hoeveel mysql databases??

Pagina: 1
Acties:

• -=marauder=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:40
ik ben bezig voor een bedrijf een sms applicatie te maken en er worden verschillende bedrijven "lid" bij dit programma, nu zitten we met het volgende probleem, willen we voor elk bedrijf een aparte database aanmaken (kan oplopen tot honderden) of maken we een database en hangen we bij elk lid een bedrijfsid erbij. wat is de invloed op de performance en hoeveel losse databases mag je maximaal maken in mysql?
thx

Verwijderd

Lijkt me niet echt handig.. om voor ieder bedrijf een eigen database te moeten maken, je moet dan ook iedere database steeds openen enzo..

Een database met een leden tabel die gewoon een ID-nr heeft om hem te koppelen is toch stukken handiger ??

Verwijderd

In deze situatie zou ik dan toch eerst nog eens heel goed gaan kijken naar het database ontwerp voor jouw sms applicatie... Als je wat meer uitleg geeft over de relatie tussen de applicatie en de bedrijven dan kan ik er meer over zeggen ;)

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Ligt er een beetje aan. Als de functionaliteit voor elk bedrijf hetzelfde wordt, en bedrijven gewoon lid kunnen worden, ben ik al heel snel geneigd te suggereren om 1 database te gebruiken. Stel dat je t.z.t. iets wil wijzigen in de algemene functionaliteit, hoef je niet in tientallen databases tegelijk te werken, en dat alleen al lijkt me wel zo prettig en zeker.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• -=marauder=-
  • Laatst online: 01-09 22:40
ja maar elk bedrijf heeft zijn eigen set variabelen die die aan zijn members moet toe kunnen kennen, als ik het in 1 database zet krijgen ze dan niet elkaars variabelen te zien?

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Vergeet vooral de vraag niet of het systeem overdraagbaar moet zijn! Als je tables hebt die door meerdere bedrijven geshared worden dan kan dat bij een migratie leuke problemen geven :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 15:53 schreef -=marauder=- het volgende:
ja maar elk bedrijf heeft zijn eigen set variabelen die die aan zijn members moet toe kunnen kennen, als ik het in 1 database zet krijgen ze dan niet elkaars variabelen te zien?
Nee, absoluut niet, zolang je database ontwerp maar goed is... Je legt dan een tabel aan met alle variabelen, een tabel met alle bedrijven en een "link tabel" waarin de relatie tussen een bedrijf en een set variabelen beschreven staat. Met een mooie join kan je dan de juiste set variablen voor het juiste bedrijf selecteren...
Pagina: 1