ik vroeg me dus af wat nou sneller is. je geheugen op de ruigste settings zetten en dan op gewoon 133 of juist op 150 en dan de rest niet veranderen?
Waarom test je het zelf niet ff met sisoft sandra of een andere geheugen benchmark?
Ik denk dat je het verschil zelfs wel kan zien met 3D mark misschien...
Ik denk dat je het verschil zelfs wel kan zien met 3D mark misschien...
Verwijderd
Jij bent de enige die dat kan weten. Test het gewoon. Wel 3DMark2001SE een uurtje laten draaien samen met toast voor een goede stabiliteitstest.
Ik denk 150 met cas3, maar test het, misschien heb ik het mis.
Ik denk 150 met cas3, maar test het, misschien heb ik het mis.
Theoretisch is 133@ruigst het snelst. Je kan d'r wel wat benchmarks tegen aan gooien, maar dat heeft weinig waarde imo; het is een leuke indicatie. Draai 't spul wat je normaal draait, en wat sneller aan 'voelt' of meetbaar beter presteert is de juiste setting
Als dit overigens betekent dat de cpu bij 150MHz sneller loopt dan bij 133 zal het per applicatie/game kunnen verschillen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Hier is wel eens een uitgebreide test over geweest, alweer een tijd geleden. 150@cas3 is duidelijk sneller dan 133@cas2. Ik kan geen link geven, kan em niet meer vinden. De tijd die bespaart word door de snellere respons weegt gewoon niet op tegen de hogere kloksnelheid.
Maar het makkelijkst is altijd nog testen met Sisoft Sandra idd. Kost je echt niet veel tijd
.
Maar het makkelijkst is altijd nog testen met Sisoft Sandra idd. Kost je echt niet veel tijd
150 @ Cas2
Zo hoort het!
* Gman gaat maar eens benchen!
Zo hoort het!
* Gman gaat maar eens benchen!
zal wel 150 @ cas2 willen maar heb echt k*t geheugen. heb ook geen zin om crucial te halen, dat geld kan ik namelijk weer gebruiken voor volgende upgrade of iets anders.
Verwijderd
wel dan zet je het anders
in plaats van 3-3-3 standaard
naar erg argeresief 2-2-2
naar 2-3-3 of 2-3-2
een beetje experimenten kan geen kwaad hoor en zoek zo je je snelste instellingen met je geheugen timing
in plaats van 3-3-3 standaard
naar erg argeresief 2-2-2
naar 2-3-3 of 2-3-2
een beetje experimenten kan geen kwaad hoor en zoek zo je je snelste instellingen met je geheugen timing
Theoretisch is cas 2 133mhz ook sneller;Op vrijdag 01 maart 2002 23:45 schreef patryk het volgende:
heb net ff getest met 3dmark2001se
op 133*10.5 @ ruigste geheugen instellingen 7619
op 145*10 @ standaard geheugen instellingen 7465
1000/145 = 6,9ns 6,9xcas3 = 20,7
1000/133 = 7,5ns 7,5xcas2 = 15
en bij 150mhz@cas3 kom je dus uit op 20 rond
En lagere latency is natuurlijk beter/sneller
Pagina: 1