[oc] 2 CD-rom drives tegelijk kapot

Pagina: 1
Acties:

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
Ik was dus van plan te gaan overclocken dus ik kocht ff een fan.
een Delta 80HP (casefan)
dus ik installeer dat dingetje mooi, prob alle stekkertjes er goed in en ik zet er weer stroom op.
Ik druk de powerknop in, terwijl ik naar de fan kijk of die wel draait :z
maar i.p.v. draaien, zie ik een vonkje uit de connector komen en reset mijn computer.
De fan ging toen wel draaien en hij start ook verder op, dus ik d8, moua, is nix. fout, mijn 2 cd-rom drivers allebei kaput.
Het gaat om een Aopen 46X en om een Philips CD-RW 1200.
dus ik reset nogmaals en kijk wat het BIOS zegt, maar ook die detecteerd alleen mijn HD.
Ik heb alle stekkertjes nagekeken,de fan eruit gehaald maar hij doet het nog steeds niet.
De brander wil zelfs niet eens meer open |:(

mijn specs:
MSI K7T turbo
AMD XP1600+
512 MB Dane-Elen
Nvidia Geforce 3 ti200
Aopen 46X
Philips CD-RW 1200
IBM deskstar 30 GB (7200 RPM)

het is geen ouderdom want mijn CD-RW is pas een maand oud.

wat is de oorzaak?

NB. ik had geen statische kleren aan of zo en de spanning was eraf.

Verwijderd

misschien heb je toch sluiting gemaakt op de 1 of andere manier en hebben je cdrom spelers een opdonder gehad...

zijn die connectors van je cdrom spelers kapot? sluit ze eens aan op andere hardware (wel oppassen want straks is je hd ook kapot) en kijk of alles dan nog werkt

misschien is er wat in je voeding kapot, maar naar mijn weten doet een voeding het of goed of helemaal niet!

• internetinfo
Ik heb btw niet met voltages geknoeid en mijn FSB/MHz staan en stonden ook nog allemaal op standaard

• internetinfo
wat veel ideejen zeg :Y)

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 14:46
kleine kans, maar misschien is er een deel van je voeding "uitgevallen" Ik heb ook eens een voeding gehad die maar half werkte. sluit je cd-rom drives eens aan op een andere molex-stekker en kijk of ze dan iig nog open willen?
Anders vrees ik het ergste voor je drives :'(

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

• internetinfo
nou, ik heb ff een ander stekkertje op de drive gezet die niet open wou, maar dat lukt niet.

heb ik hier geen garantie op?

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Bij mij vielen de draadjes v/d fan er ook een keer uit, waarna er een vonk v/d molex stekker af kwam. |:( Wou me pc helemaal niet meer booten :( ff Gewacht en toen deed ie het gelukkig weer :) Bij mij werkte daarna alles nog wel OK :P

edit:
heb je ze al in een ander systeem geprobeert?

• internetinfo
heb je ze al in een ander systeem geprobeert?
nee, nog niet. wel met een andere voeding :) :P en toen deden ze het ook niet.

kan ik om garantie gaan zeuren?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is niet een van de IDE-aansluitingen op je mobo dood? Sluit je CD(RW) eens op een andere IDE 'lijn' aan :)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17

Phydomir

Dennis

hmmz, garantie is een lastig probleem maar volgens mij wel. Aangezien je verder niet hebt gemod ofzow.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• internetinfo
yes! dit probleem valt onder garantie >:)
Er was ergens kortsluiting gemaakt in de voeding en daarom waren mijn drives kapot. Ik heb nu deze drives gekregen:

Creative 52X
LG Rw - 24X10X40 :9~

hij mag van mij dicht hoor, ik wou alleen ff melden dat het voor elkaar is.
Pagina: 1