Toon posts:

ECS k7S5A of K7S6A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik doen. is de k7s6a stukken sneller als de 5a??
ik heb een XP 1800+ gekocht.
Alleen ik kan niet beslissen welk bord.

Verwijderd

iedereen heeft een eigenmening over "stukken sneller"

6 is een getal hoger dan 5
(volgens mij allemaal sis chipset: sis735/745)
dus is 6 sneller

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 22:25
kijk eens op: http://www.ecs.com.tw/products/k7s5a.htm en http://www.ecs.com.tw/products/k7s6a.htm
hier staan de specs van beide moederborden. zoals je ziet heeft de 5a (sis735) zowel ddr als sdr sloten (2 van ieder) die je niet tegelijk kan gebruiken. de 6a (sis745) heeft 3 ddr sloten waarin 2x333mhz inkan of 3x266/200mhz. ik zou zelf altijd gaan voor de 6a.

maar waarom zo'n ecs bord met sis chip? hoe is de stabiliteit... ik zou voor een asus gaan met via chip (die nieuwe Asus A7V333). stabiel en geen problemen met een XP processor

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
ECS K7S5A voldoet me beter dan een MSI K7TTurbo en een K7T266Pro2, dus zo slecht is ECS niet. Zegt meer over MSI of VIA :D

En waarom geen SiS? De 745 op de K7S6A mag dan niet de allersnelste zijn, maar stabiel is ie wel.

Overigens weet ik niet of de SiS 745 ook weer een geintegreerde southbridge in de northbridge heeft zitten zoals de SiS 735 die je op de K7S5A vindt, dit is nml stukken stabieler en sneller dan twee losse chips. Niet dat twee losse chips verkeerd is, maar er zit een kilometer printspoor tussen die voor de nodige storingen kan zorgen.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 18:39 schreef jpvk007 het volgende:

maar waarom zo'n ecs bord met sis chip? hoe is de stabiliteit... ik zou voor een asus gaan met via chip (die nieuwe Asus A7V333). stabiel en geen problemen met een XP processor
Eh mijn ECSk7s6a is anders prima hoor. De donkere dagen van de sis chipsets zijn nu echt wel voorbij

Verwijderd

die SiSjes zijn imo, naar wat ik erover gelezen heb iig, rock stable :7
Het grote verschil is natuurlijk de sdr sdram ondersteuning voor de k7s5a en de alleen ddr voor de 6.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
de k76a heeft veel meer bios opties om te overclocken.... weet zo ff niet over mp instellen daar ook ondervalt, maar in elk geval de fsb, en verscheidene voltages. veel geheugen instellingen heeft de k7s5a ook al (vergeleken bij mijn oude chaintechje dan... :)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 16:17 schreef qrazi het volgende:
de k76a heeft veel meer bios opties om te overclocken.... weet zo ff niet over mp instellen daar ook ondervalt, maar in elk geval de fsb, en verscheidene voltages. veel geheugen instellingen heeft de k7s5a ook al (vergeleken bij mijn oude chaintechje dan... :)
Multiplier gaat met jumpertjes op de MOBO bij de k7s6a.

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Sorry voor het omhoogschoppen van dit oud stukje, maar ik kan namelijk nergens anders iets vinden over de overklokmogelijkheden van de ECS K7S6A.

Hierboven wordt gesproken over jumpertjes....
is dit zo?

(op http://www.ecsusa.com/K7S6A.cfm is daar ook niets over te vinden)

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Met een overclock bios (K7S5A) te vinden op, http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=27, kun je de FSB verhogen, geen MP, en leuke resulten behalen

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

ja.... maar de 6A ???

Negeren is vooruitzien

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

lamaar... even zoeken in de door jouw gegeven link bracht
dit

en daar staan toch inderdaad wat mogelijkheden in beschreven.

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Quote\the K76sa has a very overclockable award bios with full adjustment of fsb, multipliers(supposedly at last write), and core voltage. .\end quote.

Inderdaad :)

Verwijderd

staat er ergens een uitleg over alle bios-opties?

K7S5A heeft er wel erg veel.

boot from xyz
boot from usb-xyz
boot from thumbdrive (!!!)

Verwijderd

k heb 3 ecs k7s5a bordjes rockinfg stable :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 20:39 schreef scollon het volgende:

[..]

Eh mijn ECSk7s6a is anders prima hoor. De donkere dagen van de sis chipsets zijn nu echt wel voorbij
Mijn ecsk7s6a werkt ook erg ok. Prima spul. Tweakbaar in bios, beetje onhandig ingedeeld bord. Alleen onder 2000 nu nog geen audio uit extra geluidskaart.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik en 2 vrienden van me hebben een K7S5A, nog nooit vastgelopen (behalve toen Win98 er nog op zat)

edit: Als het prijsverschil niet te groot is zou ik voor de K7S6A gaan, vanwege beter OC-mogelijkheden.

Specs

• Brent
  • Laatst online: 05:25
Op vrijdag 01 maart 2002 18:39 schreef jpvk007 het volgende:
ik neem dus voor geen goud brakke VIA troep. en ik neem juist graag een sis chipset (me volgende mobo heeft er zeker een) vanwege de stabiliteit.
Op vrijdag 01 maart 2002 20:35 schreef _JGC_ het volgende:
ECS K7S5A voldoet me beter dan een MSI K7TTurbo en een K7T266Pro2, dus zo slecht is ECS niet. Zegt meer over MSI of VIA :D

En waarom geen SiS? De 745 op de K7S6A mag dan niet de allersnelste zijn, maar stabiel is ie wel.

Overigens weet ik niet of de SiS 745 ook weer een geintegreerde southbridge in de northbridge heeft zitten zoals de SiS 735 die je op de K7S5A vindt, dit is nml stukken stabieler en sneller dan twee losse chips. Niet dat twee losse chips verkeerd is, maar er zit een kilometer printspoor tussen die voor de nodige storingen kan zorgen.
De Sis 745 heeft idd weer losse north en southbridges. en de sis is trouens een van de snelste chipsets verkrijbaar.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
ik kan alleen zeggen dat de K7S5A een heerlijk bordje is, de 6 ken ik niet. maar dan weet je het iig :)

• Teun
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

ik heb een k7s5a, geen problemen mee. maar volgens mij kun je met die k7s6a veeeeeeeel beter overclocken.

kun je niet ff zeggen wat je ermee gaat doen? Gamen? wil je overclocken? etc.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Speedy-J
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb ze allebij ,en oc'en doen ze goed :)
de 6a heeft jammergenoeg wel een "over voltage protection" op de voltage regulator, die triggerd hem zo rond de 2 volt.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Volgens de test in de duitse C't van vorige maand is de 6 zelfs nog iets *langzamer* dan de 5.
Eindconclusie is dat de 5 een veel betere koop is. DDR333 zet (met FSB266) niet veel zoden aan de dijk.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zelf heb ik de 5a en de 6a. Prima bordjes: Betaalbaar, snel en rete stabiel !

Voordelen 5A:
2x ddr 2x sdram
Lan on board
Nadeel: FSB alleen via software of tweaks te veranderen, vcore alleen via mod.

Voordeel 6A:
Vcore te veranderen in max 1,85V (hogere vcore via mod)
3x DDR
MP instellingen
FSB instellingen mogelijk in bios
Meer geheugen instellingen
Nadeel: geen lan onboard

Kwa snelheid maakt t nix uit.
Mijn conclusie: Als je wilt tweaken en ddr wilt gebruiken ga dan voor de 6A. Een nic heb je ook al voor € 10,- dus das geen probleem.

Wil je sdram gaan gebruiken dan moet je voor de 5A gaan.
ECS bordjes en SIS chipset zijn perfecte dingen...

(Verschil tussen ddr en sdram is erg klein heb ik gemerkt).

Bijde bordjes ondersteunen de thourbred

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 25 april 2002 20:54 schreef orc het volgende:
Volgens de test in de duitse C't van vorige maand is de 6 zelfs nog iets *langzamer* dan de 5.
Eindconclusie is dat de 5 een veel betere koop is. DDR333 zet (met FSB266) niet veel zoden aan de dijk.
Na ja echt langzamer lijkt hij niet te gaan als een 5a :)
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/j.jpg

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

ter vergelijking even een s5a @ 166 @ normal 2-6-3

Afbeeldingslocatie: http://basedrum.endoria.net/k7s5a/166_mem1.JPG

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 25 april 2002 21:05 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Na ja echt langzamer lijkt hij niet te gaan als een 5a :)
[afbeelding]
Hier stond gewoon wat hoor...Ik weet niet waar dat is gebleven???
Maar het ging over het feit dat je benched met een fsb van 166, dat is natuurlijk niet echt representatief voor de K7S5A. Je kunt niet garanderen dat ij ook een fsb van 166 haalt.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 25 april 2002 21:29 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]
+1 informatief :)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 25 april 2002 18:37 schreef Breepee het volgende:

[..]
knip
[..]

De Sis 745 heeft idd weer losse north en southbridges. en de sis is trouens een van de snelste chipsets verkrijbaar.
Euh.. ken je me die ff aanwijzen dan ,ik zie hem niet op me mobo .
1 chipset dus..
Dat laaste ben ik het helemaal mee eens :)
Ter Info de 746-s heeft/gaat dus een dual chopset gebruiken..

Pagina: 1