Toon posts:

[PHP]Random Image Script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende script gedeeltelijk gecopied uit
dit topic, en het voor eigen gebruik veranderd. Dit is het script:
PHP:
1
<?   $directory = "./images/random/";   $handle = opendir($directory);   $counter = 0;   while ($file = readdir($handle)) {     if ($file != "." &amp;amp;amp;&amp;amp;amp; $file != "..") {       $arr_Images[$counter] = $file;       $counter++;     }   }   closedir($handle);   srand((double)microtime()*1000000);   $randID = rand(0,$counter - 1);   header("Content-type: image/gif");   $img = ImageCreateFromGIF($directory."/".$arr_Images[$randID]);?><a href="<?print "$img";?>">[img]"<?print[/img]" border=1 bordercolor=#FFFFFF height=100 width=100></a>?>

Zonder de ?> aan het einde.
Nou geeft hij de volgende error:
code:
1
Parse error: parse error in randomimage.php on line 6

Maar op line 6 (en 7..):
PHP:
1
<?     if ($file != "." &amp;amp;amp;&amp;amp;amp; $file != "..") {       $arr_Images[$counter] = $file;?>

zie ik dus geen error. Misschien dat jullie hem zien?

Edit: ik heb heel got doorzocht en zo dus ook deze code aangetroffen, maar bij het andere topic werkt het wel.. :?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
misschien staat er letterlijk && ipv &&

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Uhh... die && misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 19:29 schreef Grum het volgende:
misschien staat er letterlijk && ipv &&
Daar had ik ook al aan gedacht. Maar is & niet gewoon hetzelfde als & ? In ANSCII code of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nou is dat goed maar krijg ik de volgende error
code:
1
2
3
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at include/header.inc:14) in randomimage.php on line 14

Warning: ImageCreateFromGif: No GIF support in this PHP build in randomimage.php on line 15

Die eerste snap ik niet echt, en wat zou ik voor ImageCreateFromGif moeten gebruiken?
Edit: php.net geeft alleen maar dat het in versie 1.3 - 1.5 te gebruiken is, en verder geen alternatieven. Mijn webhost draait blijkbaar geen 1.3 - 1.5.

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Nop, gewoon && van maken. PHP kent al die entiteiten allemaal niet. Of je zou je systeem moeten vertellen dat een bepaald bestand een bepaalde charset heeft.

• kaandorp
Die eerste krijg je omdat er voor de header() functie al een error melding komt.
De tweede waarschijnlijk omdat je geen GD hebt of een versie die hoger is dan 2

• Rense Klinkenberg
Op vrijdag 01 maart 2002 19:32 schreef DeZ het volgende:
Hmm, nou is dat goed maar krijg ik de volgende error
code:
1
2
Warning: ImageCreateFromGif: No GIF support in this
PHP build in randomimage.php on line 15
Gif wordt niet meer ondersteund door de Gd extensie. Het heeft iets met licenties te maken van de LZW compressie die gebruikt wordt.

Het vreemde is eigenlijk dat die beperking alleen voor de USA en Canada geldt. Hier in Nederland zou je het dus wel mogen gebruiken. Kijk maar eens op http://download.roxen.com/2.2/. Die webserver maakt dus ook erg veel gebruik van plaatjes.

• kaandorp
Gebruik geen gif, maar gebruik gewoon .PNG of .JPG

Een andere oplossing is het gebruik van een oudere GD versie, maar die keuze heb je niet altijd (en lijkt me ook niet verstandig trouwens)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gelukkig is PNG een zeer goed en gratis alternatief.

Wat ook wel goed is, is om enters tussen je code te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 19:37 schreef freak007 het volgende:

[..]

Gif wordt niet meer ondersteund door de Gd extensie. Het heeft iets met licenties te maken van de LZW compressie die gebruikt wordt.

Het vreemde is eigenlijk dat die beperking alleen voor de USA en Canada geldt. Hier in Nederland zou je het dus wel mogen gebruiken. Kijk maar eens op http://download.roxen.com/2.2/. Die webserver maakt dus ook erg veel gebruik van plaatjes.
Tja, maar ik kan moeilijk de webhosting software van lycos gaan zitten aanpassen :D ([nospam]www.multimania.com[/nospam])..

• Rense Klinkenberg
Op vrijdag 01 maart 2002 19:42 schreef DeZ het volgende:
Tja, maar ik kan moeilijk de webhosting software van lycos gaan zitten aanpassen :D ([nospam]www.multimania.com[/nospam])..
't was eigenlijk meer als uitleg bedoeld, zodat je ook weet waarom de gif functies niet meer in de GD library zitten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 00:45 schreef freak007 het volgende:

[..]

't was eigenlijk meer als uitleg bedoeld, zodat je ook weet waarom de gif functies niet meer in de GD library zitten ;)
k :*
Pagina: 1