Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Damn....ik weet bijna zeker dat ik dat ergens had gelezen. Niet dat ik er zoveel verstand van heb.
Is dat niet een optie van MBM ofzo?
Nouja, correct me if I'm wrong, maar het kan softwarematig.
uhm hij heeft het over 230V fannuh.. kweet niet waar jij die wil aansluiten op je pc en dan laten meten met mbm??Op vrijdag 01 maart 2002 20:23 schreef Boomrups het volgende:
Het kan ook softwarematig........toch?
Damn....ik weet bijna zeker dat ik dat ergens had gelezen. Niet dat ik er zoveel verstand van heb.
Is dat niet een optie van MBM ofzo?
Nouja, correct me if I'm wrong, maar het kan softwarematig.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Thanxs, maar wat bedoel je met deze ff spuiten?Op vrijdag 01 maart 2002 20:20 schreef ReseTTim het volgende:
licht dimmer halen bij een lichtwinkel.. deze ff spuiten![]()
Er zijn ook fans die werken op de frequentie van het lichtnet (50/60 Hz).
Dat pas je niet even aan met een dimmer.
Een cliche is ooit origineel begonnen
Ik ben bang dat dat bij mij het geval is. Die man bij de winkel zei zoiets idd. Maar is hiervoor niet een oplossing?Op vrijdag 01 maart 2002 20:38 schreef koekum het volgende:
Dit werkt niet altijd.
Er zijn ook fans die werken op de frequentie van het lichtnet (50/60 Hz).
Dat pas je niet even aan met een dimmer.
Een 120mm fan geeft soms wel 3x zoveel luchtverplaatsing als een 80mm fan. Dus je kan idd 1 120mm nemen ipv 3 80mm fans.Op vrijdag 01 maart 2002 20:44 schreef _ferry_ het volgende:
ik ben gisteren toevallig ook 2x!!!! 120mm fan tegengekomen, een papst, wel relaxt, maar ken je niet beter 1 zon ding in je case zetten ipv 40 van die 80mm dingen?
ik vind dat wel gaaf eruit zien ook, aan de zijkant, onder me hd's en dan aan de 8erkant zooi gaten en aan de bovenkant, ze maaken wel meer geluid, maar als daar betere koeling tegenover staat......Op vrijdag 01 maart 2002 20:47 schreef StarTAC het volgende:
[..]
Een 120mm fan geeft soms wel 3x zoveel luchtverplaatsing als een 80mm fan. Dus je kan idd 1 120mm nemen ipv 3 80mm fans.
Lees dit stukje effe.Op vrijdag 01 maart 2002 20:44 schreef StarTAC het volgende:
Ik ben bang dat dat bij mij het geval is. Die man bij de winkel zei zoiets idd. Maar is hiervoor niet een oplossing?
[topic=322055]
Het kan dus werken met een dimmer maar dat is afhankelijk van je fan.
Ah, het werkt dus niet echt.
Dan is de vraag hoeveel heb je er voor over.
(of je koopt een ander fan)
Naja, dan maar idd een andere Fan.Op vrijdag 01 maart 2002 20:58 schreef koekum het volgende:
[..]
Lees dit stukje effe.
[topic=322055]
Het kan dus werken met een dimmer maar dat is afhankelijk van je fan.
edit:
Ah, het werkt dus niet echt.
Dan is de vraag hoeveel heb je er voor over.
(of je koopt een ander fan)
Verwijderd
spuiten als het spuiten van de dimmer een ander kleurtje geven...Op vrijdag 01 maart 2002 20:34 schreef StarTAC het volgende:
[..]
Thanxs, maar wat bedoel je met deze ff spuiten?
Dan heb je tenminste een mooie niet werkende dimmer.Op vrijdag 01 maart 2002 21:03 schreef ReseTTim het volgende:
spuiten als het spuiten van de dimmer een ander kleurtje geven...
Dat werkt dus niet, omdat de fan op het aantal Hertz draait van het lichtnet.Op vrijdag 01 maart 2002 21:03 schreef daNpy het volgende:
Anders moet je inderdaad een condensator nemen jah. en GEEN weerstand, deze word nl heel heet omdat je er veel vermogen door jaagt
En hoe wil je dat zeker weten zonder te testen ??Op vrijdag 01 maart 2002 21:05 schreef StarTAC het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet, omdat de fan op het aantal Hertz draait van het lichtnet.
idd niet
en de eerste ventilator die synchroon loopt met de net frequentie moet ik nog tegenkomen
maar als je het wil testen kun je gewoon een lampje (10W) in serie met je fan zetten
OK, dat zal ik ff proberen. Maar als mijn Fan toch op de Freq van het lichtnet draait, hoe kan ik dan het beste die frequentie omlaag krijgen?Op vrijdag 01 maart 2002 21:23 schreef Sine het volgende:
[..]
En hoe wil je dat zeker weten zonder te testen ??
idd niet
en de eerste ventilator die synchroon loopt met de net frequentie moet ik nog tegenkomen
maar als je het wil testen kun je gewoon een lampje (10W) in serie met je fan zetten
Staat alleen aan als het nodig is
HELAAS GEEN PICS!!! van mijn Windhoos XP Silver Edition (Heb al me fans zilver gemaakt
Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Het grote nadeel van dimmers is dat ze die ventilatoren akelig laten brommenOp zaterdag 02 maart 2002 12:35 schreef Mary Wana het volgende:
gEwoon een "Halogeen-Dimmer" die kunnen wat meer hebben
niet dat ie daar stuk van gaat maar je opzet is natuurlijk hem stiller te krijgen
een halogeen dimmer werkt btw precies het zelfde als een normale dimmer alleen zit er een netwerkje in om die inductieve last te kunnen aansturen (oa snubber netwerk)
De fan die je ziet is eeeen 9W 208-240V fan
en het condensatortje is 0.33uF
en hij draait zo ongeveel op halve snelheid
de meest ideale waarde zou 0.47uF zijn
En let op de spanning !! deze is 400V
de standaard condensatoren zijn 63V
(hij komt uit het ingangs filter van een PSU)
Dat zeg ik.Op zaterdag 02 maart 2002 12:35 schreef Mary Wana het volgende:
gEwoon een "Halogeen-Dimmer" die kunnen wat meer hebben
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire