19" kasten van Conrad

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
hej,

Ik zag dat ze bij conrad ook 19" behuizingen verkopen.
Deze zijn in verhouding tot een proffesionele 19" servercase ERG goedkoop..... >:)

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/542/G1/542814G1.JPG

Zo kost een kast met de afmetingen '440 x 176 x 290' bijvoorbeeld "maar" een kleine €40

nu leek het me wel leuk om zo'n ding te kopen, en dan te modden tot servercase >:) :9

Alleen ik vroeg me af of dat mischien nog (grote) technische problemen zal gaan opleveren... :?

Zou ik bijvoorbeeld het mobo via gewone afstandsbusjes kunnen vastzetten ?
Of evt. iets van kurktegels eronder? (voor de isolatie)?

heeft iemand toevallig ervaring met deze kasten? Hoe ze opengaan bijvoorbeeld? :D
(is wel handig als er een pc inzit :D )

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 16:05 schreef Cutebritney het volgende:
? Hoe ze opengaan bijvoorbeeld? :D
(is wel handig als er een pc inzit :D )
Als ik het zo zie denk ik aan Schuivend? :P

Verwijderd

Jah de serverruimte inclusief airco gaat een probleem worden..

Of wilde je niet zover gaan?

FF zonder bull..lijkt me dat er aansluitingen genoeg in zitten.

• Xandrios
Op vrijdag 01 maart 2002 16:08 schreef Tweakme het volgende:
Jah de serverruimte inclusief airco gaat een probleem worden..

Of wilde je niet zover gaan?

FF zonder bull..lijkt me dat er aansluitingen genoeg in zitten.
'k wilde ze gewoon thuis in een kleine patchkast hangen...gewoon voor prive dooleinden.

En dan flink modden natuurlijk...voorin moeten er bay's uitgefreest worden, achterin pci sloten etc etc....

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
post ff een link naar die dingen

maar als ze vanbinnen net zo kaal zijn als van buiten dan ben je nog wel ff bezig

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk niet dat er een voeding in zit , maar dat valt wel te modden.

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb die kasten ook genomen, een tijdje terug. Het is wel wat werk om ze aan te passen. Alles zou erin moeten passen, met wat passen met meten.
De bovenkant van de kast zit overigens officieel vast met 7 kleine kruis-kopjes. Maar dat is allemaal aan te passen natuurlijk. Standaard busjes zijn goed genoeg voor de montage.
Ikzelf heb thuis een 2 U model met aangepaste hardware.
Recept:
Men neme een 2,5" HD, een PCI Risercard (3PCI), 3 NICs, een opengsloopte voeding, een oud moederbord en oude proc, en men instalere Smoothwall of iets anders. Voila, een 19" Firewall. :7

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Heeft iemand een link, naar deze kasten...??

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Xandrios
Op vrijdag 01 maart 2002 16:13 schreef Barracuda het volgende:
post ff een link naar die dingen

maar als ze vanbinnen net zo kaal zijn als van buiten dan ben je nog wel ff bezig
code:
1
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0204099001014992430&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=75964&TK_PAR[MEDIUM]=
Op vrijdag 01 maart 2002 16:23 schreef Barman het volgende:
Ik heb die kasten ook genomen, een tijdje terug. Het is wel wat werk om ze aan te passen. Alles zou erin moeten passen, met wat passen met meten.
De bovenkant van de kast zit overigens officieel vast met 7 kleine kruis-kopjes. Maar dat is allemaal aan te passen natuurlijk. Standaard busjes zijn goed genoeg voor de montage.
Ikzelf heb thuis een 2 U model met aangepaste hardware.
Recept:
Men neme een 2,5" HD, een PCI Risercard (3PCI), 3 NICs, een opengsloopte voeding, een oud moederbord en oude proc, en men instalere Smoothwall of iets anders. Voila, een 19" Firewall. :7
Zijn ze zo klein dan?
Is het niet mogelijk om gewoon een "normale" pc erin te zetten?

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, ze zijn klein, maar niet te klein. In zo'n 4U model past makkelijk een complete PC, je moet wel eerst alles opmeten. Een "echte" serverkast is ook geen 29 cm diep, maar minimaal 45 cm.
Verkijk je niet op de prijs, er gaat veel tijd in zitten.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Pagina: 1