Toon posts:

Linux: installatie op andere HD plaatsen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

Ik heb een nieuwe(snellere HD) is het mogelijk om mijn Linux(Debian) installatie naar die nieuwe schijf te copieren, van diskette te booten en lilo te runnen zodat alles vanaf die nieuwe schijf gedraait kan worden?

De nieuwe HD is een stuk groter en ik wil de installatie graag op een grotere partietie krijgen. Het copieren van de gehele partitie middels DD is dus geen directe oplossing.

Ik hoop dat er een oplossing is, ik heb geen zin om helemaal opnieuw te gaan installeren.

Bvd,
Tom

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dd is dus wel een optie! En daarna met een leuk tooltje even de partitie groter maken. Mocht je bestandssysteem nog ext2 zijn dan kun je dacht ik ook met een nieuwe versie van Norton Ghost nog iets doen.

Verwijderd

Ja dat kan wel.
- bereidt je nieuwe schijf voor (partitioneren en fs aanmaken)
- mount je nieuwe schijf
- ga naar single user mode (init 1)
- kopieer de boel naar nieuwe schijf (niet kopieren: /proc en eventuele gemounte andere partities en cdrom en zo). Je zou dat met mc kunnen doen
- maak op de nieuwe schijf mountpoints (cdrom, floppy, andere partities) aan en /proc
- pas fstab en lilo.conf aan op je nieuwe schijf
- cd /nieuwe schijf
- chroot /nieuweschijf
- lilo
- reboot

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op vrijdag 01 maart 2002 23:02 schreef janjanjansen het volgende:

- kopieer de boel naar nieuwe schijf (niet kopieren: /proc en eventuele gemounte andere partities en cdrom en zo). Je zou dat met mc kunnen doen
Een echte die-hard doet dat natuurlijk gewoon met 'cp' :) ... een optie om alleen het huidige filesystem te kopieren, en eentje om links te preserven enzovoort. cp -ax zo uit mijn hoofd.

Verder is het bovenstaande stappenplan van janjanjansen perfect (ik spreek uit ervaring). :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.