Toon posts:

cd writer doet het niet meer!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik zit met een ernstig probleem!!
mijn CD-rom en mijn CD writer doen het niet meer. De lade kan nog wel open en dicht, maar als ik er een cd in stop dan komt altijd de melding:
geen toegang tot E:\
Het apparaat is nog niet klaar.
Ik denk dat het wel goed komt wanneer ik ze opnieuw installeer. Daarvoor moet ik ze echter eerst deïnstalleren en ik weet niet hoe dat moet.
Mijn OS is windows 98. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt,
Grtz Crizzy

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Check de stekkers van de IDE-kabel. Misschien dat er ééntje op een of andere manier is losgeraakt(tijdens verplaatsen ofzo). Misschien dat er een stekker niet helemaal goed zit.

Heb je ook in Apparaatbeheer gekeken?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
De stekkers heb ik al gechekt deze zitten goed.
In apparaatbeheer staat bij alle bij de CD Rom en de CD Brander dat ze correct werken.
Bij het opstarten kreeg ik laatst wel een melding dat het bestand C:\dev\atapi_cd.sys (of iets in die richting) beschadigd was. Verder stond er dat er iets mis was met regel 4 in config.sys !?!!? Dit zal er wel mee te maken hebben??
HELP ME
THERE ARE PEOPLE WAITING TO LISTEN TO VERY NICE MUSIC

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

CDROM en CD-brander verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw opstarten geprobeerd?

Dat beschadigde bestand kun je wellicht terugzetten vanaf de Win98-CDROM.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 20:54 schreef Ferdo het volgende:
CDROM en CD-brander verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw opstarten geprobeerd?

Dat beschadigde bestand kun je wellicht terugzetten vanaf de Win98-CDROM.
Dat bestand staat volgens mij helemaal niet op de win98 cd omdat dat (denk ik) DOS-Drivers zijn voor de CDromspelers.

Flikker Config.sys en Autoexec.bat weg uit de root van de c-schijf (of verplaats ze voor de zekerheid) dan moet het werken.
Windows is namelijk niet zo gek op dos-drivers.

Verwijderd

allebei er even afhalen.. gewoon ide kabel eruit.. pc opstarten als ze al niet verwijderd zijn.. dat even doen..

vervolgens ze er weer aan prikken.. en weer installeren..

ohja ik zou maar eens een hd diagnostic draaien.. fouten in systeem bestanden en zo zijn vaak de eerste symptonen van een brakke HD..

Verwijderd

In 98se en in winME heb ik dit wel een paar maal meegemaakt.Vooral i.c.m. het prog ECDC.Een formatje was hier de enige uitkomst.Verwijderen,unpluggen,herinstaleren hielp allemaal niets.(eerste maal was ik overtuigd dat mijn brander stuk was en had ik een nieuwe gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Hi Folks!
Nou ik ben dus aan de slag gegaan met jullie tips.
Als eerste heb ik autoexe.bat en config.sys verplaatst naar C:\temp. Het resultaat mag er wezen. Mijn CD writer werkt weer. De normal CD Rom drive doet het echter nog steeds niet. Daarna alle draadjes uit mijn cd rom gehaald en na het opstarten stond deze ook niet meer in apparaatbeheer. Daarna alles weer hersteld en de cd rom drive stond er gewoon weer bij met nog steeds hetzelfde probleem.
Mijn vragen zijn:
kan ik autoexe.bat en config.sys ongestoord laten staan in C:\temp??
Hoe krijg ik mijn CDrom weer aan de praat?
Als laatste misschien nog een domme vraag....
Wat moet ik verstaan onder een HD diagnostic. Is dit gewoon de standaard schijfcontrole? zo nee hoe doe ik dan een HD diagnostic.
Zo dat was het wel weer.
In ieder geval nog bedankt voor de tips, want ik kan weer branden. Thanxx

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
autoexec.bat en config.sys gewoon in temp laten zitten als je geen verschil merkt (even sjekken of je bijv. de dosscanregel van mcafee of norton toch WEL wil gebruiken). Kijk eens of de cdrom het zonder brander WEL doet. enz...
Pagina: 1