[IDE] Buigen/Vouwen van IDE kabels?

Pagina: 1
Acties:

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zoals het onderwerp al zegt;
Heeft het vouwen (niet te scherp natuurlijk!) of buigen negatieve gevolgen mbt de data die erdoorheen loopt of niet?Mijn CDRW (24x) staat op Ultra-DMA maar wel een gevouwen IDE-kabeltje. Mogelijke problemen?

Verwijderd

Dat lijkt me niet, er zijn er genoeg die zelf rounded ide kabels hebben gemaakt (kabel in reepjes snijden en bundelen), en dat lijkt me nog iets dramatischer dan alleen vouwen :)

• r0el
  • Niet online
Maar dat rounden van kabels leidt volgens http://www.overclockers.nl wel tot enkele procenten snelheidsverlies :?

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 20:32 schreef Roelemewoel het volgende:
Maar dat rounden van kabels leidt volgens http://www.overclockers.nl wel tot enkele procenten snelheidsverlies :?
wat een onzin. 80 electronen blijven door 80 (of 40)baantjes gaan, of ze nou aan elkaar zitten of niet.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Een 80-aderige kabel bruikt toch maar 40 aders?? Die andere zitten er toch voor de afscherming of heb ik het nou mis. Als je dan de kabel buigt en dicht bij elkaar legt, zou dit voor storing kunnen zorgen waardoor data opnieuw verzonden moet worden, waardoor je weer snelheidsverlies krijgt. Maar ik zal er wel naast zitten.....

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51
Als je ze round kunnen de kabels hun parasitaire werking beter uiten. Scheelt niet veel maar toch. Tussen 2 aders zit een capacitaire werking. Ga je de boel rounden dan treed die werking vaker op tussen meer aders en dat is storend op je signaal.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:41
Op vrijdag 01 maart 2002 20:33 schreef MREn het volgende:

[..]

wat een onzin. 80 electronen blijven door 80 (of 40)baantjes gaan, of ze nou aan elkaar zitten of niet.
magnetische inteferentie.. :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

jaaaah tuurlijk is zo'n ide kabel te buigen. ik heb er genoeg gebogen in mijn systeem zitten, vrij scherp gevouwen zelfs, en heb er nog nooit :) problemen mee gehad.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 20:42 schreef Ceyene het volgende:
jaaaah tuurlijk is zo'n ide kabel te buigen. ik heb er genoeg gebogen in mijn systeem zitten, vrij scherp gevouwen zelfs, en heb er nog nooit :) problemen mee gehad.
Percies het zelfde verhaal hier :P

Ik heb nu zelfs 1 IDE kabel zo verboven dat die HEEL dun is geworden werkt nog steeds! die IDE kabel is nu een 4kantje van 1vierkante cm

• r0el
  • Niet online
Ok, dan weet ik genoeg! :7
Kheb in mijn case verschillende kabels opgevouwen en met een elastiekje of i.d bijeengehouden :9
Nu kan ik t gerust zo laten! :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 20:25 schreef Roelemewoel het volgende:
Zoals het onderwerp al zegt;
Heeft het vouwen (niet te scherp natuurlijk!) of buigen negatieve gevolgen mbt de data die erdoorheen loopt of niet?Mijn CDRW (24x) staat op Ultra-DMA maar wel een gevouwen IDE-kabeltje. Mogelijke problemen?
een antwoord in 3 delen,

1)ik maak per jaar ongeveer 1200 pc's en al mijn ide en floppy kabels liggen netjes gevouwen en samengebonden in de pc's, nooit probleem gehad.

2)Maar !!! ,het verhaal van de "om en om" aan aarding liggende adertjes klopt wel en hoe hoger de snelheden hoe meer dit van belang word.
Kijk maar SCSI U160, daar worden de geaarde adertjes zelfs getwist met een data adertje om interferentie (overspraak)te voorkomen.

3)Op de volgende link vind je goed artikel hierover
http://www.a1-electronics.co.uk/PcHardware/IDECables.shtml

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op vrijdag 01 maart 2002 20:33 schreef MREn het volgende:
Bij gerounde kabels moet de data-correctie (soort CRC check) vaker ingrijpen. Data moet dus vaker dan bij een 'rechte' kabel opnieuw verstuurd worden, en daar gaan die paar procent snelheidsverlies in zitten.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

en dat is een 10 duizendste van een seconde ofzo :?

merk jezelf toch geen hol van, dus buigen die hap.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

Flexx

This side up

Ik alle HP/Compaq pc's die ik op mijn stage in elkaar zet zitten ze allemaal gevouwen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb nog een leuke kabel die 'gekreukeld' is. Werkt verder nog hartstikke goed hoor.

• inquestos
  • Laatst online: 00:17
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze die IDE-kabels voor niets zo breed hebben gemaakt...

Dus dan is de conclusie logisch:

kwaliteit gaat 8eruit

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Pagina: 1