Asus A7V 133 -> chipset koeling echt nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Oke, mijn chipsetkoeler heeft het na een half jaar begeven (vermoedelijk door vuil etc.) en moet dus vervangen worden. Nu hoorde ik alleen van een aantal mensen (en las het ook in een aantal topics bij gebruik van Search) dat die koeler echt niet nodig is.

Mijn vraag is dus eigenlijk of ik de koeler er af zal halen en het lekker zo zal laten of dat ik er toch echt een nieuwe koeler voor moet gaan halen. Er zit ook geen sensor bij, dus geen idee of dat ding heet wordt.

BTW: goede proc. koelers komt in de search duidelijk naar voren (Alpha sink met papst fan) maar DE chipset koeler ? Lees ik weinig over. Jullie mening ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 01 maart 2002 19:03 schreef Mephix het volgende:
Oke, mijn chipsetkoeler heeft het na een half jaar begeven (vermoedelijk door vuil etc.) en moet dus vervangen worden. Nu hoorde ik alleen van een aantal mensen (en las het ook in een aantal topics bij gebruik van Search) dat die koeler echt niet nodig is.

Mijn vraag is dus eigenlijk of ik de koeler er af zal halen en het lekker zo zal laten of dat ik er toch echt een nieuwe koeler voor moet gaan halen. Er zit ook geen sensor bij, dus geen idee of dat ding heet wordt.

BTW: goede proc. koelers komt in de search duidelijk naar voren (Alpha sink met papst fan) maar DE chipset koeler ? Lees ik weinig over. Jullie mening ?
486 fannetje erop?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Bij mij ligt de chipset cooler er al lang af :)
Leverd hier geen problemen op maar ik zou toch eerst gewoon de stekker lostrekken en de temperatuur ff in de gaten houden ;)

• Mephix
Op vrijdag 01 maart 2002 19:07 schreef RolfLobker het volgende:
Bij mij ligt de chipset cooler er al lang af :)
Leverd hier geen problemen op maar ik zou toch eerst gewoon de stekker lostrekken en de temperatuur ff in de gaten houden ;)
Met de vingers dan ofzo :? ik bedoel.. dat ding heeft geen sensor...

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
erg zal het niet zijn zonder die koeling, maar asus staat bekend om overclock resultaten, en dan is zo'n koeling wel handig voor de stabieleteit

als je dat niet doet, kan ie eraf

• Mephix
Op vrijdag 01 maart 2002 19:15 schreef floduR het volgende:
erg zal het niet zijn zonder die koeling, maar asus staat bekend om overclock resultaten, en dan is zo'n koeling wel handig voor de stabieleteit

daar ben ik nog niet mee bezig, maar als ik die alpha-papst binnen heb waarschijnlijk wel. Heb nu 54 graden idle met een noname koelertje.. vervanging van een globalwin (wat een herrie).

Welke chipset koeler raad jij aan dan ?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01 11:22

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Zolang je de heatsink erop laat zou het gewoon moeten kunnen >:) Ik heb die van mij ook wel eens zonder cooler gedraaid (gewoon draadje loshalen, omdat die fan zo'n lawaai maakte :'( )

webOS all the way!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Op vrijdag 01 maart 2002 19:08 schreef Mephix het volgende:

[..]

Met de vingers dan ofzo :? ik bedoel.. dat ding heeft geen sensor...
Ik heb percies het zelfde bord maar dat ding heeft wel sensors hoor. Installeer MBM. Dan zie je het.

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Die van mij begaf het binnen een week....nooit meer iets aan gedaan. Draait al zowat anderhalf jaar stabiel, ook op 133mhz bus. Je hoeft je dus geen zorgen te maken.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op vrijdag 01 maart 2002 19:15 schreef floduR het volgende:

Ik vindt dat de asus bordje over het algemeen nie zo goed te oc'en zijn

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 01 maart 2002 19:32 schreef Amd RuLuzzz het volgende:

[..]

Ik vindt dat de asus bordje over het algemeen nie zo goed te oc'en zijn
Ik vinD van wel

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Dus als ik het goed begrijpt, hoef je die cooler niet aan te zetten als je NIET OCt. OK, dan weet ik genoeg :D

Maakt natuurlijk ook geen ene flikker uit wat voor proc erop zit :? Om ff n00berig over te komen :P

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Gewoon de sink erop houden en zorgen dat je een goeie airflow in je kastje hebt lopen ;) Als je een die hard oc'er bent kan je beter een fan kopen, maar dat ben je niet anders had je deze vraag niet gesteld :P

• Mephix
Op vrijdag 01 maart 2002 19:30 schreef Maverickje het volgende:

[..]

Ik heb percies het zelfde bord maar dat ding heeft wel sensors hoor. Installeer MBM. Dan zie je het.
Voor CPU en mainboard wel ja.. maar voor southbridge ? Of zit de mainboard sensor op de sb ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 01 maart 2002 20:05 schreef Mephix het volgende:

[..]

Voor CPU en mainboard wel ja.. maar voor southbridge ? Of zit de mainboard sensor op de sb ?
Wie is er nou geïnterreseerd in de temperatuur van de southbridge? Die dingen hebben normaal niet eens een heatsink. Waarom zou je de temperatuur ervan dan checken? Er zit in je northbridge wel een temperatuursensor. Daar moet ook koeling op. Ik zou inderdaad de temperatuur van je northbridge dan maar checken, met progje en met je hand (voor de zekerheid :P). Als je je vinger 10 sec op de heatsink kunt houden zonder te gaan gillen oid dan is het wel goed. Als het na die 10 sec erg pijn doet zou ik een klein 486 fannetje zoeken en dat erop zetten.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik heb de stock hs/fan er af gehaald en er een redelijk grote (4cm hoog) 486 heatsink zonder fan op gedaan.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:19 schreef Mephix het volgende:

[..]

Welke chipset koeler raad jij aan dan ?
Neem gewoon de Zalman NB32. Dit is een lekker grote heatsink van Zalman die geleverd wordt met van alles erbij en die houdt je northbridge echt wel koel. Ik heb hem net besteld omdat die fan van mijn northbridge nu de herriemaker is van mijn systeem. Dat ding overtreft zelfs mijn CPU-koeler!! Zalman CNPS-5001-AL 8-) :houdt mijn Dondervogel 1Ghz@1,33Ghz op 46 graden full-loaded (CPU-Burn, Koe en 3dMark2001) en de chipset nu op 23!! 8-)
Pagina: 1