Ik vroeg me af of ik op een manier de pinout van mijn LCD van een oud noteboek zou kunnen achterhalen, bijvoorbeeld door een externe monitor aan het moederbordje te hangen en dan op die monitor bepaald beelden (helemaal R, G,
enzo weer te geven, en daarbij de outputs van de 30 (?) outputs die naar het LCD gaan te meten? Ik zou namelijk heel graag achterhalen hoe ik dit LCD op een VGA of TV-out aan zou kunnen sluiten...
En jah, ik weet dat er al werelden aan topics over zijn, maar ik kan geen datasheet vinden van dit LCD, nog van de grafische chipset (deze stuurt het LCD volgens mij aan, want hij wordt veel gebruikt en kan volgens mij native LCD's aansturen...
Het is BTW een SHARP LQ9D023 LCD (8,4", full color 640x480) en een WD90C24-ZZ grafische chip.
En jah, ik weet dat er al werelden aan topics over zijn, maar ik kan geen datasheet vinden van dit LCD, nog van de grafische chipset (deze stuurt het LCD volgens mij aan, want hij wordt veel gebruikt en kan volgens mij native LCD's aansturen...
Het is BTW een SHARP LQ9D023 LCD (8,4", full color 640x480) en een WD90C24-ZZ grafische chip.