computerboer langs kunnen hobbelen. Hij zal dan wel effe voor je kijken of het daadwerkelijk aan de AGP slot ligt :)
Pagina: 1