Op vrijdag 01 maart 2002 21:19 schreef Clay het volgende:
dat was iets met Moz-Opacity:0.35; lekker volgens de standaard ja echt wel

is
in theorie zijn percentuele waardes ook toegestaan, echter ik had daar wat problemen mee, en verkies zelf altijd de decimale waarde
de methode met de prefix is inderdaad volgens standaard:
the "-name-" prefix is the officially sanctioned mechanism for adding experimental or proprietary keywords to CSS. It was done that way because:
1) no normally valid keyword may begin with a '-' character; and
2) to "namespace" nonstandard keywords to prevent collisions with extensions from other vendors that may not behave in the same manner (if they all behaved the same way it would be "standard behavior" and would be in the spec).
alhoewel dit gen door W3C gesanctioneerde methode is (is ook lastig, W3C zou dan een methode om non-validerende content te schrijven moeten aanraden) is er wel een regel voor CSS scripting engine (ik meen dat rendering van CSS door de scripting engine dient te gebeuren) om properties beginnende met een hyphen te negeren.
4.3.2 New Properties
New properties introduced in CSS3 User Interface module go as custom properties, and still can be recognized and queried for their values. Remove characters like '-' from the property name, value pairs. These characters are not recognized by the script engines and are flagged as error.
mozilla heeft volop recht echter specifieke properties beginnende met een hyphen wel toe te staan, terwijl andere agents die horen te negeren;
de beste methode om de dubbelle transparantie toe te passen is ook
code:
1
2
3
4
5
| selector
{
filter: alpha(opacity=50);
-moz-opacity: 0.5;
} |
(msie heeft de neiging de rendering van definitie te beeindigen als het een ongeldig element tegenkomt, dus eerst de msie-waarde gevolgd door de moz-waarde)
natuurlijk zal je CSS niet door de w3C css-validator komen, echter niemand heeft ooit me weten te overtuigen van het nut om CSS strict te valideren
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen