[G550] TV-uit moet ALLEEN video weergeven

Pagina: 1
Acties:

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03
Hoi, ik heb een computer met een Matrox g550 met een monitor en een TV erop aangesloten. Ik wil deze computer gebruiken om er video op te monteren.
Nu wil ik het volgende: De video op VHS band opnemen via de TV-Out, dus er moet ingesteld worden dat de TV_out alleen het videobeeld weergeeft wat in Premiere zit (dus geen randjes opzo). Ik weet dat een Pinnacle kaart hiervoor een apart programma heeft, maar kan de g550 dit ook?
Alvast bedankt

• ernstblaauw
Oke ik er achter wat ik moet gebruiken: DVDMAx. Het werkt alleen nog niet (er is geen beeld op m'n TV). Heeft iemand hier ervaring mee?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Goed alle settings van DVDMAX doorlopen.. dan zou je het wel werkend moeten krijgen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op vrijdag 01 maart 2002 18:59 schreef ernstblaauw het volgende:
Hoi, ik heb een computer met een Matrox g550 met een monitor en een TV erop aangesloten. Ik wil deze computer gebruiken om er video op te monteren.
Nu wil ik het volgende: De video op VHS band opnemen via de TV-Out, dus er moet ingesteld worden dat de TV_out alleen het videobeeld weergeeft wat in Premiere zit (dus geen randjes opzo). Ik weet dat een Pinnacle kaart hiervoor een apart programma heeft, maar kan de g550 dit ook?
Alvast bedankt
Misschien TVTool?

• ernstblaauw
Op zaterdag 02 maart 2002 08:53 schreef sihida het volgende:

[..]

Misschien TVTool?
TV-Tool is toch alleen voor nVidia kaarten?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op zaterdag 02 maart 2002 09:12 schreef ernstblaauw het volgende:

[..]

TV-Tool is toch alleen voor nVidia kaarten?
Oeps. Is waar ook. Sorry.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
leuke naam m8

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
Voor de matrox kaarten moet je DivXG400 gebruiken. Dat is zeg maar de TVtool voor matroxen.

Dat icm DVDMax en je bent klaar.

• ernstblaauw
Op zaterdag 02 maart 2002 17:39 schreef DJSmiley het volgende:
Voor de matrox kaarten moet je DivXG400 gebruiken. Dat is zeg maar de TVtool voor matroxen.

Dat icm DVDMax en je bent klaar.
Jo bedankt, ik ga het morgen gelijk proberen. Weet er trouwens iemand of er ook zo'n mogelijkheid tot het weergeven van video op een Radeon 8500 zit en zo ja: Hoe werkt dat dan?

• ernstblaauw
Ik heb DivXG400 geinstalleerd maar ik krijg nog steeds geen video beeld van Premiere op de TV. Moet ik iets speciaals instellen bij DivXG400?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Op maandag 04 maart 2002 13:06 schreef ernstblaauw het volgende:
Ik heb DivXG400 geinstalleerd maar ik krijg nog steeds geen video beeld van Premiere op de TV. Moet ik iets speciaals instellen bij DivXG400?
Als je een filmpje met media speler afspeelt, krijg je dan wel fullscreen beeld op de tv?

Indien nee: dan zijn je instellingen nog steeds niet goed.

indien ja: Dan maakt premiere niet gebruik van de overlay functie van je videokaart (of iets in die geest) en dan kan dvdmax het niet "afvangen".
Je kan dan overwegen om je film als 1 groot bestand op te slaan (mpg ofso, of avi, kweenie wat premiere allemaal kan) en die dan met media speler afspelen en dat dan opnemen.

Verwijderd

Premiere maakt anders gebruik van de videokaart als een andere speler.... het is dan ook geen speler.
Dit kun je vergeten tenzij je werkt met een codec die ondersteunt wordt door zowel de G4/5x0 als Premiere.

• ernstblaauw
In Media Player doet ie het ook niet, maar welke instellingen zijn dan fout?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Welk besturingsysteem draai je? De menu's verschillen nogal per os.

Ik werk nu met een g400 onder win98, en als ik de instellingen bekijk, staat er bij dvdmax "enabled, but not currently active". Dat komt omdat ik de tweede uitgang op het moment niet gebruik, de stekker zit er niet in.
Je moet dus wel ff zorgen dat je de pluggen over goed in hebt zitten en ook de tv goed hebt aangsloten.

Je kan ook nog instellen wat de hardware grenzen van je secundaire monitor zijn. Die staan bij mij nu op 1024x768@60Hz. Dat werkt. Volgens mij zijn deze minder van invloed op het goed werken van je tv-uitgang: als je deze settings te hoog zet, krijg je wel beeld, maar ziet het er gewoon niet uit.

Wat je ook nog ff kan proberen is verschillende filmpjes proberen. HEt is mij ook weleens overkomen dat een film die ik afspeelde gewoon niet op de tv te zien was. Waarom dat gebeurt, weet ik niet. Gewoon ff meerdere films proberen.
Je moet ook zorgen, dat je media speler op je monitor wel in beeld hebt, bij mij is hetzo dat wanneer ik media speler minimaliseer, het beeld op de tv stil gaat staan en dat gebeurt ook wanneer er een ander venster overheen schuift

• ernstblaauw
Op die computer staat WinXP. Het ligt niet aan de instellingen van de TV, want als ik het bureaublad "uitbreid" dan komt er gewoon goed beeld op de TV, net als wanneer ik Dualhead clone gebruik.
Als ik DVDMax enable, dan staat er ook Enabled, but not active. Volgens mij betekent dit dat er op dat moment geen video wordt gedraaid en dus geen weer te geven beeld is op de TV. (Dat staat er ook als ik wel een video draai)
Pagina: 1