Toon posts:

vraagje overcloke bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello
'k heb mij vandaag op't school late wijsmake da ge u pc'ke overclokt dat ge buiten u jumperkes ook nog iets in uwen bios moet veranderen.
ik geloof het nie mer gulle zult da wel wete zeker?
gaat om pentium 200mmx
die van 3*66 (198dus):(
naar 3*75 (225) gaat >:)

Verwijderd

FOUT!!! :( - het is OF hardwarematig (met jumpers) in te stellen OF in het bios - niet allebei tegelijk... wat je moet doen hangt wel af van je jumperinstellingen (staat ie op jumperfree setting of niet?!) :)

Verwijderd

Topicstarter
aaaaaa dank u wel
den verander ik gewoon die jumperkes
want in den bios vin ik da nie

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Ik had een Celeron 366 overgeklokt naar 457MHz, door enkel wat jumpertjes te verzetten. In het BIOS hoefde ik niets te veranderen. Moederbord was een Asus P2B.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Allee komt gij uit belgie?

Leuk dat er dan ook nog belgen zijn hiero (No offence als je geen belg bent.)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 18:40 schreef Ferdo het volgende:
Ik had een Celeron 366 overgeklokt naar 457MHz, door enkel wat jumpertjes te verzetten. In het BIOS hoefde ik niets te veranderen. Moederbord was een Asus P2B.
als je 91mhz overclokt, moet je dan oek nie nen nuffen koeler op den proc. zette :+

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:14
Op vrijdag 01 maart 2002 18:36 schreef hikerke het volgende:
hello
'k heb mij vandaag op't school late wijsmake da ge u pc'ke overclokt dat ge buiten u jumperkes ook nog iets in uwen bios moet veranderen.
ik geloof het nie mer gulle zult da wel wete zeker?
gaat om pentium 200mmx
die van 3*66 (198dus):(
naar 3*75 (225) gaat >:)
Stoer ! Een echte Belg !
Type gewoon nederlands of type niets ... :(

-

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 12:48
Op vrijdag 01 maart 2002 18:39 schreef Ceyene het volgende:
FOUT!!! :( - het is OF hardwarematig (met jumpers) in te stellen OF in het bios - niet allebei tegelijk... wat je moet doen hangt wel af van je jumperinstellingen (staat ie op jumperfree setting of niet?!) :)
Erhmm. het KAN wel...
Ik moet mijn Multiplier via mijn mainboard instellen en mijn FSB kan ik gewoon in mijn BIOSje veranderen... :)
Asus A7V Rev 1.02

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 18:42 schreef Illegal_Alien het volgende:
Allee komt gij uit belgie?

Leuk dat er dan ook nog belgen zijn hiero (No offence als je geen belg bent.)
*offtopic* jippie toch nog nen belg, meerderheid zal we lnederlander zijn zeker (dit bewijst dat nederlanders en belgen toch overeen kunne kome :) *offtopic*

*ontipic* voor 25mhz moet ge geenen nuffen koeler derop zette zeker?

• Robino
  • Laatst online: 08:50
Op vrijdag 01 maart 2002 18:42 schreef hikerke het volgende:

[..]

als je 91mhz overclokt, moet je dan oek nie nen nuffen koeler op den proc. zette :+
Mijne is van loopt @787 (leuk getal) i.p.v. 700. Je kan een betere koeler erop zetten als het problemen oplevert. Vaak is het ook zo dat je je proc. meer kan overklokken als hij beter gekoeld wordt, lijkt me logisch :P

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Altijd lachen die belgische termen ;)

Je kan naast je CPU nog meer componenten overclocken... Het kan bijvoorbeeld zijn dat je je RAM snellere timings wilt geven. Dit gaat bijna nooit met jumpers, maar vaak via de BIOS. Het is voornamelijk afhankelijk van het merk/type bord of je instellingen via jumpers of de BIOS moet doen. Het overclocken van P1 processors gebeurt vrijwel alleen via jumpers, tenzij het een Abit bordje betreft: zij waren (dacht ik) het eerste met overclocken van de CPU via de BIOS.

Ceyene... FOUT = niet altijd waar. Ik had een A7V133 die ik gecombineerd overclockte, FSB en MP in de BIOS, voltage op het bord met jumpers.

Concrete Loop Watercooling

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op vrijdag 01 maart 2002 18:42 schreef Juicy het volgende:

[..]

Stoer ! Een echte Belg !
Type gewoon nederlands of type niets ... :(
wat is dat nou voor onzin ?
je kunt het toch lezen en je weet toch wat ie bedoelt en bovendien is het nog een grappig taaltje dat vlaams
en inderdaad een belg is gewoon stoer ;)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

voordat je op dat knopje "Verstuur" drukt zou ik toch even je typo's tjekken :)

specs

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:14
Nou, dit soort posts lees ik nog niet eens meer. Ik kom uit bij zo'n post uit pure interesse. Maar als er zo'n kwibus van deze onzin neerkwakt is er van deze zijde geen interesse meer. Het is gewoon irritant. Een keer voor een geintje is ok, maar elke post van deze "Vlaming" is zo "leuk" ...

En een echte Vlaming die zo zou schrijven is net geen analfabeet. Maar heeft misschien net 2 jaar lagere school gehad. :+

Dit moest ik even kwijt ! >:)

-

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 18:43 schreef Krypt het volgende:

[..]

Erhmm. het KAN wel...
Ik moet mijn Multiplier via mijn mainboard instellen en mijn FSB kan ik gewoon in mijn BIOSje veranderen... :)
Asus A7V Rev 1.02
Lekker dubbelzinnig... :( kep zelf de ervaring dat je het OF met jumpers doet OF in het bios, niet allebei... geef mij trouwens die jumperfree setting maar--- lekker makkelijk :P

edit:

...:) volgens mij is dit trouwens bij de meeste (de laatste) moederborden het geval - heb dan ook een vrij nieuw moederbord... :P

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 18:45 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Mijne is van loopt @787 (leuk getal) i.p.v. 700. Je kan een betere koeler erop zetten als het problemen oplevert. Vaak is het ook zo dat je je proc. meer kan overklokken als hij beter gekoeld wordt, lijkt me logisch :P
Ik heb met standaard koeler m'n 700 @ 903, dat kan jij ook wel. Cellies zijn erg makkelijk te oc-en. :)

Ontopic: in de bios gedaan. Da's gewoon het makkelijkste.

• Robino
Op vrijdag 01 maart 2002 19:08 schreef muaddib het volgende:

[..]

Ik heb met standaard koeler m'n 700 @ 903, dat kan jij ook wel. Cellies zijn erg makkelijk te oc-en. :)
Kan ook vast wel, maar ik heb zo'n rot bios die de FSB niet per mhz set maar met meerdere tegelijk. En toen liep ie vast bij mij, en dat terwijl ik de koeler van een 1Ghz erop heb zitten.

Verwijderd

Ligt eraan wat voor koeler je hebt... een traag, goedkoop coolertje zal het niet lang volhouden :'( - een goede (liefst koperen kern + alu) cooler zal het wel kunnen...

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 18:45 schreef FreeRider het volgende:
Ceyene... FOUT = niet altijd waar. Ik had een A7V133 die ik gecombineerd overclockte, FSB en MP in de BIOS, voltage op het bord met jumpers.
jaaaaah... kweetet.. foute opmerking :'( - zal het niet meer doen |:( - er zijn inderdaad mainboards die beiden tegelijk toestaan... dat weet ik - heb er zelf ook een gehad die het soo deed... maar zoals ik zei - mijn ervaring is dat de meeste mainboards een van de twee methoden vereisen, en niet allebei tegelijk. (en dan heb ik het ALLEEN over het oc'en van je CPU) :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24
Woei!
Bij deze een vriendelijk verzoek toch ff te proberen normaal Nederlands te schrijven :)

• Robino
Op vrijdag 01 maart 2002 19:28 schreef Phreak het volgende:
Woei!
Bij deze een vriendelijk verzoek toch ff te proberen normaal Nederlands te schrijven :)
Heb je gelijk in, te vaak vergeten mensen letters of gaan woorden raar omschrijven. Duidelijke taal is het halve werk ;)

Verwijderd

Topicstarter
sorry iedereen
alles wat ik post zal ik in het mooi nederlands typen, zodat iedereen iedereen goed begrijpt :p

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:38 schreef hikerke het volgende:
sorry iedereen
alles wat ik post zal ik in het mooi nederlands typen, zodat iedereen iedereen goed begrijpt :p
laat ze maar lullen hoor type maar lekker zoals jij wilt je hoef je niet te veranderen voor die paar zijkerts hier .

Verwijderd

*offtopic*

[gezeik]
Kijk -- nog soon eentje die niet kan typen (zijkerts?!) :( - eeeey suikerbuik - waarom zijn via chipz troep eigenlijk?! :(
[/gezeik]

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:58 schreef Ceyene het volgende:
*offtopic*

[gezeik]
Kijk -- nog soon eentje die niet kan typen (zijkerts?!) :( - eeeey suikerbuik - waarom zijn via chipz troep eigenlijk?! :(
[/gezeik]
tja dat ik zo slecht mijn nederland is heeft een oorzaak

en via is troep omdat je altijd zit te kloten met 4in1 drivers om het een beetje stabiel te krijgen verder werkt een via chip niet ecgt goed met win2000 of xp.
Laat staan met een creative geluidskaart en Nvidia videokaarten.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Op vrijdag 01 maart 2002 19:43 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

laat ze maar lullen hoor type maar lekker zoals jij wilt je hoef je niet te veranderen voor die paar zijkerts hier .
Vind ik ook, ik vind het wel een verheldering, dat Bels moet ik zeggen, ipv. altijd dat strakke Nederlands... B-)
Pagina: 1