Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Ook is het handig om nog even alle stekkers na te lopen, je steekt er zomaar eentje verkeerd.
[open deur]
Heb je ook afstandbussen gebruikt bij het monteren van het moederbord op de backplate?
[/open deur]
Succes
Tussen de 'Voeding-in' en 'Voeding-Uit' aansluiting achter op de voeding zat een aan-uitknoppie verstopt
(Niet het 110/220 knoppie
...en als hij helemaal geen kick geeft kan het ook nog aan het mobo liggen hoor. Op het mobo zit n.m.l de aansluting van de power-knop en kan hij dus geen signaal doorgeven naar de voeding om aan te gaan. Dus het kan net zo goed aan de voeding liggen als aan het mobo.Op vrijdag 01 maart 2002 22:22 schreef Cade_Foster het volgende:
Je moet eerst eens alleen je mb, proc, geheugen en videokaart aansluiten. Aanzetten als de fan's gaan draaien dan weet (bijna) zeker dat de voeding oke is. Als hij geen piep tonen geeft dan kan je mb of proc kapot zijn. Meestal als de proc kapot is gaat het ledje van de hd wel aan en het ledje van de power niet. Als hij wel piepje geeft moet je ff je manuel van het mainb lezen
Succes
Het kan trouwens ook zijn dat het mobo contact maakt met de ijzeren-plaat die d'r onder zit, controleer dat ook nog even (evt. op te lossen met een stuk karton als je geen gereedschap/schroefjes e.d. meer hebt liggen
Dat is het probleem, er gebeurt NIKS. Er gaan ook geen fans aan ofzo...Op vrijdag 01 maart 2002 22:22 schreef Cade_Foster het volgende:
Je moet eerst eens alleen je mb, proc, geheugen en videokaart aansluiten. Aanzetten als de fan's gaan draaien dan weet (bijna) zeker dat de voeding oke is.
Bazs, wat bedoel je met afstandsbussen? En wat kan dat te maken hebben met het probleem? Mijn huidige mobo (die het in deze kast prima doen) krijg ik in die andere kast ook niet aan de praat, dus het mobo is neit kapot ofzo.
Ijzeren plaat? De hele kast is van ijzer daggik, je bedoelt dus gewoon de plaat er ACHTER, de kastwand dus?Op vrijdag 01 maart 2002 22:28 schreef Aikeleer het volgende:
Het kan trouwens ook zijn dat het mobo contact maakt met de ijzeren-plaat die d'r onder zit, controleer dat ook nog even (evt. op te lossen met een stuk karton als je geen gereedschap/schroefjes e.d. meer hebt liggen).
Helaas dat is het niet, want dit mobo+cpu heb ik jarenlang zelf gebruikt, dus ik ken hem welOp vrijdag 01 maart 2002 22:28 schreef phYzar het volgende:
Zo'n grap had ik ook eens, half uur lopen zoeken, wat bleek:
Tussen de 'Voeding-in' en 'Voeding-Uit' aansluiting achter op de voeding zat een aan-uitknoppie verstopt
(Niet het 110/220 knoppie)
Ja, dat bedoel ik, mijn mobo etc. werkte ook perfect, maar de voeding van de nieuwe kast stond gewoon niet aanOp vrijdag 01 maart 2002 22:31 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Helaas dat is het niet, want dit mobo+cpu heb ik jarenlang zelf gebruikt, dus ik ken hem wel
Ja, alleen de meeste kasten hebben nog een extra plaat om daat het mobo op te monteren.Op vrijdag 01 maart 2002 22:30 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Ijzeren plaat? De hele kast is van ijzer daggik, je bedoelt dus gewoon de plaat er ACHTER, de kastwand dus?
Begint eigenlijk steeds meer te lijken op een voedig probleemOp vrijdag 01 maart 2002 22:28 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Dat is het probleem, er gebeurt NIKS. Er gaan ook geen fans aan ofzo...
Bazs, wat bedoel je met afstandsbussen? En wat kan dat te maken hebben met het probleem? Mijn huidige mobo (die het in deze kast prima doen) krijg ik in die andere kast ook niet aan de praat, dus het mobo is neit kapot ofzo.
Kijk eens of de voeding waarvan je zeker weet dat die werkt ook werkt in die andere kast met dat Abit mobo.
hey, dat setje zou ik toch krijgen
[/off-topic]
[on-topic]
maakt de aan/uit schakelaar wel contact?
[/on-topic]
Da's een idee jaOp vrijdag 01 maart 2002 22:34 schreef Aikeleer het volgende:
Kijk eens of de voeding waarvan je zeker weet dat die werkt ook werkt in die andere kast met dat Abit mobo.
Wel een gedoe, maar goed ik ga het proberen als ik zin heb
Ow, en je kan ook even snel proberen of het aan de schakelaar ligt zonder gekloot met spanning-meters door ook gewoon even bij de werkende kast de power-knop eruit te rukken. Bij de meeste towers is dat niet zo'n grote klus (2 schroefjes, connectortje van het mobo en je bent klaar) dus dat is ook wel handigOp vrijdag 01 maart 2002 22:36 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Da's een idee ja
Wel een gedoe, maar goed ik ga het proberen als ik zin heb
Yep, maar niet met deze kast/voedingOp vrijdag 01 maart 2002 22:35 schreef Hielkej het volgende:
[off-topic]
hey, dat setje zou ik toch krijgen
[/off-topic]
En het probleem ligt waarschijnlijk daarbij...
Ik heb geen aan/uit voedingsknopje kunnen vinden helaas.
Eh... waar?Op vrijdag 01 maart 2002 22:28 schreef phYzar het volgende:
Zo'n grap had ik ook eens, half uur lopen zoeken, wat bleek:
(Niet het 110/220 knoppie)
Als die er is kan ik hem niet vinden
anders kun je evt met een schroevedraaier de twee pinnetjes op het mobo verbinden waar de powerbutton op zit.
Verwijderd
zoek de powerswitch plaats (op je mobo) en tip die even aan met een schroevendraaier..Op vrijdag 01 maart 2002 22:11 schreef QuestGamer het volgende:
Ik had nog een oude celly466 liggen met abit bx6 moederbord.
Heb ik dus een nieuwe pckast gekocht, en nu krijg ik deze PC met geen mogelijkheid aan. Het mobo heeft geen lampje dus ik weet niet of de mobo stroom krijgt.
Ik heb al geprobeerd: mijn huidige mobo en alles er in gebouwd, dan werkt het ook niet! Dus het ligt waarschijnlijk aan de kast zelf. De startknop ofzo.
Hoe krijg ik de PC aan
Verwijderd
Heb ik ook gedaan nadat ik een nieuw mobo gekocht had en het oude dus niet kapot bleek te zijn
Startknop test je door gewoon ff de juiste gaatje te verbinden, dan gaat de fan draaien.[.].[.][.]....
...[.]..[.][.].
Op zaterdag 02 maart 2002 12:09 schreef PWA het volgende:
Startknop test je door gewoon ff de juiste gaatje te verbinden, dan gaat de fan draaien
Hoezo gaat er een fan draaien als ik het alleen verbindt? Zal toch weer op de startknop moeten drukken
Verwijderd
zat dat knoppie van de voeding idd nog niet aan hehe
als dat knoppie gwoon aan is, stekker zit erin en kabeltjes zitten goed aan t moederbord dan is de enige mogelijkheid dat of de voeding of het mobo kapot zijn..
of een kabeltje maar dat lijkt me sterk...
Diverse mogelijkhedenOp vrijdag 01 maart 2002 22:28 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Dat is het probleem, er gebeurt NIKS. Er gaan ook geen fans aan ofzo...
- Een PCI kaart zit er niet goed in waardoor het kortsluiting veroorzaakt (PCI kaarten hebben twee lagen per kant)
- Je hebt een IDE kabel verkeerd om in een speeltje gedrukt (de rode kant moet RECHTS)
- ATX stekker verkeerd om erin (dat is mogelijk met ATX 2.0.3. stekkers)
Werkt dit niet, haal alle PCI/IDE apparaten eruit en probeer dan eens te booten. Je krijgt dan iets van 3 piepjes omdat de videokaart pleite is als het goed is.
Verbind die kabel die op je mobo moet doorOp zaterdag 02 maart 2002 12:26 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
![]()
Hoezo gaat er een fan draaien als ik het alleen verbindt? Zal toch weer op de startknop moeten drukken
Maar weet wel wat je doet hè TIMMY!!
Met een paperclip effe 2 bepaalde draden verbinden (kan effe niet vinden welke
volgens een ander topic op GoT
Heb dat ook gedaan, maar had via een piccie gekeken hoe het moest..Met een paperclip groene draad kortsluiten met (een willekeurige) zwarte.
Voeding moet dan aan gaan en fan's enzo gaan draaien. If not, hop hop in galop fijne nieuwe voeding halen. (Of open schroeven en kijken of er een zekering is doorgebrand)
Success.
Niemand die dit heeft of kan bevestigen dat dit klopt?
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Wel effe de hoofdknop achteraan uitzetten of stekker uittrekken als je de paperclip erin doet
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
zit die dicht danOp zaterdag 02 maart 2002 12:50 schreef PWA het volgende:
Gelukkig....had ik gewoon al bijna m'n kast voor je open getrokken!!
bij mij nooit hoor
Verwijderd
Juist, wil je dat ff proberen? Ben laatst ook een tijd bij een vriend bezig geweest die een nieuwe kast had gekocht en die niet aan wilde. Na lang zoeken kwamen we erachter dat de power-button verkeerdom werkte, die maakte dus continue contact waardoor er ook niks gebeurde.Op zondag 03 maart 2002 14:32 schreef Ceyene het volgende:
je kunt je pc in ieder geval aanzetten door de 2 pinnetjes op je mainboard waar je normaal je aan/uit knop op plugt tegelijkertijd aan te raken met bv een mes of een schaar. dan weet je in ieder geval of het je kast is of niet die problemen geeft.
Blaat
Verwijderd
Waarschijnlijk lag het aan het ijzer achter het moederbord, zat het er te dicht op ofzo
Mgoed nu heb ik ff geen zin (en mijn moeder heeft de HDD, RAM en beeldscherm zelf nodig) om verder te klooien maar het lijkt me goed te gaan.
Het bios geeft lange piepjes afgewisseld met korte pauze. Zal wel zijn: geen RAM of geen VIDEO ofzo? Er zit nl alleen mobo+cpu in
Verwijderd
Verwijderd
heb ik ook wel es gehad moet je es ffproberen om boven in de atx stekker bij de groene draad een paperclip te doen en die vebinden met een zwarte draad van de atx stekker of van een 12 volt stekker. dan zou de pc aan moeten springen en als ie dat niet doet is je voeding niet goed
wat ben ik weer laat he tazzie moet volgende keer eerst maar es het hele topic lezen.