ieeeepppppp :P
hmmz kijk voor de grap es of het powerbutton ding niet hangt 
of haal voor de zekerheid gewoon dat dingetje voor de powerbutton van je mobo af
of haal voor de zekerheid gewoon dat dingetje voor de powerbutton van je mobo af
Verwijderd
Wake-on-LAN? Wake-on-Ring? Wake-on-Keyboard?
Als hij in zo'n state staat te wachten is een spanningspiek soms genoeg om een PC aan te krijgen?
Voorbeeld: Mijn PC ging aan als ik een TL-buis uitdeed.
Mogelijke oplossing: Alle zooi die voor spanningspieken kan zorgen op een andere groep aansluiten.
[edit: typo]
Als hij in zo'n state staat te wachten is een spanningspiek soms genoeg om een PC aan te krijgen?
Voorbeeld: Mijn PC ging aan als ik een TL-buis uitdeed.
Mogelijke oplossing: Alle zooi die voor spanningspieken kan zorgen op een andere groep aansluiten.
[edit: typo]
Het kan zijn dat de schakelaar sluiting maakt met het frame.
Of wake up on lan staat aan.
Of wake up on lan staat aan.
Ik kan eens kijken of het wake-on-modem oid aan staat. LAN heeft ie niet.
PC staat volgens mij achter een piekspanningsbeveiliger. Na ja, ik zal eens kijken.
Hij is soms wat snel geprikkeld en toen hij na veel gekut de helpdesk belde zei zo'n bijdehandje "dan trek je de stekker er toch gewoon uit?"
Dat trok ie even niet
Tis trouwens een ATX ding. Die schakelaars zijn toch helemaal niet verbonden met het frame? (behalve GND)
PC staat volgens mij achter een piekspanningsbeveiliger. Na ja, ik zal eens kijken.
Hij is soms wat snel geprikkeld en toen hij na veel gekut de helpdesk belde zei zo'n bijdehandje "dan trek je de stekker er toch gewoon uit?"
Dat trok ie even niet
Tis trouwens een ATX ding. Die schakelaars zijn toch helemaal niet verbonden met het frame? (behalve GND)
staat in de biosOp vrijdag 01 maart 2002 21:36 schreef VROEM! het volgende:
Ik kan eens kijken of het wake-on-modem oid aan staat. LAN heeft ie niet.
wat? die stekker?Hij is soms wat snel geprikkeld en toen hij na veel gekut de helpdesk belde zei zo'n bijdehandje "dan trek je de stekker er toch gewoon uit?"
Dat trok ie even niet
hmm maar het knopje kan scheef zitten of verminkt zijn oid zeg maar....Tis trouwens een ATX ding. Die schakelaars zijn toch helemaal niet verbonden met het frame? (behalve GND)
Ik heb nl een keer megemaakt dat de pootjes van de schakelaar stiekum tegen te frame aankwamen.
pc ging toen ook stontaan aan.
pc ging toen ook stontaan aan.
Verwijderd
Ik heb ditook wel eens meegemaakt, bleek dat de bios om de een of andere manier dacht dat de stroom was uitgevallen, en zo ingesteld stond dat-ie automatisch aan ging na een spanningsstoring. In de bios "powerup after power failure" uitgezet en geen self-starts meer
Verwijderd
anders zet even de BIOS tijd terug met een jaar dan doet ie het waarschijnlijk weer wel! kan een foutje zijn!
Verwijderd
Controleer de volgende dingen: 
- Of de aan/uit knop nog goed is (desnoods lostrekken van je moederbord)...
- Of de optie in je bios aanstaat om de pc aan te zetten met bv de spatiebalk (zet dit UIT!)
- Zet alle wake-on-nogwat opties UIT!!
- Probeer de pc eens op een aparte stroomgroep te zetten, waar zo weinig mogelijk andere actieve apparaten op zitten.
En... zoals in de een-na-laatste reactie: zet de optie 'PowerUp after Power Failure' gewoon UIT!!

als dit allemaal niet werkt dan weet ik het ook niet meer.
- Of de aan/uit knop nog goed is (desnoods lostrekken van je moederbord)...
- Of de optie in je bios aanstaat om de pc aan te zetten met bv de spatiebalk (zet dit UIT!)
- Zet alle wake-on-nogwat opties UIT!!
- Probeer de pc eens op een aparte stroomgroep te zetten, waar zo weinig mogelijk andere actieve apparaten op zitten.
En... zoals in de een-na-laatste reactie: zet de optie 'PowerUp after Power Failure' gewoon UIT!!
als dit allemaal niet werkt dan weet ik het ook niet meer.
je kan de computer ook op zo'n stekkerdoos met een schakelaar zetten.
alstie dan nog spontaan aangaat als die schakelaar uitstaat, dan kan je maar beter Jomanda ff bellen
alstie dan nog spontaan aangaat als die schakelaar uitstaat, dan kan je maar beter Jomanda ff bellen
* DinX fluit het X-files deuntjeOp zaterdag 02 maart 2002 13:29 schreef Reley het volgende:
je kan de computer ook op zo'n stekkerdoos met een schakelaar zetten.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Denk je dat je alles gehoord hebt: "m'n pc reboot spontaan", "m'n pc valt uit".
Maar: "M'n pc start spontaan op" ?
Maar: "M'n pc start spontaan op" ?
Zijn er soms bepaalde situaties te herkennen wanneer het gebeurt, of is het totaal at random?
Ik had het zelf een tijdje geleden, af en toe gebeurde het als ik 'm uitzette na een crash (zie ook dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/320025/1?limit=25, misschien heb je er iets aan).
Ik had het zelf een tijdje geleden, af en toe gebeurde het als ik 'm uitzette na een crash (zie ook dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/320025/1?limit=25, misschien heb je er iets aan).
[offtopic reply van een treinengek]
Ik ben benieuwd..
[/offtopic reply van een treinengek]
Stage speeltje_______________________
Trein die WEL opschiet, check mijn stage speeltje, zonder wielen
Ik ben benieuwd..
[/offtopic reply van een treinengek]
Veel te laat, maar FYI: Het ligt aan het brakke stroomnet in onze wijk. Met een piekspanningsbeveiliger ertussen is het euvel als sneeuw voor de zon verdwenen 
En mijn stage speeltje is een maglev. (www.transrapid.de)
En mijn stage speeltje is een maglev. (www.transrapid.de)
Pagina: 1