Ik ben al een tijdje bezig om een verbinding te maken met een buurman een paar huizen verderop.
Beiden hebben we een internetverbinding van @home.
We zitten op dezelfde gateway: 217.120.200.1
We hebben dezelfde submask: 255.255.254.0
Ik heb het volgende gedaan:
Mijn pc:
Op zijn pc:
Helaas werkt dit niet naar behoren; ik heb een www-servertje draaien maar hij kan hem niet bereiken. Ik weet dat het niet aan de instellingen van m'n webserver ligt, collega's die NIET op dezelfde gateway zitten, kunnen zonder problemen mijn pc bereiken.
Ik heb vervolgens op de @home-site gekeken... niets
Ik heb gezocht hier op GoT. Helaas weinig gevonden; that is, vaak dezelfde vraag alleen wisten ze nog niets van dat toevoegen van die routes; heb ik al gedaan. Die gasten kwamen er soms wel uit met de stappen die ik hierboven heb beschreven. Topic einde, dus geen antwoord voor mij. Ook zijn er veel topics waarin hetzelfde probleem wordt beschreven, alleen heb ik nog geen topic gevonden waar ook daadwerkelijk de oplossing wordt aangedragen
Wel kwam ik een url tegen van troubles@home. Dus ik ook daar naartoe surfen... helaas bestaat die url niet meer, maar hebben ze wel een nieuwe url. Dus ik daar naartoe. Blijkt dat het essentiële gedeelte niet meer in de FAQ van hun staat.
Tot slot ook nog maar eens @home gebeld.
'@home ondersteunt dat niet standaard, dus daar kan ik u niet mee helpen'
'Jamaar ik het het volgende al gedaan wat zou moeten werken... (en ik vertelde hetzelfde als er bovenaan dit topic staat... route add etc)'
'Heeft u een firewall draaien?'
'Alleen dat geval van XP'
'Zet die eens uit'
[ik bedank de man en leg met grote twijfels de hoorn weer op de telefoon]
Ik probeer het maar het werkt niet
Tot slot heb ik ook nog de FAQ van IT en NT doorgelezen... kon ik het antwoord ook niet vinden
Dus post ik toch maar een vraag
Please don't be mad....
Dus waarom werkt
Mijn pc:
Op zijn pc:
niet? en hoe moet het wel?
Beiden hebben we een internetverbinding van @home.
We zitten op dezelfde gateway: 217.120.200.1
We hebben dezelfde submask: 255.255.254.0
Ik heb het volgende gedaan:
Mijn pc:
code:
1
| route add [zijnip] 217.120.200.1 |
Op zijn pc:
code:
1
| route add [mijnip] 217.120.200.1 |
Helaas werkt dit niet naar behoren; ik heb een www-servertje draaien maar hij kan hem niet bereiken. Ik weet dat het niet aan de instellingen van m'n webserver ligt, collega's die NIET op dezelfde gateway zitten, kunnen zonder problemen mijn pc bereiken.
Ik heb vervolgens op de @home-site gekeken... niets
Ik heb gezocht hier op GoT. Helaas weinig gevonden; that is, vaak dezelfde vraag alleen wisten ze nog niets van dat toevoegen van die routes; heb ik al gedaan. Die gasten kwamen er soms wel uit met de stappen die ik hierboven heb beschreven. Topic einde, dus geen antwoord voor mij. Ook zijn er veel topics waarin hetzelfde probleem wordt beschreven, alleen heb ik nog geen topic gevonden waar ook daadwerkelijk de oplossing wordt aangedragen
Wel kwam ik een url tegen van troubles@home. Dus ik ook daar naartoe surfen... helaas bestaat die url niet meer, maar hebben ze wel een nieuwe url. Dus ik daar naartoe. Blijkt dat het essentiële gedeelte niet meer in de FAQ van hun staat.
Tot slot ook nog maar eens @home gebeld.
'@home ondersteunt dat niet standaard, dus daar kan ik u niet mee helpen'
'Jamaar ik het het volgende al gedaan wat zou moeten werken... (en ik vertelde hetzelfde als er bovenaan dit topic staat... route add etc)'
'Heeft u een firewall draaien?'
'Alleen dat geval van XP'
'Zet die eens uit'
[ik bedank de man en leg met grote twijfels de hoorn weer op de telefoon]
Ik probeer het maar het werkt niet
Tot slot heb ik ook nog de FAQ van IT en NT doorgelezen... kon ik het antwoord ook niet vinden
Dus post ik toch maar een vraag
Dus waarom werkt
Mijn pc:
code:
1
| route add [zijnip] 217.120.200.1 |
Op zijn pc:
code:
1
| route add [mijnip] 217.120.200.1 |
niet? en hoe moet het wel?