[APC] APC 9212 MasterSwitch vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is het normaal dat telnet, SNMP en FTP access e.d. ondanks de menu opties in de configuratiemenu's niet uit te schakelen zijn op de MasterSwitch 9212?

Heb APC support al gecontact maar daar komt ook weinig nuttigs uit ("probeer de laatste firmware", maar die staat dus al op de unit).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien dat Kees/ACM hier een antwoord op weten ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Misschien slaat het nergens op, maar kan het niet zijn dat als je de huidige firmware opnieuw inlaad het probleem dan verholpen is?

• Kees
  • Laatst online: 01-05 14:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dat "probleem" krijg je als je het via het web probeert te disablen, het lukt mij wel om het via de telnet de disablen, misschien moet je zelfs het maar doen via seriele kabel.

Ik test het nu even om te zien of het werkt :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kees
  • Laatst online: 01-05 14:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
kees$ telnet 213.239.154.2
Trying 213.239.154.2...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

werkt dus als je het via telnet disabled, via het web kon ik het ook niet disablen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Hans
  • Niet online
Hmmz strange, ik heb alle methoden al geprobeerd, telnet, web en serial. Ook al opnieuw firmware erop gezet etc. Ga hetzelfde nu nog maar 'ns voor de laatste keer proberen door die stumperwizard te skippen en meteen via serial te configgen na firmware update en reset naar defaults.

• Hans
  • Niet online
Still no luck. Ik begin nu echt een serieuse (8> van dat ding te krijgen. Sta op het punt om hem weer in de doos te flikkeren.

Firmware wederom opnieuw erop, via serial TCP/IP geconfigureerd en telnet, FTP en SNMP uitgezet, gereboot, en ik kan er gewoon nog steeds stug naar telnetten en ftp'en.

Ik heb nu zo langzamerhand wel alles geprobeerd, en APC laat niet van zich horen :/

• Hans
  • Niet online
Na een paar belletjes naar APC support blijkt dat er iets mis is met de web/SNMP management card van het ding. Er mist een weerstand op de print tussen 2 onderdelen waardoor e.e.a. niet helemaal flex werkt. Lekker soepel dus, maar ze sturen asap een replacement, dus dat is wel netjes :)
Pagina: 1