Intellimouse explorer doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 21:02
Ik zit een beetje met een raar probleem, ik heb al heel lang een IntelliMouse explorer waar ik heel tevreden over ben. Maar sinds vandaag doet ie spontaan heel vaag.

Na ik de pc heb gestart stopt ie spontaan na een tijdje, en dat is dan meestal terwijl ik een programma start. Het lampje van de muis blijft dan wel gewoon branden, maar bewegen en klikken lukt niet meer. Als ik de PC dan reboot, doet ie het meestal weer.
Ik heb toen alle drivers vervangen, maar dat hielp eigenlijk ook geen kont. Toen heb ik zelfs Win2000 helemaal opnieuw erop gezet en ook dat mocht niet baten. Ik werk dus nu steeds met twee muizen tegelijkertijd erin: een standaard PS/2 muis en de IntelliMouse explorer op USB.

Wat is nou het probleem en hoe verhelp ik het?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 22:29
Probeer eens een tijdje op PS/2 om te beginnen. Dan weet je of het aan je muis of aan je drivers ligt

• schizofreen
  • Laatst online: 12-08 21:02
Op vrijdag 01 maart 2002 19:10 schreef rellehenk het volgende:
Probeer eens een tijdje op PS/2 om te beginnen. Dan weet je of het aan je muis of aan je drivers ligt
ik heb geen verloopstukje voor mn muis ;(

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:11 schreef schizofreen het volgende:

[..]

ik heb geen verloopstukje voor mn muis ;(
Zo'n dingetje kost 2 Euro bij de PC boer. Moeite van het proberen waard.

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25
Stop hem eens in een andere usb aansluiting.
Heb ik ook wel eens gehad met m'n eigen intellimouse explorer.

Later toen ik hem weer eens terugplaatste op die eerste aansluiting werkte het wel weer, beetje vaag allemaal dus :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Devian
  • Laatst online: 17:42
Als het de draadloze is zou je de bat. kunnen vervangen >:)

Verder is het wel vaag, heb ze allenei gehad ( draadloos + met draad.. 1e heb ik nog steeds ) en heb er nooi tproblemen mee gehad

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Cordless???
Zo ja..
ff nieuwe batterijen halen :)
[TIP: try GPPOWERBANK batterijen]

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Heb ook een Explorer gehad, werkte goed, tot op een gegeven moment, begon ie helemaal te flippen en soms viel ook weg zoals bij jouw. had hem 6 maanden, dus nog 4.5 jaar garantie :) Nu heb ik een logitech dual optical, die rules echt wel, en nog geen problemen mee gehad :)

Verwijderd

Ik heb PRECIES dezelfde problemen met mijn intellimouse.
Doet het nu al een kleine 2 jaar goed, maar ineens problemen (...het is dus geen draadloze, dus ook geen batterijprobleem >:).....)

Als tijdelijke truck heb ik em in de ps/2 poort gejast en als ie er dan weer mee ophoudt, prop ik em in USB. Maar dat is toch niet echt werkbaar als je midden in een spelletje TO zit.

Tevens heeft ie daarna nog vaak de kuren dat ie een seconde of 2 bevriest voordat de muispijl reageert. Oftewel: je bent aan het muizen, en plotseling doet ie eventjes niets meer en daarna weer wel etc.

Eerst dacht ik aan een driverprobleem. Ik had juist de antieke oude originele driver van de cd ge-update met de laatste van de microsoftsite. Maar dat liep ontzettend bagger! Dus alles uninstalled en de originele driver er weer op.

Na enige tijd liep dat ook niet zo lekker meer en er was net een nog nieuwere driver uit, dus die maar gedowned en geïnstalleerd. En dat leek even goed te gaan. Totdat bovengenoemde problemen zich voordeden. Op compleet willekeurige momenten
Zou mun lekkere optical stuk zijn? :'(

(virusscan zegt ook nix te vinden. En op deze machine heb ik win98 btw)

Verwijderd

Mogelijke oplossing gevonden na GOED zoeken op m$site (als je op hardware--intellimouse zoekt, vind je niets |:()
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q185663

Ik ga het nu uitproberen en laat weten of dit werkt.

Verwijderd

Het werkt :)

(maar om 1 of andere reden moest ie wel zo'n beetje alle hardware die er in m'n pc te vinden is, opnieuw installeren. Ergo: een kleine 200 keer opnieuw opstarten) :z
Pagina: 1