Novell/Zen2 en Winxp

Pagina: 1
Acties:

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Ik weet niet zo goed waar dit te posten maar ik denk dat het in dit forum wel goed zit.

We hebben novell 5.1 draaien met zenworks.
Nu heb ik van de baas een leuk speeltje gekregen. Een nieuwe laptop.

Ik heb hier windowsxp geinstalled wat leuk loopt. Tevens heb ik bij novell client 4.82 gedownload en deze geinstalled.

Nu is het proobleem dat mijn NAL niet meer goed opstart.
Hij start wel maar hij blijft zo mooi draaien. M.a.w. hij loopt kats vast.

Weet iemand hoe dit op te lossen is.
Ik heb al bij novell gekeken maar het enige wat ik op kon duikelen is de nal opnieuw te installen. Helaas helpt dit dus voor geen meter.

Ik heb NalNTsrv install start al geprobeerd maar dit had geen effect bij mij.....

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Uhm win2k op je laptop rammen :)

- No other versions of ZENworks for Desktops (including ZfD2, ZfD 3.0, or ZENworks Starter Pack) will support Windows XP.

- ZFD 3.2 supports only Microsoft Windows XP Professional. It does not support Microsoft Windows XP Home Edition.

- ZFD 3.2 requires the Novell Client for Windows XP version 4.82. No earlier versions of Novell Client 32 are supported.

Suc6

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 16:39 schreef -Creative- het volgende:
Uhm win2k op je laptop rammen :)

- No other versions of ZENworks for Desktops (including ZfD2, ZfD 3.0, or ZENworks Starter Pack) will support Windows XP.

- ZFD 3.2 supports only Microsoft Windows XP Professional. It does not support Microsoft Windows XP Home Edition.

- ZFD 3.2 requires the Novell Client for Windows XP version 4.82. No earlier versions of Novell Client 32 are supported.

Suc6
Hmm, apart. We hebben het ook op een vast werkstation gehad. Deze had niet deze problemen hiermee.
Damnnnnn

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

nal draait hier zonder problemen in xp
maar ik heb wel een ander prob en dat is dat het wel een minuut duurt voordat ik bijv mijn netwerk omgeving of deze computer kan openen.

das best wel irri :(

ow heb je trouwens al eens geprobeert om zen in compabillity mode te draaien?

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 02 maart 2002 23:59 schreef DETONATORX het volgende:
...maar ik heb wel een ander prob en dat is dat het wel een minuut duurt voordat ik bijv mijn netwerk omgeving of deze computer kan openen.
Ik weet niet zeker of ik je probleem begrijp, maar probeer dit eens: http://www.windows-help.net/WindowsXP/troub-02.html

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 23:59 schreef DETONATORX het volgende:
nal draait hier zonder problemen in xp
maar ik heb wel een ander prob en dat is dat het wel een minuut duurt voordat ik bijv mijn netwerk omgeving of deze computer kan openen.

das best wel irri :(

ow heb je trouwens al eens geprobeert om zen in compabillity mode te draaien?
Bedoel je de nal in de comp modus draaien?
Dit zou nog kunnen ja, moet ik even proberen

• Burpje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 17:09
Waarschijnlijk is je probleem dat je in 32 bits kleuren modus werkt, daar kan de NAL niet tegen, schakel eens over naar 16 bits en kijk of het dan wel werkt.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
win2k versie gebruiken (met drivers werkt dit vaak wel of zen het snapt weet ik niet)

Verwijderd

nal en bijbehorende ellende dient gewoon te werken onder XP. als ik naar lniks kijk, overdag, zit daar de residente XP goeroe (dwz, hij heeft het al helemaal zelf geinstalleerd) en daar werkt de NAL gewoon. zonder comp mode acties. gewoon plain. nieuweste client, dat wel, maar verder geen spectaculaire dingen gedaan.

ZEN 2, netware 5.1 SP 3 (onder SP 2 deed ie het ook, dus de nal zal niet geupdate zijn :) )

het helpt misschien weinig, maar het HOORT gewoon te werken. het is dus mogelijk. volgens mij drait ie btw ook gewoon in 32 bit kleurtjes.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Posts verwijderd. 't Is hier geen HK</font><hr color="FF0000" size="1">

Verwijderd

Wat betreft het trage openen van de netwerk verbindingen:

Dat komt omdat Windows 2000 (of XP) kijkt of er op de remote machine "Scheduled Tasks" zijn.

Windows 2000 is helaas niet zo slim om te zien dat de remote computer nog nooit gehoord heeft van Scheduled Tasks en blijft driftig proberen totdat er uiteindelijk een timeout komt.

Gelukkig is er een eenvoudige oplossing voor dit hinderlijke probleem.

Open de registry editor en ga op zoek naar [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\
Windows\CurrentVersion\
Explorer\RemoteComputer\NameSpace]

Hieronder zul je de {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} subkey aantreffen. Als je deze verwijderd dan wordt het controleren op Scheduled Tasks effectief uitgeschakeld. Na de eerstvolgende reboot zul je zien dat het een stuk vlotter werkt!

Verwijderd

[off]koffie is mijn held.[/off]

de nal die bij je client mee geinstalleerd wordt als je CUSTOM INSTALLATION kiest, die moet het gewoon doen...
trek je een (oudere?) nal van de server af, of heb je hem lokaal?

hier draait overigens ZEN 2... dus het MOET gewoon werken als je de meest recente nal ook echt installeert, en niet die van de server sleurt.

(als het allemaal wat vaag wordt is het de schuld van de residente XP gebruiker want dit was zijn uitleg, kortom bedankt.)

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 21:32 schreef KnetterGek het volgende:
[off]koffie is mijn held.[/off]

de nal die bij je client mee geinstalleerd wordt als je CUSTOM INSTALLATION kiest, die moet het gewoon doen...
trek je een (oudere?) nal van de server af, of heb je hem lokaal?

hier draait overigens ZEN 2... dus het MOET gewoon werken als je de meest recente nal ook echt installeert, en niet die van de server sleurt.

(als het allemaal wat vaag wordt is het de schuld van de residente XP gebruiker want dit was zijn uitleg, kortom bedankt.)
Ik heb de nal gewoon met de custom optie mee geinstalleerd uiteraard. De nal wordt uiteraard wel via het loginscript gestart.

Gezien het feit dat je een search mapping hebt naar de public directory zal hij hiervandaan gestart worden.

Ben v/d week op een andere lokatie geweest waar ik inlogte. De nal starte hier keurig op... :?

Het zit hem blijkbaar op het netwerk waar hij niet starten wil.... we zoeken wel even verder.

Bedankt voor jullie reacties in elk geval.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:09

Jaymz

Keep on moving !

Bij ons wordt NAL gestart vanuit het register:
HKLM/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Run: "Nal Explorer=\\Server\sys\public\NalExpld.exe" (NT4 SP6a - NW-Client 4.81 ZEN 2.0)

Misschien dat het helpt :)

Verwijderd

Een tip: Download de XP-client. Te vinden op novell.com. Ik draai 'm ook. Werkt uitstekend. *D

• pleuris
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 16:16
en de nieuwe client 4.83? alleen had ik onder 2000 problemen met roaming profile... en onder nt4 niet..

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 19:20 schreef --BeeZ-- het volgende:
Een tip: Download de XP-client. Te vinden op novell.com. Ik draai 'm ook. Werkt uitstekend. *D
Duhh, wat dacht je nou dat ik gedaan had dan?

Pagina: 1