Het is misschien een beetje een flauwe vraag maar ik heb nergens, ook niet in de faq kunnen vinden hoe je ziet of je led stuk is. Wordt zo'n dingetje dan zwart, is dat pinnetje binnenin door ofzo. mijn powerled brand niet meer:'(
als hij het niet meer doet is hij stuk.Op vrijdag 01 maart 2002 20:42 schreef Rippa het volgende:
Het is misschien een beetje een flauwe vraag maar ik heb nergens, ook niet in de faq kunnen vinden hoe je ziet of je led stuk is. Wordt zo'n dingetje dan zwart, is dat pinnetje binnenin door ofzo. mijn powerled brand niet meer:'(
je kan er toch niks aan doen.
Verwijderd
LEDs die zwart zijn doen het meestal niet meer. Is hij zwart dan? Of zit er misschien een draadje los en hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Meestal is dat wel duidelijk door de handeling vooraf.
Als je een electron00b bent en je hebt net iets in elkaar geflanst en het werkt niet is het of doorgefikt of verkeerdom aangesloten.
Als je ledje los is geweest van je mobo en nu ineens werkt ie niet meer zit het stekkertje verkeerdom.
Als je nix hebt gedaan en hij brandt niet meer is ie gewoon stuk.
Als je een electron00b bent en je hebt net iets in elkaar geflanst en het werkt niet is het of doorgefikt of verkeerdom aangesloten.
Als je ledje los is geweest van je mobo en nu ineens werkt ie niet meer zit het stekkertje verkeerdom.
Als je nix hebt gedaan en hij brandt niet meer is ie gewoon stuk.
Een cliche is ooit origineel begonnen
Verwijderd
hmmz als hij niet brand hoef hij natuurlijk niet stuk te zijn er kan ook ergus een draadje los zitten
edit:
toch maar is een typcursus volgen dat ik sneller kan leren typen want weer was ik te laat met me idee
toch maar is een typcursus volgen dat ik sneller kan leren typen want weer was ik te laat met me idee
Te hoge spanning: pootje kan iets omlaag zijn gevallen door het smelten van het plastic... (-)
De rest: Nope, kan je niet zien volgens mij, hij doet gewoon niets meer (controleer wel even de polariteit voor het weggooien)
De rest: Nope, kan je niet zien volgens mij, hij doet gewoon niets meer (controleer wel even de polariteit voor het weggooien)
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
duh, ik wil alleen maar even weten of het niet aan mijn mobo kan liggen en of je het ook op een Andere manier kunt zien ( sorrie voor de onduidelijkheid van mijn eerdere vraag)Op vrijdag 01 maart 2002 20:45 schreef Xavier het volgende:
[..]
als hij het niet meer doet is hij stuk.
je kan er toch niks aan doen.
Spanning op zetten om je ledje te testen? Licht ie niet op? Stuk of verkeerd om getest.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
gewoon ff het power-ledje en je hdd led omwisselen.. niet de draden op je mobo, maar aan de kant van de leds (anders heb je bij draadbreuk oid nog niks). Kijken of de led dan brand. Je moet hem wel HEEL goed doorgefikt hebben wil zo'n ding zwart worden, lukt je vanaf je mobo echt niet. Controleren dus...Op vrijdag 01 maart 2002 20:47 schreef Rippa het volgende:
[..]
duh, ik wil alleen maar even weten of het niet aan mijn mobo kan liggen en of je het ook op een Andere manier kunt zien ( sorrie voor de onduidelijkheid van mijn eerdere vraag)
Probeer eens een multimeter. Meet de weerstand eens.
dat ledje heeft ongeveer een half jaar los gehangen, ik had geen zin om die bak ervoor open te maken, maar ik had een gekke bui en ik dacht laat ik ze er weer een in prikken. Mijn powerled doet niets, deed het net nog wel even, niet extreem fel, en mijn HDD ledje brand heel zwakje, kan niet eens dat stukkie plastic wat het licht verspreid fatsoenlijk oplichten
Verwijderd
mm als het een heldere led is dar kan je het zien om er inte kijken, zoals je zeg maar tegen het licht in kijkt als het dan bruinig/geel is dan issie doorgefikt
Als er een bruin/zwart 'poepje' in zit issie meestal kapot (bij knipperleds zit soms een poepje dat voor het knipperen zorgt), maar als je het zeker wil weten moet je 'm ff aan een batterij hangen (of tussen de batterijen van een afstandsbediening steken, is ook 3 volt, doe ik meestal als ik geen geschikte batterijen kan vinden
)
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Niet teveel spanning op zetten, dan wordt het een SED (een Smoke Emitting Diode)Op vrijdag 01 maart 2002 20:49 schreef Terror het volgende:
Spanning op zetten om je ledje te testen? Licht ie niet op? Stuk of verkeerd om getest.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Pagina: 1