RAID

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06-2022
Hoi, ik heb een Fastrek 100 RAID controller op mijn moederbord zitten, en heb nu net 2 nieuwe HD's aangeschaft gelijkwaardige 40 gig maxtor 7200 rpm
Nu is mijn vraag als ik ze gestriped wil hebben, moet ik ze dan als master en slave aan 1 connector doen of moet ik ze elk als master zetten op verschillende kabels?
Dan heb ik nog de vraag, hoe kan ik gegevens van mijn oude harde schijf overzetten naar de nieuwe moet ik ze dan gewoon weer aansluiten op de gewone ide controller op mijn moederbord of op de raid controller?????
Help!!!:?
Oh ja, is het noodzakelijk om een HD cooler te gebruiken op een 7200 rpm schijf?

the things we fear most have already happened to us

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05
Op vrijdag 01 maart 2002 17:18 schreef 6bit het volgende:
Nu is mijn vraag als ik ze gestriped wil hebben, moet ik ze dan als master en slave aan 1 connector doen of moet ik ze elk als master zetten op verschillende kabels?
Maakt als het goed is niet uit.
Dan heb ik nog de vraag, hoe kan ik gegevens van mijn oude harde schijf overzetten naar de nieuwe moet ik ze dan gewoon weer aansluiten op de gewone ide controller op mijn moederbord of op de raid controller?????
Doe je gewoon in Windows als je dan gewoon AL je schijven ziet. Dus laat je oude nog ff zitten :)
Oh ja, is het noodzakelijk om een HD cooler te gebruiken op een 7200 rpm schijf?
Nee hoor :)

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06-2022
bedankt!!!!!
*D

the things we fear most have already happened to us

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Op vrijdag 01 maart 2002 17:18 schreef 6bit het volgende:
Hoi, ik heb een Fastrek 100 RAID controller op mijn moederbord zitten, en heb nu net 2 nieuwe HD's aangeschaft gelijkwaardige 40 gig maxtor 7200 rpm
Help!!!:?
Het is geloof ik sneller om ze alletwee als master op 2 ide(raid) connectors te doen

Overzetten doe je gewoon in windows dmv kopieren of eerst backups op cd zetten ofzow.

HD-Coolers worden aanbevolen voor schijven met meer dan 7200rpm

Verwijderd

Volgens mij heb je nog niet in de RAIDfaq gekeken en je topictitel is echt enorm fout en onduidelijk.

Dit topic is gesloten.