help!! processor kapot???

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 19:21
ik heb zojuist mijn oude koeler van mijn amd 1.4 ghz afgehaald, de nieuwe zit er nog niet op, ik heb wel mijn koeler op het moederboard aangesloten, maar tijdens het opstarten geeft hij een heele lange piep, of hij stopt weet ik niet, want ik zet em dan snel uit, hij zat helemaal onder de koelpasta, dus ik heb hem met spirtus scoongemaakt

kan het daaran liggen?? of betekend dit iets anders??
het is een dfi moederboard!

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Robino
  • Laatst online: 14:13
Op vrijdag 01 maart 2002 17:06 schreef Maverick het volgende:
de nieuwe zit er nog niet op,
Ehm, misschien dat je je koeler er vergeten op bent te doen. Die dingen zitten er niet voor niets op ;)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
misschien omdat er geen koeler is aangesloten. sommige moederborden zijn daar tegen beveiligd.

• Robino
Op vrijdag 01 maart 2002 17:10 schreef maartenb het volgende:
misschien omdat er geen koeler is aangesloten. sommige moederborden zijn daar tegen beveiligd.
Kijk eens:
ik heb wel mijn koeler op het moederboard aangesloten

• Maverick
de koeler zit wel aangesloten, maar zit niet op me prcessor, dat merkt ie toch niet??

mijn handleiding zegt dat het met de koeler te maken heeft die niet draait, maar dat doet ie wel!

kan het iig NIET aan de spiritus liggen?? (daar was ik het bangst voor)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 17:10 schreef maartenb het volgende:
idd sommige mobo's starten niet op als er op de CPUfan aansluiting geen fan is aangesloten, moet je anders in je bios ff uitzetten (bij een A7V133 kan het).

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

je had em er nog niet op de cooler?? of wel? jehad het over hij zit onder de coolpasta...

is het een amd ?? dan kan je de donder op zeggen dat hij stuk is ja.. want dan heb je met die coolpasta leuk de bruggen geconnect, en waarschijnlijk de l1 met de l2 enz enz lekker handig dus...

|:(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56

Epsilon

Op vrijdag 01 maart 2002 17:12 schreef Maverick het volgende:
de koeler zit wel aangesloten, maar zit niet op me prcessor, dat merkt ie toch niet??

mijn handleiding zegt dat het met de koeler te maken heeft die niet draait, maar dat doet ie wel!

Jah beetje heel dom he? |:(

als je proc nog niet kapot is, dan zal hij dat zo zijn als je hem zonder koeler draait. Dat houdt hij maar een paar seconden uit |:( |:( |:( |:(

• Maverick
ik heb alle koelpasta er af gehaald met spiritus!

• Robino
Ligt eraan. Heb je veel gebruikt of maar heel weinig. Maar het kan ook zijn dat je kortsluiting hebt gemaakt door pinnentjes met elkaar te verbinden :?

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op vrijdag 01 maart 2002 17:14 schreef Maverick het volgende:
ik heb alle koelpasta er af gehaald met spiritus!
ja lekker joh.. tis dus een amd? dan trekt de spiritus er in je mag een proc daar niet mee schoonmaken aap :)

edit:
dat gaat er zo lekker intrekken

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Maverick
Op vrijdag 01 maart 2002 17:14 schreef epsilon het volgende:

[..]

Jah beetje heel dom he? |:(

als je proc nog niet kapot is, dan zal hij dat zo zijn als je hem zonder koeler draait. Dat houdt hij maar een paar seconden uit |:( |:( |:( |:(
ik laat hem ook geen half uur draaien maar 3sec!

• Maverick
Op vrijdag 01 maart 2002 17:15 schreef DAMAGE het volgende:

[..]

ja lekker joh.. tis dus een amd? dan trekt de spiritus er in je mag een proc daar niet mee schoonmaken aap :)

edit:
dat gaat er zo lekker intrekken
serieus?

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op vrijdag 01 maart 2002 17:16 schreef Maverick het volgende:

[..]

serieus?
voor zo ver ik weet wel... wacht het even af want er komen vast meer reply's die zeggen HEY DAMAGE! DAT IS LUL KOEK!! naja dan weet jij tenminste dat het daar niet aanligt...

maar een proc zonder cooler is zoieso niet zo slim

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
Op vrijdag 01 maart 2002 17:15 schreef Maverick het volgende:

[..]

Dat is al te lang man!
Haal je proc es uit het socket en kijk of hij niet doorgefikt is.
Dan de koeler EROP DOEN aansluiten en gaan.

• Riannuh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09-2020
Op vrijdag 01 maart 2002 17:15 schreef Maverick het volgende:

[..]

drie seconden is al te veel...

QUCCC

• Robino
Op vrijdag 01 maart 2002 17:17 schreef Phreak het volgende:
Kijk wel uit dat je geen kortsluiting maakt!!!!

• Maverick
Op vrijdag 01 maart 2002 17:17 schreef Phreak het volgende:

[..]

Dat is al te lang man!
ik zie nergens plekken !

• Daan
Op vrijdag 01 maart 2002 17:18 schreef Maverick het volgende:

[..]

ik zie nergens plekken !
Doe dan de koeler EROP en probeer het nog es.

Verwijderd

Oke je wist dus niet dat een AMD binnen iets van 5 seconde doorfikt?
Je pc met AMD processor aanzetten ZONDER cooler erop is het domste wat je kan doen. Hij wordt in no-time superwarm en het is fik..... weg geld.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op vrijdag 01 maart 2002 17:20 schreef 1Nismo1 het volgende:
Oke je wist dus niet dat een AMD binnen iets van 5 seconde doorfikt?
Je pc met AMD processor aanzetten ZONDER cooler erop is het domste wat je kan doen. Hij wordt in no-time superwarm en het is fik..... weg geld.
als ik veel geld had wou ik dat wel eens doen, of ver opclocken en dan fik.. maar ja.. dat heb ik niet :D

• Daan
Op vrijdag 01 maart 2002 17:21 schreef DAMAGE het volgende:

[..]

als ik veel geld had wou ik dat wel eens doen, of ver opclocken en dan fik.. maar ja.. dat heb ik niet :D
Kan je gelijk een nieuw mobo kopen, die is dat ook wel gesmolten.

Verwijderd

Wees maar niet bang dat ie binnen drie seconden doorbrand of zo want dat kan niet ... Zou zeggen zet hem ff opnieuw erop en nu dit keer ook met cooler e.d . en test hem dan ff.. Ik hoop alleen niet dat je de core hebt beschadigt met het verwijderen of plaatsen van je cooler want dit kan namelijk bij het opstarten die piep geven. zoja gewoon teruggaan naar de winkel en hopen dat ze hem om willen ruilen ,beetje slijmen wil nog weleens helpen.

Jerry,

• Daan
Op vrijdag 01 maart 2002 17:23 schreef yogi-bear het volgende:
Wees maar niet bang dat ie binnen drie seconden doorbrand of zo want dat kan niet ...
Je moest es weten..

• Riannuh
Op vrijdag 01 maart 2002 17:23 schreef yogi-bear het volgende:
Wees maar niet bang dat ie binnen drie seconden doorbrand of zo want dat kan niet ... Zou zeggen zet hem ff opnieuw erop en nu dit keer ook met cooler e.d . en test hem dan ff.. Ik hoop alleen niet dat je de core hebt beschadigt met het verwijderen of plaatsen van je cooler want dit kan namelijk bij het opstarten die piep geven. zoja gewoon teruggaan naar de winkel en hopen dat ze hem om willen ruilen ,beetje slijmen wil nog weleens helpen.

Jerry,
uhm lees het mededelingen forum eerst eens ff jerry :)

QUCCC

Verwijderd

Tja.... Zou het misschien kunnen omdat je koeler er niet op zit??? ies een beetje dom... Dat dat ding draait boeit geen ruk. Als ie niet op je processor zit heb je er niets aan; gemiddelde levensduur van een AMD zonder koeling = 10 seconden.

Verwijderd

er hoeft maar een klein druppeltje koelpasta op het midden!!!! je hebt toch hoop ik alleen dat middelste vierkantje ingesmeerd he???

En als je het schoongemaakt hebt, ben je dan bij de rest gekomen.... als de bruggen dan met elkaar verbonden zijn, en niet droog :( jah dan hebbie een probleem!!!

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Op vrijdag 01 maart 2002 17:22 schreef Phreak het volgende:

[..]

Kan je gelijk een nieuw mobo kopen, die is dat ook wel gesmolten.
Dat zal misschien nog meevallen, maar je hebt best kans dat je proc. dood is. Dat spiritus in de core trekt valt volgens mij best mee hoor. Daar zit nog altijd een beschermlaagje van het een of ander op.

Maar probeer ut eens met koeler zou ik zeggen :)

• Maverick
3 lange piepen en hij gaat weer uit! :'( in me manual staat niet wat dat betekend!

• Robino
Op vrijdag 01 maart 2002 17:25 schreef Riannuh het volgende:

[..]

uhm lees het mededelingen forum eerst eens ff jerry :)
Zij probeert zijn aantal post omhoog te halen (zo, heb ik er ook weer eentje bij, LOL ;))
Op vrijdag 01 maart 2002 17:26 schreef -CHiLLeR- het volgende:
er hoeft maar een klein druppeltje koelpasta op het midden!!!! je hebt toch hoop ik alleen dat middelste vierkantje ingesmeerd he???
Stel je voor je hele proc. vol met koelpasta. Ja dan kan hij het wel niet meer doen :D

• Daan
Op vrijdag 01 maart 2002 17:27 schreef Krankenstein het volgende:

[..]

Dat zal misschien nog meevallen, maar je hebt best kans dat je proc. dood is.
Pssst, ik heb ervaringen met fikkende procs :)
Spul wordt erg heet en socket smelt dan ook => kapot.

• Riannuh
Op vrijdag 01 maart 2002 17:28 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Hij probeert zijn aantal post omhoog te halen (zo, heb ik er ook weer eentje bij, LOL ;))
[..]

Stel je voor je hele proc. vol met koelpasta. Ja dan kan hij het wel niet meer doen :D
offtopic:
welke hij... die jerry of ik

edit:
uhm ik ben namelijk geen hij :-)

QUCCC

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56

Epsilon

Op vrijdag 01 maart 2002 17:28 schreef Phreak het volgende:

[..]

Pssst, ik heb ervaringen met fikkende procs :)
Spul wordt erg heet en socket smelt dan ook => kapot.
eusj :D

Ik denk dat je je proc al gemold hebt door hem een keer zonder koeler te laten draaien. Dat KAN niet met een AMD makker

• Robino
Op vrijdag 01 maart 2002 17:29 schreef Riannuh het volgende:

[..]

offtopic:
welke hij... die jerry of ik

edit:
uhm ik ben namelijk geen hij :-)
Ehh, sorry |:(

• Maverick
Op vrijdag 01 maart 2002 17:27 schreef Maverick het volgende:
3 lange piepen en hij gaat weer uit! :'( in me manual staat niet wat dat betekend!
ik quote mezelf maar ff want iedereen zit offtopic!

• Daan
>> [forum=7].
Vergeten :o

• Riannuh
Op vrijdag 01 maart 2002 17:31 schreef Maverick het volgende:

[..]

welk mainbord enzo heb je dan?

QUCCC

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

dat merken ze wel degelijk, hadden op t werk prut koelers, te licht, maakte geen contact met de core --> deed dus niets, andere koeler --> gefixed toen :)

• Robino
Op vrijdag 01 maart 2002 17:31 schreef Maverick het volgende:

[..]

Eigenlijk moet het wel in het boekje staan. Kijk anders nog eens op de site van de fabrikant van je moederbord. Misschien kan je daar wat vinden.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

Op vrijdag 01 maart 2002 17:27 schreef Maverick het volgende:
Welk merk bios (AWARD/AMI/PHOENIX) :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Mentalist
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

3 sec? Nope, die zal wel dood zijn. Ook nog met spiritus gaan rommelen. Nope.

Pics maken voor www.twistedhardware.net en dan een mod sleutelhanger opzoeken. Daarna naar de winkel om een nieuwe te kopen, probeer maar geen garantie te krijgen want zonder koeler draaien is met een AMD keiharde user-abuse. En niet proberen of je de winkel zover kunt krijgen om je een nieuwe te geven, het is jouw schuld dat als je proc dood is...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

fsb tehoog? heb me proc op 1133 gehad.. 900.. dat draaide wel maar ik kwam laatst boven en toen was me beeld zwart ik dacht vast lopen.. reboot hoorde ik de heletijd allemaal piepjes.. (ik kon dus helemaal niks meer doen niet bios in NIKS..) dus ik pak jumper ros die op me mobo...... om de fsb op 100 tezette.. en klaar alweer...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Hoop dat je er wat van geleerd heb.. NOOIT een cpu zonder koeler gebruiken.. ZEKER geen amd... een intel kan nog wel. Zie http://www12.tomshardware.com/images/THG_CPU_Cooling.zip
Weet het 10mb groot. Maar daar is te zien dat een AMD toch echt begint te roken na een seconde of 3 a 4!!

Beter opletten voortaan |:(

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 14:14
Ik snap ook niet precies waarom je hem zou willen draaien zonder koeler :?. Is toch alleen maar vragen om problemen?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 01 maart 2002 17:31 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Ehh, sorry |:(
Zij probeert zijn aantal post.......
Vage zin :P

• Robino
Op vrijdag 01 maart 2002 17:43 schreef AgeOfPAnic het volgende:
Ik snap ook niet precies waarom je hem zou willen draaien zonder koeler :?. Is toch alleen maar vragen om problemen?
Ach ja, je hebt mensen en die denken. Waar zal ik die koeler toch eens laten -- OF -- die koeler is alleen maar extra hoor :P

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Hier kun je zien hoe lang een Athlon CPU het uithoudt zonder koeler. Er zit zelfs een filmpje bij zodat je het zelf kunt timen:

http://www6.tomshardware.com/cpu/01q3/010917/heatvideo-01.html

Als je het filmpje gezien hebt, zul je wel aannemen dat je CPU kapot is, denk ik...

Sorry, maar het was niet erg slim om hem zonder cooler te draaien, er zit niet voor niets zo'n grote herrieventilator op. :'(

edit:

Hmm, dubbelpost, toen ik begon met schrijven werd het filmpje nog niet genoemd :).

Macbook Pro

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 01 maart 2002 17:45 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Ach ja, je hebt mensen en die denken. Waar zal ik die koeler toch eens laten -- OF -- die koeler is alleen maar extra hoor :P
Ik was met m'n P3 wat met m'n cooler aan het klooien een hele tijd terug, na een tijdje werd ik zo gefrustreerd van die gare fan (kapot, ratelde) dat ik die schroefjes nog eens ging aandraaien, dat had ik al zo vaak gedaan en steeds cooler terug, testen, bla bla. Na een tijdje werd ik het zat en testte de cooler gewoon ff van de proc af. P3 gaat toch uit...niet dat het een aan te bevelen behandeling is... Maar het werd er niet erger op bij mij...

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 01 maart 2002 17:45 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Zit zeker nog met zijn hoofd in het 386 en 486 tijdperk :Z

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Maverick
het is een dfi moederboard,

ikkan nergens op internet vinden wat die 3 peipjes betekenen, wel wijst alles iedere keer naar het geheuge, dat kan best kloppen want dat was eruit omdat het in de weg zat, en lag nog op me bureau! :+

nu heb ik het geheugen erin, maar hij piept nog steeds 3 keer :(

iemand een idee?

• Robino
Op vrijdag 01 maart 2002 17:47 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Zit zeker nog met zijn hoofd in het 386 en 486 tijdperk :Z
Nou nee hoor :( Maar waarom denk je dat koelers erbij geleverd worden. Niet elke proc. kan zonder koeler (een paar wel maar daar heb ik het niet over). En trouwens wat is er mis met een 386/486 zonder koeler!!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 01 maart 2002 17:51 schreef Maverick het volgende:
het is een dfi moederboard,

ikkan nergens op internet vinden wat die 3 peipjes betekenen, wel wijst alles iedere keer naar het geheuge, dat kan best kloppen want dat was eruit omdat het in de weg zat, en lag nog op me bureau! :+

nu heb ik het geheugen erin, maar hij piept nog steeds 3 keer :(

iemand een idee?
..... Ben je echt zo'n prutser ofzo :? Zucht het Tweakers nivo wordt er niet hoger op :r

• Yucko

Yucko

Welk merk bios (AWARD/AMI/PHOENIX) :?
Topicstarter moet HIER eens kijken.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
Je was er vast al 8er maar 3sec is echt te veel voor een amdtje zonder Cpu cooler

ben bang dat ie gebakken is

volgende keer ff 2x nadenken voordat je zo'n stunt uithaald

Repareren doe je zo.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 01 maart 2002 17:52 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Nou nee hoor :( Maar waarom denk je dat koelers erbij gelevert worden. Niet elke proc. kan zonder koeler (een paar wel maar daar heb ik het niet over). En trouwens wat is er mis met een 386/486 zonder koeler!!
Ehh waarom vertel je mij dat? Ik weet heus wel dat een cpu een koeler nodig heeft... IK stop tenminste een koeler op me cpu als ik ga test (:P). Zeker op een AMD. En wilde daarmee zeggen dat die jongen zeker dacht dat je geen koeler nodig had omdat dat vroeger in dat tijdperk niet nodig was. Beter opletten ipv meteen weer kwaad op mij reageren graag :)

• Maverick
Op vrijdag 01 maart 2002 17:53 schreef Sine het volgende:
Je was er vast al 8er maar 3sec is echt te veel voor een amdtje zonder Cpu cooler

ben bang dat ie gebakken is

volgende keer ff 2x nadenken voordat je zo'n stunt uithaald
kan ik dat zien dan als hij kapot is??

want hij ziet er maagdelijk scoon uit :?

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 01 maart 2002 17:57 schreef Maverick het volgende:

[..]

kan ik dat zien dan als hij kapot is??

want hij ziet er maagdelijk scoon uit :?
Nou probeer anders in een andere pc en vergeet de koeler niet deze keer... Maar erg gezond is het niet waarschijnlijk :) bovendien wordt er 1 ding vergeten. hij warmt 3 seconden op... maar die kan niet weg dus hij krijg het wel degelijk zwaar... (lees: heet) en daar kan ie niet zo goed tegen.

• Maverick
ik zie een kras op me moederboard over gele lijntjes, is dat erg?

• Robino
Op vrijdag 01 maart 2002 17:56 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Ehh waarom vertel je mij dat? Ik weet heus wel dat een cpu een koeler nodig heeft... IK stop tenminste een koeler op me cpu als ik ga test (:P). Zeker op een AMD. En wilde daarmee zeggen dat die jongen zeker dacht dat je geen koeler nodig had omdat dat vroeger in dat tijdperk niet nodig was. Beter opletten ipv meteen weer kwaad op mij reageren graag :)
Ooh sorrie :o, dacht dat dat kritiek was op mij aangezien er verder geen uitleg bij stond aan wie het bedoelt was. Kleine mis-communicatie ;)
Op vrijdag 01 maart 2002 17:59 schreef Maverick het volgende:
Hoe ziet jij computer er trouwens uit. En wat doe je er allemaal mee :?

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 01 maart 2002 17:59 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Ooh sorrie :o, dacht dat dat kritiek was op mij aangezien er verder geen uitleg bij stond aan wie het bedoelt was. Kleine mis-communicatie ;)
Fijn weer een misverstand uit de wereld ik snapte je reactie al niet ;), No Offence uiterraard :)

• Yucko

Yucko

Op vrijdag 01 maart 2002 17:59 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Eey, plagiaat plegen ? ;)

• Robino
Op vrijdag 01 maart 2002 18:00 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Fijn weer een misverstand uit de wereld ik snapte je reactie al niet ;)
En ik de jouwe niet. Maar alles is gelukkig opgelost :+

Verwijderd

Aantal posts: 668

Ik d8 dat je wel wat slimmer was :?

• Maverick
Op vrijdag 01 maart 2002 17:59 schreef Maverick het volgende:
als je de hk in wilt ga dan ergens anders kloten aub

• Yucko

Yucko

Op vrijdag 01 maart 2002 18:03 schreef Maverick het volgende:

[..]

als je de hk in wilt ga dan ergens anders kloten aub
Zeg, je bent nu tegen je zelf aan het praten. Dubbele persoonlijkheid of zow :?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ik zou zeggen zet je koeler erop sluit alles aan, en breng hem naar de pc dokter, want je weet volgens mij niet echt wat je nu aan het doen bent, gelukkig is het je eigen geld ;)

Verwijderd

Heb jij je koeler wel aangesloten op je moederbord (cpufan) maar niet op de processor geplaatst?? :D

Meen je dit echt |:( ???

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op vrijdag 01 maart 2002 18:07 schreef Shaggy het volgende:
Heb jij je koeler wel aangesloten op je moederbord (cpufan) maar niet op de processor geplaatst?? :D

Meen je dit echt |:( ???
Misschien wordt het tijd dat Femme een nieuw url aanvraagt:

www.tweakers.noob

J/K :P

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 17:18 schreef Riannuh het volgende:

[..]

drie seconden is al te veel...
No way ... ik heb zo'n filmpje met een amd processor die aan het games is zonder koeler ... hij brandt echt niet door binnen 3 seconden door hoor ... :P ... .

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 01 maart 2002 18:05 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Zeg, je bent nu tegen je zelf aan het praten. Dubbele persoonlijkheid of zow :?
inderdaad... beetje raar dit allemaal... je zit toch niet gewoon onzin te lullen he?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 01 maart 2002 18:13 schreef korn het volgende:

[..]

No way ... ik heb zo'n filmpje met een amd processor die aan het games is zonder koeler ... hij brandt echt niet door binnen 3 seconden door hoor ... :P ... .
Hij is voor dat hij gaat roken van binnen allang stuk hoor |:(

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 18:02 schreef Metal-Kool4 het volgende:
Aantal posts: 668

Ik d8 dat je wel wat slimmer was :?
Aantal posts: 669 >:) ;)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

[..]

Net nog ff gekeken maar na 3 seconden zie ik toch echt de eerste rookpluim :) Snel gevolgt binnen een seconde weer door een 2e...

Verwijderd

Hij kan dit gewoon niet menen :'( :'(

http://forum.computeridee.nl is ook leuk :D.

Zeg ons dat dit een grapje is ;(

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 18:15 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Hij is voor dat hij gaat roken van binnen allang stuk hoor |:(
Maar niet binnen / voor 3 seconden ... toch?

Verwijderd

mischien overbodig, maar draaid ie niet te langzaam.
of is het nieuwe ? kep het een dag gelden een kappote fan gehad. draaide nog wel aleen te langzaam. een lage pieep en daarna uit.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 01 maart 2002 18:21 schreef korn het volgende:

[..]

Maar niet binnen / voor 3 seconden ... toch?
Nee... na 3 seconde rookt ie al... check dat filmpje maar een pagina terug :)

Verwijderd

ja maar dat is full load...
Dat is wel heel iets anders..

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 01 maart 2002 18:33 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Nee... na 3 seconde rookt ie al... check dat filmpje maar een pagina terug :)
Volgens mij is ie toch echt al aan de hitte overleden voordat hij gaat roken.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 01 maart 2002 18:34 schreef NoStra het volgende:
ja maar dat is full load...
Dat is wel heel iets anders..
Daar zit wat in... Maar wat me ook wel eens opvalt is dat als je je cpu meet in de bios dat dat ie bv 55 graden is en je dan naar windows gaat en ie ineen 50 graden is... Dus of nou de bios de foute waarde geeft of dat ie toch op de een of andere manier een hoge load heeft weet ik niet. Maar gezond kan het naar mijn idee niet zijn!

Verwijderd

check zijn profiel :

Gebruikersnaam: Maverick
Voornaam: voornaam
Achternaam: achternaam
E-mail adres: -
Aantal posts: 669
Gem. aantal posts/dag: 5
Geb. datum: -
Geslacht: Man
Beroep: berop
Studierichting: studierichting

LOL LOL >:)

• Maverick
wat is daar nou weer grapig aan, als je nix zinnigers te vertellen hebt dan mijn profiel ga dan maar ergens anders heen, ik zou alleen graag wat hulp hebbe, aan commentaar heb ik NIX!

Verwijderd

[..]

O fuck.
Dat was mijn favoriet filmpje :), weet je nog waar ik die kan downloaden?

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 18:42 schreef Maverick het volgende:
wat is daar nou weer grapig aan, als je nix zinnigers te vertellen hebt dan mijn profiel ga dan maar ergens anders heen, ik zou alleen graag wat hulp hebbe, aan commentaar heb ik NIX!
Ik vind dit hele topic grappig :)
btw: hoe warm word je processor met }:O zonder kooler? ;)

• Maverick
ff serieus nu weer, er zitten 2 rode leds op me mb, een bij videokaart, en een zat volgens mij bij me proc. maar die brand nu niet, is dat een duidelijk sinaal dat hij ECHT kapot is??

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 01 maart 2002 18:42 schreef Metal-Kool4 het volgende:

[..]

O fuck.
Dat was mijn favoriet filmpje :), weet je nog waar ik die kan downloaden?
Staat op pagina 2 maar goed... Hier nog een keer dan.
Het hoelang houd ie het vol zonder koeler filmpje Misschien ook interessant voor de topicstarter ;)

• Robino
Op vrijdag 01 maart 2002 18:45 schreef Maverick het volgende:
ff serieus nu weer, er zitten 2 rode leds op me mb, een bij videokaart, en een zat volgens mij bij me proc. maar die brand nu niet, is dat een duidelijk sinaal dat hij ECHT kapot is??
Begint erop te lijken dat je hele computer stuk is, heb je soms spiritus gemorst :+

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Heb je het nu na 4 pagina's nog niet door :?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

:Z :X

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 01 maart 2002 18:46 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Begint erop te lijken dat je hele computer stuk is, heb je soms spiritus gemorst :+
hahahaha zou me niets verbazen als ie dat gedaan heeft en vervolgens met een mes geprobeerd heeft alles eraf te krabben :+

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
je hebt je pc aangezet zonder ook maar een heatsink erop. welk gedeelte van "kapot" begrijp je niet?
misschien geen brandplekken, maar intern is dat ding al super warm geworden. waarschijnlijk is hij van binnen helemaal gesmolten.

• Maverick
Op vrijdag 01 maart 2002 18:46 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Heb je het nu na 4 pagina's nog niet door :?
dis bij mij nog pagina 1 hoor,

f andere vraag, wat voor XP kan ik morgen het beste gaan halen?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 01 maart 2002 18:47 schreef Maverick het volgende:

[..]

De snelste die je kan betalen :+

edit:
Oh nee, je kunt beter een Intel kopen denk ik. Gezien jouw koeler-beleid. Succes :+

• Robino

[..]

Je wilt een XP gaan halen terwijl je proc. kapot is. Vraagje hoeveel computers heb je daar staan??

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 18:45 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Staat op pagina 2 maar goed... Hier nog een keer dan.
Het hoelang houd ie het vol zonder koeler filmpje Misschien ook interessant voor de topicstarter ;)
thx m8

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

[..]

Ja is een instelling maar alla....
Een XP 1500+ Kan waarschijnlijk nog het langst zonder koeler :+ hehe maar serieus wat je budget toelaat natuurlijk, en koop meteen een goede voor een athlon xp goedgekeurde koeler en erop zetten en aansluiten voordat je de pc opstart.

Verwijderd

omg.. ehm de xp's hebben zon heatbeveiliging

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 01 maart 2002 18:49 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Je wilt een XP gaan halen terwijl je proc. kapot is. Vraagje hoeveel computers heb je daar staan??
Bedenk je ook nog eens dat hij z'n mobo misschien ook om zeep heeft geholpen...

Als je hem dus met alle geweld zelf wilt bouwen is dit een mooi moment om een P4 te gaan halen. En hopen dat die jouw bouwkunsten overleeft.

XP kan nog niet zonder heatsink draaien 8-)
Oh ja een C3 is ook wel wat voor jouw :+ die kunnen helemaal zonder koeling 8-)

• Maverick
me nieuwe koeler is een thermalTake volcano 7 ondersteunt alle XP's tm 1800+

maar dies een beetje duur
1700+ neem ik dan denk maar

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 01 maart 2002 18:48 schreef W3ird_N3rd het volgende:

edit:
Oh nee, je kunt beter een Intel kopen denk ik. Gezien jouw koeler-beleid. Succes :+
Op vrijdag 01 maart 2002 18:50 schreef Shred het volgende:
omg.. ehm de xp's hebben zon heatbeveiliging
Kan ie meteen zijn koeler-beleid aanhouden :Y)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.