Toon posts:

[Mandrake] Problemen met grafische interface

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net Mandrake Linux 8.1 erop gegooid, installatie ging redlijk vlot, buiten enkele vage errors van pakketen die hij niet kon copieren ofzo

ik reboot dus, kies om Linux op te starten, wat krijg ik?
de console, en niets meer

hoe moet ik de grafische interface (KDE of Gnome) opstarten? Welke command heb ik nodig?

Verwijderd

startx

Verwijderd

Topicstarter
zo simpel?

ik ben dan ook een n00b

:Y)

Verwijderd

dit werk alleen als je X window al hebt geconfigureerd.

zo niet dan moet je dat eerst doen. met "xf86config".

mandrake kan volgens mij ook met "setup"

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik vrees voor je dat je vergeten bent KDE en/of Gnome te installeren. Mandrake start nl automatisch een grafische interface op als die er is (tenzij je dat zelf hebt veranderd).
Kijk eens met
rpm -qa kde
of de KDE wel geinstalleerd is. Indien niet: installeer even opnieuw, wel zo makkelijk!! want om met een kaal systeem kde te gaan installeren op rpm-gebaseerde distro's is niet grappig...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 21:19 schreef banaan-X het volgende:
ik vrees voor je dat je vergeten bent KDE en/of Gnome te installeren. Mandrake start nl automatisch een grafische interface op als die er is (tenzij je dat zelf hebt veranderd).
Kijk eens met
rpm -qa kde
of de KDE wel geinstalleerd is. Indien niet: installeer even opnieuw, wel zo makkelijk!! want om met een kaal systeem kde te gaan installeren op rpm-gebaseerde distro's is niet grappig...
kde en gnome staan er beiden zeker op, dus dat kan het niet zijn

Verwijderd

Topicstarter
net ff xwindow geconfigged
nu krijg ik dus dit :

Execve failed for /etc/X11/X (errno 2)

xinit: No such file or directory (errno 2)
xinit: No such process (errno 3): server error

Verwijderd

Topicstarter
iemand een oplossing?

Verwijderd

Dat krijg je als je 'startx' intypt :?

Wat voor videokaart/monitor heb je :? En staan er zinnige errormeldingen in /var/log/XFree86.0.log :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 21:58 schreef beelzebubu het volgende:
Dat krijg je als je 'startx' intypt :?
idd
Wat voor videokaart/monitor heb je :? En staan er zinnige errormeldingen in /var/log/XFree86.0.log :?
GeForce 2 MX/400 (die ik trouwens niet kon kiezen toen ik xf86config deed, en dat deel dus maar oversloeg)

Philips 107T

en voor de rest heb ik er geen idee van, aangezien ik vanavond voor de eerste keer achter een linux compu zit

Verwijderd

Topicstarter
waar blijven de echte tweakers met de oplossing voor mijn probleem? :Z

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 22:15 schreef carnman het volgende:
waar blijven de echte tweakers met de oplossing voor mijn probleem? :Z
carnman wil je niet meer met een dergelijke reactie een topic omhoog gooien?

Beschouw jezelf als gewaarschuwd.

Verder wordt er in NOS een bepaald niveau verwacht. Er wordt o.a. verwacht dat je bepaalde dingen eerst zelf uitzoekt. Je initiele vraag is een voorbeeld van een topic dat normaliter linea recta op slot zou gaan. Aangezien je nu problemen tegen komt blijft dit topic open.

Lees a.u.b. een [topic=319439] heel goed door.

Je zult misschien al wel gemerkt hebben dat ik recentelijk al meerdere topics van je gesloten heb in NOS ;)

Dit is niet om jou te pesten, maar puur om de punten in bovenstaande link.

Wij danken u voor de aandacht.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 22:56 schreef nelske het volgende:

[..]

carnman wil je niet meer met een dergelijke reactie een topic omhoog gooien?

Beschouw jezelf als gewaarschuwd.

Verder wordt er in NOS een bepaald niveau verwacht. Er wordt o.a. verwacht dat je bepaalde dingen eerst zelf uitzoekt. Je initiele vraag is een voorbeeld van een topic dat normaliter linea recta op slot zou gaan. Aangezien je nu problemen tegen komt blijft dit topic open.

Lees a.u.b. een [topic=319439] heel goed door.

Je zult misschien al wel gemerkt hebben dat ik recentelijk al meerdere topics van je gesloten heb in NOS ;)

Dit is niet om jou te pesten, maar puur om de punten in bovenstaande link.

Wij danken u voor de aandacht.
sorry hoor, maar ik heb namelijk weinig geduld in zo'n dingen, en als het dan niet direct lukt, ja, dan zie je wat er gebeurt...

nogmaals sorry

btw, ik stelde mijn initiële vraag wel omdat ik gelezen had dat mandrake automatisch een graf. interface opstart

doet er nu niet meer toe

kan iemand me helpen?

(en kan een mod eventueel men topic aanpassen naar :
"[Mandr]Problemen met grafische interface"

Verwijderd

Mjah, het antword op je vraag was ook gegarandeerd >50 keer terug gekomen met de search op GoT ;)

Ik heb de topictitel aangepast :)
Pagina: 1