• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Ik heb al geruime tijd (garantie is verlopen) een
Lenoxx Mp786 (dat is dus de eerste mp3discman die ze hadden zonder id3 tag e.d. )

Nu heb ik dus een probleempje :)
Ik heb een keer met een "multifunctionele" adapter hem getracht op te laden (de NiMH baterijen) Nou heb ik toen wel op gelet op het juiste voltage cq ampere, maar heb ik niet opgelet op de polariteit en aangezien je met zon multifunctionele adapter de polariteit erg makkelijk kan omdraaien is dit dis heel erg mooi fout gegaan |:(

Nu is het zo dat mn discman het niet meer op baterijen doet ( de baterijen die er toen inzaten zijn niet stuk ) Ik heb het met verschillende baterijen geprobeerd die extern ( in een baterijoplader ) zijn opgeladen.

Met geen van deze baterijen geeft de discman thuis :( erg kut dus....

Maar nu het vreemde! Als ik de normale adapter (die bijgeleverd was) aansluit, doet hij het gewoon! Zonder problemen! *D

Nu is mijn vraag wat is er aan de hand? En wat kan ik er aan doen ? Zou me erg veel helpen als iemand hier een oplossing voor weet :) (het gaat er dus om dat ie weer portable wordt en dat ik niet een stopcontact nodig heb :D

Wat ik zelf zat te denken is een extern acuutje te maken/kopen en die aansluiten op de adapter ingang. Ik weet alleen niet echt of dat mogelijk is :?

Iemand enig idee wat ik kan doen?

PS. Ik kan ook niet meer naar mp3spelers.nl want die verwijzen me heel leuk door naar een adres in taiwan en ik heb geen zin om et daar naar toe te sturen en nooit meer terug te zien 8-)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Ik ben niet echt thuis in electronica, maar volgens mij is een externe accu op batterijen wel mogelijk, de adapter maakt er toch gelijkspanning van, net als batterijen :?

Ik heb namelijk een md speler met een externe batterijenhouder die je gewoon in de plek van de adapter plugged, ik weet niet hoeveel die diskman is, maar misschien kan je 't met penlites behalen, als je daar dan een houdertje voor maakt met een stekkertje :?

Verwijderd

Je kunt ook intern de bedrading aanpassen dat de stroom van de batterij kooi naar je adapter ingang omgeleid word..

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
mja nou dat weet ik dus niet aangezien de stroom / ampere van die adapter niet gelijk is aan die van de baterijen (maar meer dus) daarom hebbik zon idee van "nou dat werkt niet"

adapter doet 5v de baterijen 2x1.5=3V

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Ik weet niet of je d'r wat aan hebt:
- De adapter op mijn mdspeler is 6V
- De batterij (accu) die erin zit is 3,6V
- Die aparte accu die ik in de adapter ingang kan hangen is 3x1,5=4,5V

Dit is dus ook anders als dat van de adapter. Dus misschien kan 't wel

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
het probleem is gevonden

na het openschroeven blijkt dat de stroom niet meer door een diode lijkt te gaan..
staat op SE 1n40 ( als ik et goed lees )

Die moet dus denk ik vervangen worden...

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
toch niet :( die doet et wel... heb verkeerd gekeken..

Waar het wel ligt weet ik nog niet maar ik zoek stug verder!

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 12:03
Op vrijdag 01 maart 2002 21:56 schreef MaxxMark het volgende:
toch niet :( die doet et wel... heb verkeerd gekeken..

Waar het wel ligt weet ik nog niet maar ik zoek stug verder!
Sluit je adapter es met een apart draadje aan aan je batterij-ingang!

...

• _KweeNie_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05-2025
Ik heb der ook een.
De mijne deed het zomaar opeens ook niet meer met batterijen en alleen nog maar met de adapter
En das nogal waardeloos =/

• m-m
  • Niet online

m-m

Das echt wel om te solderen, inderdaad gewoon de draadjes van je batterij-behuizing naar het printplaatje doorknippen, en solderen op de adapteringang (let dit keer _wel_ op de polariteit ;) ). Ik heb exact hetzelfde gedaan met een kapotte draadloze koptelefoon, die het nu dus weer perfect doet, enig nadeel: opladen moet met losse batterijlader, big deal.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Mja ik zat daar ook wel aan te denken, maar dan is het wel goed dat je precies weet wat waar zit en waarom het dat doet! anders kan het alsnog fout gaan!

Ik ga eerst kijken wat er gebeurt als je de 3v (baterijen) op de normale ext power ingang zet.. Daarna misschien met een extra draadje dan de baterijen aansluiten op de ext power thingy....

• m-m
  • Niet online

m-m

ik heb toevallig vandaag weer iets soortgelijks gedaan, de adapteringang van mn atari lynx is naar de fielestijnen en aangezien dat ding batterijen slurpt komen er nu 2 hele mooie draadjes uit, mission completed. je moet even goed opletten wat je doet, maar met de slechste soldeerskills (lees: mijne) is het nog altijd erg goed te doen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> [forum=33]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1