[Chello] Niet genoeg capaciteit?

Pagina: 1
Acties:

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51
Ik heb net Chello gebeld, om een lijntje aan te vragen. Ik kreeg als respons: Er is niet genoeg capaciteit. Het werd uitgelegd als dat er in mijn wijk al teveel mensen zijn aangsloten, waardoor het dichstbijzijnde verdeelhuisje 'vol' zou zijn..... :(.

Nu is het zo, dat ik in een studentenhuis woon.

Is het zo, dat Chello (UPC) studentenhuizen niet aan laat sluiten op hun netwerk? Het verhaal van hierboven lijkt mij een beetje Bullshit. Iemand met soortgelijke ervaringen?

TweakBlog

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 16:15 schreef Ruudjah het volgende:
Ik heb net Chello gebeld, om een lijntje aan te vragen. Ik kreeg als respons: Er is niet genoeg capaciteit. Het werd uitgelegd als dat er in mijn wijk al teveel mensen zijn aangsloten, waardoor het dichstbijzijnde verdeelhuisje 'vol' zou zijn..... :(.

Is het zo, dat Chello (UPC) studentenhuizen niet aan laat sluiten op hun netwerk? Het verhaal van hierboven lijkt mij een beetje Bullshit. Iemand met soortgelijke ervaringen?
Misschien is het wel bullshit, maar wees blij dat ze je dat gezegd hebben.. van chello krijg je snel spijt namelijk..

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:09

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

heb je een eigen "groene kabel" dan ??

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Ruudjah
Op vrijdag 01 maart 2002 16:51 schreef battigoal het volgende:

[..]

Misschien is het wel bullshit, maar wees blij dat ze je dat gezegd hebben.. van chello krijg je snel spijt namelijk..
Ik weet waar ik aan begin... Ik heb nu 2 adsl lijntjes liggen, die moeten omgezet worden naar 8 Mbit. Tijdelijk wil ik chello (na 3 maanden exit).
Heb je wel een groene kabel dan?
Yep :).

TweakBlog

Verwijderd

Groene kabel?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 16:09
Er kan natuurlijk een capaciteitstekort zijn waardoor ze tijdelijk geen nieuwe abbo's meer aansluiten. Het kan bullshit zijn maar dat hoeft niet.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op vrijdag 01 maart 2002 17:07 schreef Tuxus het volgende:
Groene kabel?
eigen aparte aansluiting :)

Denk je dat het het waard is om voor 3 maandjes Chello de aansluitkosten te gaan betalen? En is het niet zo dat je aan een contract zit van minimaal 1 jaar ?
(bij @home wel zo iig)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 17:39 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

En is het niet zo dat je aan een contract zit van minimaal 1 jaar ?
(bij @home wel zo iig)
Chello niet. Minimaal 3 maandjes.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Ik heb wel eens gehoord van een beleid bij Chello dat ze geen studentenhuizen meer aansluiten... Waarom dat kun je zelf wel bedenken... ;)

• Ruudjah
Denk je dat het het waard is om voor 3 maandjes Chello de aansluitkosten te gaan betalen?
Ja. Ik heb nu immers al 2 adsl lijntjes...

Maar het probleem is eigenlijk dat die 2 lijnen niet off-line mogen gaan. Lijn 1 wordt door 9 man gebruikt, en de 2de wordt door 4 man gebruikt, die zo ongeveer 14/7 aan het gamen zijn. Die 2 lijnen kan ik dus niet op elkaar aansluiten, de ping is namelijk volledig pleitte als iemand wat gaat downloaden.

Het plan is dus als volgt:
1. Chello aanvragen
2. Lijn 1 op chello aansluiten
3. Lijn 1 omzetten naar 8 Mbit
4. Lijn 2 op chello aansluiten
5. Lijn 2 omzetten naar 8 Mbit
6. Chello afsluiten.

TweakBlog

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op vrijdag 01 maart 2002 17:46 schreef Ruudjah het volgende:

[..]

Ja. Ik heb nu immers al 2 adsl lijntjes...

Maar het probleem is eigenlijk dat die 2 lijnen niet off-line mogen gaan. Lijn 1 wordt door 9 man gebruikt, en de 2de wordt door 4 man gebruikt, die zo ongeveer 14/7 aan het gamen zijn. Die 2 lijnen kan ik dus niet op elkaar aansluiten, de ping is namelijk volledig pleitte als iemand wat gaat downloaden.

Het plan is dus als volgt:
1. Chello aanvragen
2. Lijn 1 op chello aansluiten
3. Lijn 1 omzetten naar 8 Mbit
4. Lijn 2 op chello aansluiten
5. Lijn 2 omzetten naar 8 Mbit
6. Chello afsluiten.
op die manier :)

hopen dat het lukt in 3 maanden...BBNED is ERG traag tegenwoordig met het aansluiten van high speed accounts ;)

• Ruudjah
Nu zou ik nog wel een 2de telefoonlijn aan kunnen vragen, maar dat is _way_ duurder! Prijsvergelijking Chello en Mxstream:

Chello:
-45 euro aansluitkosten
-45 euro modem borg
-45 euro per maand

Mxstream:
-45 euro lijn aanvragen
-110 euro activering (goedkoopste abbo: wanadoo basic)
-53 euro per maand

Verschil is dus om en nabij de 60 euro. Bovendien is er ook nog zo iets als 'aansluittijd'. Bij Chello ben ik 3 weken kwijt, bij Mxstream/wanadoo 5-6.

TweakBlog

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Op vrijdag 01 maart 2002 16:15 schreef Ruudjah het volgende:

Waar woon je? Neem mijn lijntje maar ik heb het vandaag opgezegd, :) baggggger bende.
Ik hoef niks meer van ze, geen internet, telefoon, televisie.

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Op vrijdag 01 maart 2002 17:51 schreef Ruudjah het volgende:
Nu zou ik nog wel een 2de telefoonlijn aan kunnen vragen, maar dat is _way_ duurder! Prijsvergelijking Chello en Mxstream:

Chello:
-45 euro aansluitkosten
-45 euro modem borg
-45 euro per maand

Mxstream:
-45 euro lijn aanvragen
-110 euro activering (goedkoopste abbo: wanadoo basic)
-53 euro per maand

Verschil is dus om en nabij de 60 euro. Bovendien is er ook nog zo iets als 'aansluittijd'. Bij Chello ben ik 3 weken kwijt, bij Mxstream/wanadoo 5-6.
je moet bij chello nog hun helpdesk (0900-1580) meerekenen. Daar zit je ook een paar uur per maand mee aan de lijn.

• Ruudjah
je moet bij chello nog hun helpdesk (0900-1580) meerekenen. Daar zit je ook een paar uur per maand mee aan de lijn.
Niet als je een newbie bent, of, in populaire termen: een n00b.

TweakBlog

• Ruudjah
Verslag van mijn 2de telefoontje afdeling verkoop:

Gesprek 2:
-Hallo? Met Ruudjah?
-Goedenmiddag Chello klantenservice, wat kan ik voor u doen?
-[na overdracht adresgegevens]
-Goedenmiddag, u spreekt me Ruudjah. Ik woon in een studentenhuis, en ik wil chello aansluiten. Kan dat?
-Uh, jah, nou, kijk, dat is uh.... tjah. We doen het niet vaak.
-Maar het is dus wel mogelijk?
-Kijk, het zit zo: De capaciteit in uw wijk is vol. Technisch gezien kunnen we geen mensen meer aansluiten.
-Maar het is dus wel mogelijk?
-Meneer, we kunnen u niet aansluiten, om dat de wijkcentrale al vol is.
-Het is dus niet mogelijk?
-Zoals ik al zei kunnen we u niet aansluiten, omdat de wijkcentrale vol is.
-U mag me dus gewoon niet aansluiten?
-Nou, eigenlijk...
-Ok, ik weet genoeg. Ik dank u ha(r)telijk voor de informatie, een goedemiddag!
-Een prettige middag, meneer.

Die was volgens mij erg blij dat hij van mij af was...

Gesprek 3:
-Hallo? Met Ruudjah?
-Goedenmiddag Chello klantenservice, wat kan ik voor u doen?
-Ik wil graag een chello aboonement.
-Dat kan geregeld worden, meneer.
-Wat zijn uw adresgegevens?
-[woonplaats], [adres], etc.
-Ik zie dat het CATV aboonement op een andere naam staat, klopt dat?
-Dat kan goed, ja. Ik ben niet de enige die in dit huis woont, ziet u.
-Weet u, dat als degene van wie het CATV aboonement is, niet meer betaald, uw abbonement ook is afgesloten?
-Oh?
-Als degene het CATV abbonement niet meer betaald, is het chello abbonement afgesloten. Ik zie trouwens dat u in oktober al een monteur op de stoep gehad heeft?
-Ik weet niets van die monteur.
-Oh, ok. Ik ga voor u kijken wanneer er een monteur kan langskomen.
-Prima! :9~
-Vrijdag, over 7 dagen?
-Dit schikt.
-Dan wens ik u veel plezier met uw chello aansluiting.
-Hartelijk bedankt!

Het is dus wel duidelijk dat Chello niet zo happig is op het aansluiten van studentenhuizen. In mijn 3de gesprek heb ik er express niets over gezegt, en is het me wel gelukt... :D

TweakBlog

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 15:37
Wat een eikels, ze moeten je wel aansluiten.

Verwijderd

Ik zit nu al 3 dagen zonder chello internet, 3 fucking dagen, lijkt weinig maar is toch best veel...
Als ik wel internet heb is het zo brak als de $%%&%^*^(*&*)(&*! alleen `s nachts na 3:00 kan ik snel internetten.
Oprotten met chello :r

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Het zou ze sieren als ze helemaal geen mensen meer aan zouden sluiten. De laaste maanden is het echt drama in Arnhem. Ze hebben duidelijk last van overvolle hub's hier. Aangezien ze geen geld meer hebben om uit te breiden wordt het van kwaad tot erger wanneer ze steeds meer mensen aansluiten.

Wel een beetje een luxe probleem 3x breedband in 1 huis :9~

• Ruudjah
Waslijn, waar woon je je ongeveer? Ik zit hier in Klarendal, en ik ben benieuwd hoe dat gaat met snelheid & uptime enzo...

Mjah, luxeprobleem? 't Is maar tijdelijk enzo.

TweakBlog

Pagina: 1