Tiptoets sticker ding, Hoe aansluiten ?

Pagina: 1
Acties:

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 02:16
Ik heb uit een recentelijk overleden monitor een leuk soort sticker ding met tiptoetsen er op gehaald. het lijk me wel gaaf om dit aan te sluiten aan m'n pc om zo winamp e.a. aan te sturen.

dit is hem
Afbeeldingslocatie: http://gelderse.uni.cc/pics/voor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gelderse.uni.cc/pics/achter.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gelderse.uni.cc/pics/zei.jpg
het ding komt uit een oude IBM 6322 14" monitor

ik heb ook een poging gedaan om een schema van de knopjes te maken, als iemand deze nog even wat zou kunnen verduidelijken zou ik dat wel op prijs stellen ... want met mijn 1337 paint skillz kom je niet zo ver :)
Afbeeldingslocatie: http://gelderse.uni.cc/pics/schema.jpg

ik wil dit dus gaan aansluiten aan m'n parallele poort maar heeft iemand een idee wat waaraan moet ?

en voor de duidelijkheid, de knopjes en hun coresponderende uitgangen.
1 - A en C
2 - B en C
3 - A en D
4 - B en D
5 - A en E
6 - B en E
7 - A en F
8 - B en F
9 - G en C
10 - I en C
11 - G en D
12 - I en D
13 - G en E
14 - I en E
15 - G en F
16 - I en F
17 - B en H

ook wat hulp met het schrijven van de software zou heel welkom zijn.

edit: ge-update schema, nummers en letters - tabel met knopjes/uitgangen

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 23:59
Hmm, niet echt duidelijk schema. Als ik dat zo zie heeft elke uitgang een heel aantal knopjes dat daarop aangesloten is.
Gewoon even meten welke uitgangen dicht zijn als je welke indrukt ben je al een heel eind. En knopjes voor winamp is dacht ik een heleboel op zich wel over te vinden...

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ach, smijt hem weg. Volgens mij kan je der niet echt veel meer mee :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je zult echt zelf wat meer verstand van electronica en software schrijven moeten hebben wil je dat werkend krijgen.

't Lijkt me het makkelijkst als je dat ding hotkeys laat simuleren en dan tussen je ps2 keyboard zet. je zult dan een clocked signaaltje moeten genereren. Ga je maar vast verdiepen in 't protocol van zo'n keyboard. Succes.

ps. GGS_VR6 gaf het beste advies in deze thread.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Mannes
Op vrijdag 01 maart 2002 15:49 schreef Bramseltje het volgende:
Hmm, niet echt duidelijk schema. Als ik dat zo zie heeft elke uitgang een heel aantal knopjes dat daarop aangesloten is.
Gewoon even meten welke uitgangen dicht zijn als je welke indrukt ben je al een heel eind. En knopjes voor winamp is dacht ik een heleboel op zich wel over te vinden...
welke uitgangen dicht zijn bij welk knopje weet ik zo ongeveer al wel, het gaat me er meer om, kan ik dit gewoon aan random dingen van me lpt gaan maken of maakt het nog uit wat ik waarvoor gebruik. en/of moet er nog meer hardware tussen?

de software gaat me trouwens al wel lukken, heb al het een en ander gevonden en ik heb al iemand die me erbij wil helpen.

• Mannes
Op vrijdag 01 maart 2002 15:53 schreef GGS_VR6 het volgende:
Ach, smijt hem weg. Volgens mij kan je der niet echt veel meer mee :)
ja, dat wil ik dus ff niet horen. ik weet zeker dat wat ik wil ook kan, maar ik heb nog ff wat hulp nodig van jullie tweakers :)

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 23:59
Er zijn verschillende winamp plugins, ook met source, dus ff kijken hoe je de poort moet uitlezen zal niet zo'n probleem zijn.
Als je de toetsen op de poort aan wil sluiten zul je ff moeten zoeken welke pinnetjes van je LPT uit te lezen zijn.
Als je dan zo'n knupke pakt, en in serie daarmee een 3k weestandje pakt moet je em volgens mij wel als hoog/laag kunnen instellen

• Mannes
Op vrijdag 01 maart 2002 16:32 schreef Bramseltje het volgende:
Er zijn verschillende winamp plugins, ook met source, dus ff kijken hoe je de poort moet uitlezen zal niet zo'n probleem zijn.
Als je de toetsen op de poort aan wil sluiten zul je ff moeten zoeken welke pinnetjes van je LPT uit te lezen zijn.
Als je dan zo'n knupke pakt, en in serie daarmee een 3k weestandje pakt moet je em volgens mij wel als hoog/laag kunnen instellen
maarehm .. als ik dan een verkeerde pak is het niet zo dat ik m'n lpt opblaas ofzow ?

Pagina: 1