Toon posts:

Aanschaf Dual Proc. plank of anders ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan m'n pc te upgraden.
Kweet alleen niet of ik er goed aan doe om een nieuw moederbord te kopen.
Ik heb nu een Full Yess Industry (?) Mobo met Intel 440LX Chipset en een Intel Celeron 300A.
Is het verstandig om een Dual Processor Abit moederbord ofzo te kopen + nog een processor ?
Of is het verstandig een nieuw single proc moederbord te kopen met een (snellere) processor.
Ik wil nl. van m'n huidige moederbord af want:

A: Er zijn geen updates of wat dan ook te krijgen omdat ze geloof ik failliet zijn ofzo
want hun website doet het bij mij niet. (www.fyi.com.tw)
B: Er zijn geen OC mogelijkheden en hij kan max. 300 MHz aan.

Graag een reply per mail maar het mag ook hier...

CU !
(ja, ik ben hier nieuw en post hier niet vaak...)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

een dual-cpu abit? je bedoelt een bp6? die werkt alleen met socket370 cpu's. die van jou zal een slot-1 gevalletje zijn die niet in een bp6 past. en al had het gekund dan zou het moeilijk zijn om nog aan een tweede celeron 300a te komen.

dus zul je een nieuw moederbord en een nieuwe cpu moeten kopen.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Ik zou zeggen: als je geen die-hard DPC fan ben dan heeft DualProc weinig zin (ok soms is het wel sneller, maar meestal niet).

Ik zou gewoon een nieuw mobo+cpu kopen. Duron is niet duur en mobo's worden ook goedkoper (ok, ook weer niet als je een dure Abit/Asus met Raid koopt)

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !
Ik denk dat ik maar een Single processor plank koop met een processor.
Maar dan is de volgende vraag:
Wat is een slimme niet te dure keus.
Ik heb nu dus een Celeron 300A proc en 64 MB SDRAM (DIMM). Dus als dat eventueel in de nieuwe past is dat mooi.

Welke adviseren jullie/jij omte kopen (mobo/proc intel/amd).

CU

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
op een moederbord met een lx-chipset hoort maximaal een celeron 533 (of sneller) aan te kunnen.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
op een moederbord met een lx-chipset hoort maximaal een celeron 533 (of sneller) aan te kunnen.

Verwijderd

Er zijn wel degelijk nog slot 1 DUAL Processor moederborden, van MSI/Abit en andere merken, maar een slot 1 dual mobo is gaaf, je hebt alleen een extra slocket nodig, en een goedkope procesor, voor de rest zijn er dual slot 1 borden met alle huidige nieuwtjes....ff goed rondkijken.
http://HardwareXpo.hypermart.net
Pagina: 1