Toon posts:

[XP] Kan niet meer inloggen?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vaag probleempje met me pa's comp.. ik kan niet meer inloggen in Windows XP, na het aanklikken op een user haalt ie zeg maar alle instellingen naar boven, laadt de achtergrond etc, waarna windows gelijk weer uitlogt. Dit is het geval met elke account (Admin/Gast). Het gekke is dat ik kan wel kan inloggen in Veilige Modus, maar dan weer niet in Veilige Modus (met netwerkmogelijkheden). Dit is allemaal met WinXP Home NL

Iemand enig idee hoe dit komt? En vooral hoe het gefixed kan worden :).

btw het zou al helpen als iemand het registry-pad weet waar staat welke progjes bij het inloggen gestart worden.. om te kijken of hier nog iets ongewoons tussenstaat.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Topicstarter
okay ;)

'k heb nu met msconfig alle programma's die automatisch opstarten bij het booten uitgezet.. maar dat lost ook niets op, ik wordt instant weer uitgelogged zodra ik ingelogged ben (qua laden komt ie niet verder dan de background, geen desktop of startmenu)

Verwijderd

iemand hier al een antwoord op??

Verwijderd

Zijn er namen van schijven veranderd wellicht (C: D: etc.) , dan kan XP je profiel niet meer op plek vinden waar XP het verwacht (die is er immers niet meer).

Verwijderd

er is niets van dien aard veranderd
ik weet niet of er iemand iets veranderd heeft op het ssyteem.
maar zelfs als ik een nieuwe account aanmaak gebeurd er precies hetzelfde

Verwijderd

Kun je in gewone modus inloggen als je tijdens het inloggen shift ingedrukt houdt? Als je dus op enter drukt na je password.

Dan staat er de startup-folder in het startmenu een grapje waardoor je weer uitgelogd wordt.

Verwijderd

geen reactie,
(behalve dat wat hij altijd al doet)
naam aanklikken (met shift ingehouden) even desktop laten zien
en opnieuw met het inlogscherm komen

Verwijderd

Is er al iemand ingelogd onder jou naam?

Verwijderd

ok de reg waar run en run once staan is hier..

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

en
daaronder

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

en daar weer onder...zucht
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

veel geluk en als je het niet zeker weet post je de key's hier ff kunnen we kijken welke je weg moet halen en welke niet.....
8-)

schaam me eigenlijk best wel dat ik de locatie van de keys uit mijn hoofd weet.. :(

Verwijderd

't gaat hier om een stand-alone pc

er staat verder nix (bijzonders) in die opstarten key's

Verwijderd

Niet goed geactieveerd misschien? Was ook bij die beta's die je niet goed (foutwoord)crackte(/foutwoord). Logde je in en meteen weer uit?!

Zeg maar wat :?

Verwijderd

't is een legale versie
en hij heeft het gwoon een hele tijd goed gedaan, maar sinds kort dus niet meer

idd. inloggen en gelijk weer uitloggen (inclusief "bezig met opslaan instellingen" !)

ach... dit zie ik nu alweer uitdraaien op een herinstall

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
Herinstalleer hem gewoon is sneller als een antwoord zoeken, owh ja heb je een goede up to date virusscanner??

Verwijderd

Heb dit 1 keer eerder meegemaakt, heb toen in de veilige modus de logfiles nagelezen bleek idd dat deze gewone legale windows xp niet binnen de termijn van 1 maand geactiveerd was.
Pagina: 1