arctic silver

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Ik gebruik al jaren arctic silver en het werkt altijd goed maar nu heb ik een nieuwe koeler (tt volcano 7) waar al zo'n stukje koelpasta opzit. nu dacht ik laat ik dat eens gewoon proberen en nu komt het, stressed xp1700@1600 42 graden std koelstickertje en met arctic silver wordt hij wel 45 graden.

ik doe gewoon een heel dun laagje arctic silver op de core dat moet toch genoeg zijn ? waarom koelt het dan zoveel slechter als zo'n standaard stickertje ?

(ik draai trouwens een dual systeem met 1x met arctic en een zonder dus is verder geen verschil in omgevingstemp ed, toen alle twee de cpu's nog gewoon zonder arctic silver werkte hadden ze beide een temp van 43)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Niet een heel dun laagje, maar een klein stipje. Gebruiksaanwijzingen kan je op de Arctic Silver website vinden

http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

je moet echt heel weinig gebruiken. en je moet het 48 uur laten drogen ofzo.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Bij een p3 450 ging ook de temp omhoog met AS2 en ik heb verschillende hoeveelheden gebruikt.

iStockphoto

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 17:58 schreef silentsnow het volgende:
Niet een heel dun laagje, maar een klein stipje. Gebruiksaanwijzingen kan je op de Arctic Silver website vinden

http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.arcticsilver.com/images/as2closeup.jpg

lijkt me toch niet echt een klein stipje, zo doe ik het ook

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op vrijdag 01 maart 2002 18:02 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

[afbeelding]

lijkt me toch niet echt een klein stipje, zo doe ik het ook
Das een celeron, en das alleen voor heatsinks het een grove onderkant.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Ik heb het ook zo...... en zo hoort het volgens mij ook (heb AMD 1800+ met dezelfde kooler)

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 18:03 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Das een celeron, en das alleen voor heatsinks het een grove onderkant.
celeron maakt niet zoveel uit lijkt mij. en het is idd wat dikker omdat er een grove onderkant van de koeler opkomt maar het moet iig toch wel uitgesmeerd worden.
zie nergens een tijd verwijzing staan in die instrukties. 48 uur wachten voor de koeler er op te zetten of 48 uur voor betrouwbare meting ?

Verwijderd

Het duurt 48 uur voordat je er optimale resultaten mee krijgt, omdat de zilver deeltjes zich nog moeten richten.

Verwijderd

oh :) Ik pleur meestal arctic erop. Heel klein beetje, cooler erop en gaan met die banaan :)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

ik heb vandaag me koeler (Thermaltake 6Cu+) tegen me XP1700+ gegooid. Ik heb er van te voren aan de hand van aanwijzingen op dit forum eerst vetvrij met 98% alcohol schoongemaakt. Daarna een klein beetje pasta erop en uitwrijven met me OV-kaart (aanbevolen creditcard maar OV voldoet prima }:O ).
De cpu was na het wrijven veel pasta weer kwijt. Zat bijna niets meer op. Maar de koeler heeft veel (kleine groefjes in de core).
Tis wel een socketA maar hier heb je misschien wel wat aan, of niet natuurlijk dan kun je ignoren.

:Y) IK PRIK JE LEK!

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Ik gebruik ook maar een heel klein druppeltje. Vergeet niet dat de compound uitsluitend ten doel heeft om de onzichtbare oneffenheden op te vullen. Het is dus zeker niet de bedoeling dat er een laagje compound ontstaat en de heatsink moet zoveel mogelijk zelf contact maken.

Ik meen dat de gemiddelde compound de warmte 200 tot 300x slechter geleid dan het alu van de heatsink zelf. Minimaal opbrengen is dus een must.
Pagina: 1