Error adsl4linux

Pagina: 1
Acties:

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:27
Ik heb adsl4linux op mijn rh7.2 bak gezet en wil daar op nu internettten!! Ik kan de modum gewoon pingen met ping 10.0.0.138 en het ip van eth0 is 10.0.150. Als ik adsl4linux install geen error elleen als ik adsl start geeft dan heeft hij No errors detected.Maube your connection IS up up afterall? If not; try increasing the nember of lines to fallback!!!!

Ik gebruik versie 1.09 en mijn adsl verbingen werkt wel op mijn win pc(anders kon ik ook niets posten :))

Als ik adsl status geeft dan zegt hij gewoon U BENT OFFLINE!! Waar kan ik het probleem zoeken????

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 15:37 schreef Neptunus het volgende:
Ik heb adsl4linux op mijn rh7.2 bak gezet en wil daar op nu internettten!! Ik kan de modum gewoon pingen met ping 10.0.0.138 en het ip van eth0 is 10.0.150. Als ik adsl4linux install geen error elleen als ik adsl start geeft dan heeft hij No errors detected.Maube your connection IS up up afterall? If not; try increasing the nember of lines to fallback!!!!

Ik gebruik versie 1.09 en mijn adsl verbingen werkt wel op mijn win pc(anders kon ik ook niets posten :))

Als ik adsl status geeft dan zegt hij gewoon U BENT OFFLINE!! Waar kan ik het probleem zoeken????
moet je eens op hun forum proberen, daar weten ze het vast wel! ;) maar probeer je modem eens los te maken en weer in te steken? (ik heb ADSL-USB modem op me server zitte en daar had ik dit de eerste keer ook, niet dat de modems vergelijkbaar zijn maar wie weet)

• Neptunus
Dat werkte niet helaas!!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als je met ifconfig kijkt heb je dan een PPP0

• Neptunus
JA die had ik, ik ben nu even een format aan het doen!!

Hoe zou ik het gemakelijkste een adsl verbinden voor elkaar kunnen krijgen via LINUX?? Ik heb Mxstream via planet.

Ik heb wel gezocht maar een goed HOWTO zonder een script heb ik niet gevonden!! Zouden jullie mij verder willen helpen??

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 16:22 schreef Neptunus het volgende:
JA die had ik, ik ben nu even een format aan het doen!!

Hoe zou ik het gemakelijkste een adsl verbinden voor elkaar kunnen krijgen via LINUX?? Ik heb Mxstream via planet.

Ik heb wel gezocht maar een goed HOWTO zonder een script heb ik niet gevonden!! Zouden jullie mij verder willen helpen??
met ADSL 4 Linux he :)

• Neptunus
Ik had het net niet aan het werk gekeren terwijl de verbinding wel op een win machine werkt en ik onder linux ook gewoon de modum kan pingen!! Waaraan zou het dan nog kunnen liggen ??

NU heb ik weer adsl4linux er opgezet en werkt nog niet :(
Ik krijg nog steeds de zelfde error: No errors detected. Maybe your connection IS up up afterall? If not; try increasing the number of lines to fallback.

Als ik ifconfig geef dan dan krijg ik niets te zien van PPP0
!!

Ik ben nu echt ten eind raad, wat kan ik nu nog proberen!!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik meen mij te herinneren dat er een probleem was met sommige 2.4 kernels en adsl4linux. Moet je ff zoeken op hun site, het zou trouwens wel goed kunnen dat dit er allang uit is in versie 1.09.

• Neptunus
niets over gevonden op die site!! En het forum wordt volgens mij ook niet veel bezocht, jammer want ik kom niet veel verder zo.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik weet zeker dat die 'bug' erin heeft gezeten. Heeft geloof ik te maken met pptpd en het probleem doet zich slechts in sommige gevallen voor. Zo heb ik ooit eens een Mandrake 8.0 router gebouwt (met kernel 2.4.x) en dat ging goed. Toen ik het later nog eens op diezelfde pc probeerde omdat de oude hdd kapot was gegaan lukte het niet meer. Ik werd er toen door iemand op gewezen dat dit het probleem kon zijn. Heb toen voor een distro gekozen met 2.2 kernel en dat heeft bij mij nooit problemen opgeleverd en ik heb al bij best veel mensen een linuxrouter opgezet met adsl4linux en een 2.2kernel.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
geef eens de output van dit:
grep ppp /var/log/messages
(er staat ook een probleem beschreven met redhat met een bepaalde kernel op adsl4linux.nl, maar aangezien ik niet weet welke kernel jij hebt, moet je daar zelf maar even kijken....)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Ik weet zeker dat die 'bug' erin heeft gezeten. Heeft geloof ik te maken met pptpd en het probleem doet zich slechts in sommige gevallen voor. Zo heb ik ooit eens een Mandrake 8.0 router gebouwt (met kernel 2.4.x) en dat ging goed.
ADSL USB + 2.4 kan problemen opleveren in de vormen van processen in defunct state (D). Voor de rest werkt het prima, geen enkel probleem mee onder tot nu toe alle kernels.

Poster ; Gooi het woord 'debug' in je /etc/ppp/peers/adsl, zet :

*.debug /var/log/debug

in je /etc/syslog.conf, herstart syslog, en probeer de verbinding opnieuw op te bouwen. Kijk daarna in /var/log/debug om te zien wat er mis gaat.

Verwijderd

Heb je je login-naam goed ingevuld?. Ik ben namelijk ook een avondje kwijt geweest aan die update, bleek dat ik vergeten was @adsl-comfort achter mijn login-naam te zetten :) .

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 09:59

arnova

weet veel, maar niet alles

Dat probleem met pptp hebben ze als het goed is allang opgelost. Heb je je modem wel goed ingesteld? Dit kan je doen door met ./install "modem instellen" te kiezen (of zoiets). Deze runt dan een perl script wat telnet naar je adsl modem en em vervolgens goed voor je insteld.

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• Neptunus
DAt met dat telnet werkt niet ik krijg op een geven moment een fout!! Hij geeft pas een fout bij het invullen van het wachtwoord van van de modum!!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Luister nou, je moet niet zelf telnetten naar dat ding. Je moet met diezelfde install van adsl4linux je modem automatisch laten instellen met 1 van die opties uit datzelfde menu als waar "adsl installeren" staat. Bovendien zit er helemaal geen paswoord op, enter is genoeg. Maar ga alsjeblieft niet zelf lopen kloten met telnet als je niet weet wat je aan het doen bent (no flame intended) want voor je het weet krijg je het helemaal niet meer aan de praat.

• Neptunus
Ik heb het opgegeven :( !! Ik zal later als ik zin hebnog wel eens kijken!!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 11:58
ik kick dit topic ff omhoog omdak et zelfde probleem heb

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat ik je aanraad is gewon je modem te tweaken. ADSL for linux is een linux progje (pptp) omn iets van microsoft te emuleren

• EnsconcE
tja daar is m'n vader op tegen. Mocht ik het alsnog doen, wil dat ook met clarkconnect(hoef alleen maar een ja of een nee te hebben)

• igmar
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Neptunus schreef op 01 maart 2002 @ 15:37:

Om te beginnen eens met je pppd op debug mode te zetten (debug in /etc/ppp/peers/adsl als ik het goed onthouden heb), en dan de messages uit /var/log/messages posten.

Verwijderd

Ik ken dat adsl4linux niet. Geen flauw idee wat het is maar mn adsl werkt hier prima.

Ik zit bij xs4all en heb gewoon deze handleiding gevolgd. Heb je daar wat aan ?:
http://www.xs4all.nl/help...c/linux/configureren.html

Verwijderd

modem tweak moet je niet doen, dat is zonde van je modem, je moet gewoon de speciaal voor adsl aangepaste pptp gebruiken die vast wel ergens te vinden is, en anders wel op mijn site :)

• EnsconcE
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 22:24:
Ik ken dat adsl4linux niet. Geen flauw idee wat het is maar mn adsl werkt hier prima.

Ik zit bij xs4all en heb gewoon deze handleiding gevolgd. Heb je daar wat aan ?:
http://www.xs4all.nl/help...c/linux/configureren.html
Hiermee kom ik aardig ver, totdat ik het volgende moet intikken
route add -net 10.0.0.0 netmask 255.255.255.0 eth0
dan geeft hij de volgende fout:
SIOCADDRT: file exists
Ik ben al op zoek geweest maar ik kom oplossingen tegen die me veel te ingewikkeld zijn.
Ik ben ook verder gegaan zonder deze regel te hebben toegpast en dan zegt ie iets met transmission error 15
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 07:04:
modem tweak moet je niet doen, dat is zonde van je modem, je moet gewoon de speciaal voor adsl aangepaste pptp gebruiken die vast wel ergens te vinden is, en anders wel op mijn site :)
Okee die heb ik, maar hoe moet ik hem installeren, er staat dat ik naar deze site moet http://davidvanenckevort.net/comp/adsl.html maar die geeft een 404. Wie kan me hier verder helpen?

Verwijderd

ik kan je wel verder helpen, ik gebruik precies hetzelfde op me eigen server, pak de tarball uit en kopier pptp en pptp_callmgr naar /usr/bin (zoals in de readme staat), pas dan in /etc/ppp je pap-secrets file en options aan, je moet even een goeie howto erover zien te vinden, ik kan je wel vertellen hoe IK verbinding maak met adsl van xs4all, 2 vrienden van mijn doen precies hetzelfde met planet adsl:

ik pak pptp.tgz uit

tar -xzvf pptp

daarna kopier ik pptp en pptp_callmgr die dan in diezelfde dir staan naar /usr/bin

cp pptp pptp_callmgr /usr/bin

daarna ga ik naar /etc/ppp en pas ik pap-secrets aan, helemaal aan de onderkant van dit bestand moet je het volgende zetten (met natuurlijk de juiste gebruikersnaam, ISP, en wachtwoord):

gebruikersnaam@provider * password *

Als ik dit gedaan heb maak ik een options.adsl in die map /etc/ppp aan en daar zet ik het volgende in (waar je uiteraard natuurlijk weer even je gebruikersnaam en provider moet aanpassen :))

idle 0
debug
noauth
user gebruikersnaam@provider
defaultroute
usepeerdns

Nu ga ik naar /etc en open ik resolv.conf hierin zet ik de 2 volgende regels:

nameserver 194.109.6.66
nameserver 194.109.9.99

dit zijn de 2 dns servers van mijn provider, die moet je even aanpassen met de dns servers van planet.
Tot slot ga ik naar /etc/rc2.d (mijn map waar alles automatisch wordt opgestart tijdens het booten) en daar maak ik het bestande S20internet aan, hierin zet ik het volgende:

#!/bin/sh

/usr/bin/pptp 10.0.0.138 file /etc/ppp/options.adsl

en doe ik chmod 711 S20internet zodat het script automatisch uitgevoerd kan worden tijdens het opstarten van de computer. Het enige wat nog gedaan moet worden is of opnieuw opgestart worden of het script uitvoeren, en alles werkt :)

• EnsconcE
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 14:29:
daarna kopier ik pptp en pptp_callmgr die dan in diezelfde dir staan naar /usr/bin
pptp en pptp_callmgr kom ik niet tegen, alleen pptp.c en pptp callmgr.c. Moeten deze gecompiled worden of kan ik ze gewoon kopieren?

Verwijderd

dan moet jij ze nog compileren, download de pptp.tgz van mijn site, dan werkt het in ieder geval zeker weten, http://sander.linux-dude.com

• EnsconcE
als ik het goed begrijp moet ik alles wat in de tar.gz file staat compilen en dan installeren(heb ff goed gekeken maar in de tar.gz file zitten de pptp en pptp_callmgr files al gecompileerd), zo ja hoe compileer ik ze dan, ik weet dat het met cc moet maar ik kan nergens vinden hoe je ze moet compilen, alleen dat je ze moet compilen. Als ik ze gecompiled heb moek ze ook nog kopieren of kan ik ze ook instelleren d.m.v. een file die misschien is bijgeleverd?

ik ben gister en vandaag druk bezig geweest met zoeken en installeren en alles maar hetgeen wat ik moet instelleren lukt dus gewoon niet :(

Verwijderd

Als ze gecompileerd zijn dan volg je gewoon wat hierboven allemaal al staat. Met name Data-XxX levert een goede handleiding. Die pptp zet je in /usr/sbin of /usr/bin whatever. Volgens mij moet ie in /usr/sbin maar het maakt allemaal waarschijnlijk niet zo heel veel uit.

Als je nog moet compileren dan kijk je eerst of een een README of INSTALL bij die files staat, die lees je even en dan weet je meteen hoe je moet compileren. Als er helemaal niet zo'n readme file is dan kun je compileren door "gcc -o pptp pptp.c".

Als dat foutmeldingen geeft dan post je die hier maar even er is vast wel iemand die dan weer een vervolg tip heeft.

Verwijderd

je moet inderdaad die pptp en pptp_callmgr die al gecompileerd zijn in /usr/bin of iets dergelijks zetten (gewoon precies zoals in die handleiding staat) en dan gewoon de rest van de handleiding volgens dan moet het gewoon werken :)

• EnsconcE
als je met die handleiding die handleiding van jou bedoelt dan krijg ik de volgende melding
bash: /usr/bin/pptp: Permission denied
deze melding krijg ik nadat ik handmatig het inbelscript uitvoer
/usr/bin/pptp 10.0.0.138 file /etc/ppp/options.adsl
permission denied snap ik dan niet want ik ben ingelogd als root

Verwijderd

doe eens 'ls -la /usr/bin/pptp'

wat geeft dat voor output

-edit : enne ook 'ls -la /etc/ppp/resolv.conf'

• EnsconcE
-rw-r--r-- 1 root root 124573 oct 10 01:57 /usr/bin/pptp

Verwijderd

EnsconcE schreef op 10 oktober 2002 @ 18:58:
-rw-r--r-- 1 root root 124573 oct 10 01:57 /usr/bin/pptp
Root heeft read write rechten dat is ok. En op /etc/ppp/resolv.conf ? Heb je daar wel write rechten want in die file wil ie mogelijk je dns servers schrijven en als dat niet lukt geeft ie misschien permission denied.

Verwijderd

Ow w8 je hebt geen execute rechten op pptp dat klopt niet.

chmod +x /bin/pptp lost dat op.

• EnsconcE
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 19:02:
Ow w8 je hebt geen execute rechten op pptp dat klopt niet.

chmod +x /bin/pptp lost dat op.
thanks hij belt nu wel in zegt ie het volgende
Oct 11 00:41:03 clarkconnect (unknown)[2955]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:536]: Client connection established.
Oct 11 00:41:04 clarkconnect (unknown)[2955]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:642]: Outgoing call established.
Oct 11 00:41:04 clarkconnect kernel: CSLIP: code copyright 1989 Regents of the University of California
Oct 11 00:41:04 clarkconnect kernel: PPP generic driver version 2.4.1
Oct 11 00:41:04 clarkconnect pppd[2958]: pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Oct 11 00:41:05 clarkconnect pppd[2958]: Using interface ppp0
Oct 11 00:41:05 clarkconnect pppd[2958]: Connect: ppp0 <--> /dev/ttya0
Oct 11 00:41:35 clarkconnect pppd[2958]: LCP: timeout sending Config-Requests
Oct 11 00:41:35 clarkconnect pppd[2958]: Connection terminated.
Oct 11 00:41:36 clarkconnect pppd[2958]: Exit.

leer ik van een bepaald document dat er in options.adsl nodetach moet, bel ik weer in maar is het volgende zijn antwoord(direct vant scherm overgetikt):
[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:536]: Client connection established.
[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:642]: Outgoing call established.
using channel 3
using interface ppp0
Connect: ppp0 <--> /dev/ttya0
sent [LCP Confre id=0x1 <asyncmap 0x0> <magic 0x81859f35> <pcomp> <accomp>]
Terminating on signal 15.
sent [LCP TermReq id=0x2 "User request"]
sent [LCP TermReq id=0x3 "User request"]
Connection terminated

wat is die terminating on signal 15?

Verwijderd

Hmm ja sorry ik heb geen flauw idee. Ik zie alleen in dat eerste stukje staan 'lcp: timeout sending Config-Requests'. Het enige wat ik daar zo bij kan bedenken is dat je de files in /etc/ppp nog even moet checken of alles wel de juiste rechten heeft en dat de inhoud van de files wel correct is. Andere ideeen heb ik niet. Dit verhaal draait bij mij meestal in 5 minuten op wat voor distro dan ook. Het moet een kleinigheidje zijn. Je bent er nu bijna. Misschien dat andere mensen nog ideeen hebben. Ik zelf zou zeggen lees alles nog eens door, controleer alles nog eens, slaap er nog een nachtje over en dan moet het toch echt wel lukken, je bent er echt bijna.

• paragon
  • Laatst online: 09-05 10:52
master_artech schreef op 01 maart 2002 @ 19:48:
Dat probleem met pptp hebben ze als het goed is allang opgelost. Heb je je modem wel goed ingesteld? Dit kan je doen door met ./install "modem instellen" te kiezen (of zoiets). Deze runt dan een perl script wat telnet naar je adsl modem en em vervolgens goed voor je insteld.
Werkt ie dan nog wel in windows?

• EnsconcE
paragon schreef op 11 oktober 2002 @ 22:09:
[...]

Werkt ie dan nog wel in windows?
ik heb adsl4linux al de instellingen van de modem laten wijzigen en hij werkt nog steeds in windows, ik zal die telnet sessie ook nog wel even proberen

• EnsconcE
omdat ik teveel gekloot had heb ik een reinstall van clarkconnect gedaan, bij het uitvoeren van het adsl4linux script zei hij dat ie ppp0 niet kon vinden, na wat zoekwerk ben ik er achter gekomen dat ik aan /etc/modules.conf
code:
1
alias ppp0 pptp_generic

moest toevoegen, na dit gedaan te hebben krijg de volgende melding
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Oct 14 18:56:49 clarkconnect pppd[1621]: pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Oct 14 18:56:49 clarkconnect pppd[1621]: Using interface ppp0
Oct 14 18:56:49 clarkconnect pppd[1621]: Connect: ppp0 &lt;--&gt; /dev/pts/0
Oct 14 18:56:49 clarkconnect pptp[1630]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:580]: Client connection established.
Oct 14 18:56:50 clarkconnect pptp[1630]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:683]: Error '3' opening call. [callid 0]
Oct 14 18:56:50 clarkconnect pptp[1630]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:685]: Error code is '0', Cause code is '0'
Oct 14 18:56:50 clarkconnect pptp[1630]: log[call_callback:pptp_callmgr.c:88]: Closing connection
Oct 14 18:56:50 clarkconnect pppd[1621]: Child process /usr/sbin/pptp 10.0.0.138 --nolaunchpppd --phone pc1 --sync (pid 1626) terminated with signal 15
Oct 14 18:56:50 clarkconnect pptp[1630]: log[call_callback:pptp_callmgr.c:88]: Closing connection
Oct 14 18:56:50 clarkconnect pptp[1630]: log[pptp_conn_close:pptp_ctrl.c:307]: Closing PPTP connection
Oct 14 18:56:52 clarkconnect pppd[1621]: Modem hangup
Oct 14 18:56:52 clarkconnect pppd[1621]: Connection terminated.
Oct 14 18:56:52 clarkconnect pppd[1621]: Exit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 07:04:
<ot>
waarom is dat zonde? Het scheelt een hoop complexiteit en resources:

1) het enige wat je hoeft te doen is je settings goed zetten in je modem (2 mins werk) en vervolgens je firewall 10.0.0.138 als defaultroute te geven en gaan met die banaan.
2) Geen ge@#$ meer met pptp :P
</ot>

staat je netwerkkaart wel op 10mbit half-duplex? (als je de ethernet vairant hebt)

• EnsconcE
ik zou het niet weten, hoe moet ik dit checken en veranderen onder linux?

[edit]
mii-tool -F 10baseT-HD eth0

• EnsconcE
nu krijg ik de volgende logs
met adsl start:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Oct 14 20:24:11 clarkconnect pppd[1499]: pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Oct 14 20:24:11 clarkconnect pppd[1499]: Using interface ppp0
Oct 14 20:24:11 clarkconnect pppd[1499]: Connect: ppp0 &lt;--&gt; /dev/pts/0
Oct 14 20:24:11 clarkconnect pptp[1504]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:580]: Client connection established.
Oct 14 20:24:12 clarkconnect pptp[1504]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:708]: Outgoing call established (call ID 0, peer's call ID 0). 
Oct 14 20:24:12 clarkconnect pptp[1504]: log[callmgr_main:pptp_callmgr.c:245]: Closing connection
Oct 14 20:24:12 clarkconnect pptp[1504]: log[pptp_conn_close:pptp_ctrl.c:307]: Closing PPTP connection
Oct 14 20:24:14 clarkconnect pptp[1504]: log[call_callback:pptp_callmgr.c:88]: Closing connection
Oct 14 20:24:15 clarkconnect pppd[1499]: Modem hangup
Oct 14 20:24:15 clarkconnect pppd[1499]: Connection terminated.
Oct 14 20:24:15 clarkconnect pppd[1499]: Exit.

met /usr/bin/pptp 10.0.138 file /etc/ppp/options.adsl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Oct 14 20:31:59 clarkconnect (unknown)[1560]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:536]: Client connection established.
Oct 14 20:32:00 clarkconnect (unknown)[1560]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:642]: Outgoing call established. 
Oct 14 20:32:00 clarkconnect kernel: CSLIP: code copyright 1989 Regents of the University of California
Oct 14 20:32:00 clarkconnect kernel: PPP generic driver version 2.4.1
Oct 14 20:32:00 clarkconnect pppd[1558]: pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Oct 14 20:32:00 clarkconnect pppd[1558]: Using interface ppp0
Oct 14 20:32:00 clarkconnect pppd[1558]: Connect: ppp0 &lt;--&gt; /dev/ttya0
Oct 14 20:32:02 clarkconnect pppd[1558]: Terminating on signal 15.
Oct 14 20:32:08 clarkconnect pppd[1558]: Connection terminated.
Oct 14 20:32:09 clarkconnect pppd[1558]: Exit.

als ik pppstats intik krijg ik de volgende foutmelding
pppstats: nonexistent interface 'ppp0' specified
betekent dat dat ik alsnog geen ppp0 heb?
zo nee hoe krijg ik deze dan, ik kan geen goeie howto's vinden die me goed helpen bij het installeren van ppp0

Verwijderd

Hier op Debian Woody (2.2.19 kernel) werkte ppp direct zonder dat ik het hoefde te installeren of iets dergelijks
Pagina: 1