weer een peer-2-peer topic van @home

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig om een verbinding te maken met een buurman een paar huizen verderop.

Beiden hebben we een internetverbinding van @home.
We zitten op dezelfde gateway: 217.120.200.1
We hebben dezelfde submask: 255.255.254.0

Ik heb het volgende gedaan:
Mijn pc:
code:
1
route add [zijnip] 217.120.200.1

Op zijn pc:
code:
1
route add [mijnip] 217.120.200.1

Helaas werkt dit niet naar behoren; ik heb een www-servertje draaien maar hij kan hem niet bereiken. Ik weet dat het niet aan de instellingen van m'n webserver ligt, collega's die NIET op dezelfde gateway zitten, kunnen zonder problemen mijn pc bereiken.

Ik heb vervolgens op de @home-site gekeken... niets
Ik heb gezocht hier op GoT. Helaas weinig gevonden; that is, vaak dezelfde vraag alleen wisten ze nog niets van dat toevoegen van die routes; heb ik al gedaan. Die gasten kwamen er soms wel uit met de stappen die ik hierboven heb beschreven. Topic einde, dus geen antwoord voor mij. Ook zijn er veel topics waarin hetzelfde probleem wordt beschreven, alleen heb ik nog geen topic gevonden waar ook daadwerkelijk de oplossing wordt aangedragen :'(
Wel kwam ik een url tegen van troubles@home. Dus ik ook daar naartoe surfen... helaas bestaat die url niet meer, maar hebben ze wel een nieuwe url. Dus ik daar naartoe. Blijkt dat het essentiële gedeelte niet meer in de FAQ van hun staat.

Tot slot ook nog maar eens @home gebeld.
'@home ondersteunt dat niet standaard, dus daar kan ik u niet mee helpen'
'Jamaar ik het het volgende al gedaan wat zou moeten werken... (en ik vertelde hetzelfde als er bovenaan dit topic staat... route add etc)'
'Heeft u een firewall draaien?'
'Alleen dat geval van XP'
'Zet die eens uit'
[ik bedank de man en leg met grote twijfels de hoorn weer op de telefoon]
Ik probeer het maar het werkt niet ;(

Tot slot heb ik ook nog de FAQ van IT en NT doorgelezen... kon ik het antwoord ook niet vinden
Dus post ik toch maar een vraag ;( Please don't be mad....

Dus waarom werkt

Mijn pc:
code:
1
route add [zijnip] 217.120.200.1

Op zijn pc:
code:
1
route add [mijnip] 217.120.200.1

niet? en hoe moet het wel?

Verwijderd

uuhm dat laatste nummer weetje zeker dat dat het standaard gateway nummer is ??? bij ons issie zeker weten anders.. (roermond) 213.51.1.8 of 213.51.8.1 weet ik niet zeker eigenlijk..

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
jups, bij m'n buurman even gekeken onder windows98 met winipcfg. Daar stond bij hem 217.120.200.1

Bij mij (XP) heb ik gedaan:
start
rechter muisknop op mijn netwerklocaties
eigenschappen
dubbelgeklikt op de internetverbinding en ook daar afgelezen:
Standaard gateway: 217.120.200.1

kortom: gechecked... echt hetzelfde

Btw... hier @home Zwolle

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:52

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

het gateway nummer van @home is als volgt opgebouwd:
jouw ip-adres met de laatste cijfers vervangen door een 1.

dus als jij ip 123.123.123.123 hebt is bij @home je gateway 123.123.123.1 (alleen als je op een nodemove zit wil dit wel eens anders zijn)

back ontopic:
heb je geprobeert om de netmask er ook tussen te zetten?

dus
code:
1
route add [zijnip] MASK [JOUW netmask] 217.120.200.1

ik lees namelijk net in de help van route onde XP dat als je geen mask opgeeft hij uitgaat van 255.255.255.255.
Ik zit bij @home op 255.255.252.0 dus in mijn geval zou ik de netmask ertussen moeten zetten.

Sys Specs

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 21:01 schreef Danfoss het volgende:
het gateway nummer van @home is als volgt opgebouwd:
jouw ip-adres met de laatste cijfers vervangen door een 1.

dus als jij ip 123.123.123.123 hebt is bij @home je gateway 123.123.123.1 (alleen als je op een nodemove zit wil dit wel eens anders zijn)

back ontopic:
heb je geprobeert om de netmask er ook tussen te zetten?

dus
code:
1
route add [zijnip] MASK [JOUW netmask] 217.120.200.1

ik lees namelijk net in de help van route onde XP dat als je geen mask opgeeft hij uitgaat van 255.255.255.255.
Ik zit bij @home op 255.255.252.0 dus in mijn geval zou ik de netmask ertussen moeten zetten.
Bij hem nog niet geprobeerd... bij mij al wel, maar dan krijg ik dus een heerlijke foutmelding:
code:
1
2
Een ongeldige MASK zal een foutbericht genereren. Een MASK is ongeldig
wanneer (BESTEMMING & MASK) != BESTEMMING.

Een tracert lukt ook niet best; ik krijg wel z'n pcnaam door bij tracert op ip, ook de eerste pc die hij dan tegenkomt, geeft hij weer, de rest is timeout

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

hmmz.. zover gaat mijn netwerkkennis niet.

maar is het een echte foutmelding of alleen aan waarschuwing?
Dit is namelijk het voorbeeld (letterlijk uit de help van route):
code:
1
2
route ADD 157.0.0.0 MASK 255.0.0.0  157.55.80.1 METRIC 3 IF 2
       bestemming^  ^mask   ^gateway     metric^    ^

Ik zie zo niet in wat daar anders aan is :?

*edit:
Bij een tracert zie je WEL de gateway? en daarna pas een timeout?
Als je de gateway ziet gaat het goed. dat is immers het doel van de route add. Ervoor zorgen dat het verkeer eerst naar de gateway gaat.

*edit2: je buurman heeft de pc nu wel aanstaan en geen firewaal draaien die pings dropped?

Sys Specs

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Goed... dit wordt dus een zinnig topic... uiteindelijk...

Ik heb niet echt veel vertrouwen in veel van die gasten die bij @home aan de klantenservice zitten. Zitten wel handige 'jongens'(m/v) bij maar ook veel n00bs die van een schermpje aflezen...

Ben dus nog een keer aan het bellen gegaan (hopend op een andere medewerker)
en nog een keer...
toen was het raak... eerst een wijffie aan de lijn. Verhaal verteld... zei wist me te vertellen dat het aan mijn instellingen of zijn instellingen ligt.... Bullshit, want een andere persoon buiten het netwerk van @home kan ons beiden pingen, terwijl ik dat niet kan... dus ligt het niet aan ons maar aan @home.... heb ik haar ook gezegd... dus ze ging navragen.
Toen kreeg ik op een gegeven moment een andere kerel aan de lijn.

Wat blijkt nu: DE oplossing (voorzover je het een oplossing kan noemen... in ieder geval heb ik nu duidelijkheid)

@Home heeft directe verbinding tussen pc's die op dezelfde kaart zitten bij @Home uitgeschakeld. Zouden ze dat niet doen, dan zouden we binnen de straat een normale LAN kunnen aanleggen (dus regelrechte TCP/IP verbinding). Op zich niet zo'n probleem maar wel met het oog op hackers... dus helaas voor ons... (was de straat maar opgesplitst... zodat beide delen net op een andere kaart zaten... dan kon het wel)

Maar hier dus de reden van het probleem :'(

Dit is dus een zinnig topic om andere mensen naar te verwijzen met hetzelfde probleem als de normale
code:
1
route add [ipanderebak] [ipgateway]

niet werkt en de huizen dicht bij elkaar liggen

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 10:49
Ik zit hier in zwolle, en mijn standaardgateway is:

212.204.172.1

Misschien kan je dat eens proberen.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 21:33 schreef Sjeik het volgende:
Ik zit hier in zwolle, en mijn standaardgateway is:

212.204.172.1

Misschien kan je dat eens proberen.
En ik kan jou dus zonder problemen pingen
en ook de trace verloopt zonder problemen..

Kortom... mijn bovenstaande verhaal klopt dus.. Die gasten bij @home hebben me dus voor de verandering dus niet met een kluitje in het riet gestuurd..

Thanx... dit was nog best even usefull... ik heb nu een bevestiging van het probleem (en dat het dus klopt... helaas)

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op vrijdag 01 maart 2002 21:29 schreef wfvn het antwoord van @home
ik snap het eigenlijk niet helemaal.

Op het moment dat je de route add toepast GA je toch juist van je kaart af naar de gateway en weer terug. Daarom was/is route add toch ook de oplossing?

ik heb nog even op troubles@home gekeken maar daar kan ik hierover ook weinig over vinden afgezien van het feit dat route add een oplossing zou zijn.

Er staat daar trouwens wel een tooltje waar je het ook in kan stellen. heb je die ook geprobeert?
zie hier

Sys Specs

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 21:58 schreef Danfoss het volgende:

[..]

ik snap het eigenlijk niet helemaal.

Op het moment dat je de route add toepast GA je toch juist van je kaart af naar de gateway en weer terug. Daarom was/is route add toch ook de oplossing?
en dat heeft @home dus ook geblokkeerd ;( helaas
ik heb nog even op troubles@home gekeken maar daar kan ik hierover ook weinig over vinden afgezien van het feit dat route add een oplossing zou zijn.

Er staat daar trouwens wel een tooltje waar je het ook in kan stellen. heb je die ook geprobeert?
zie hier
Ja, nu net (had ik nog niet gezien op troublesathome)... alleen dan tot nu toe alleen op mijn pc. De buren zijn momenteel weg, dus daar installeren kan nu niet.
Ik heb het vermoeden dat ook dat tooltje niets zal uithalen... Maar in ieder geval bedankt... en ik ga het zeker proberen (en dus ook bij de buren)
Pagina: 1