Toon posts:

Is dit audio-cd beveiliging of iets vreemds?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk een schijf die groot genoeg is om mijn cd collectie op te dumpen in mp3. Zo heb ik dat ook gedaan met mijn (legale, gekocht bij HMV London) Ash - Free All Angels cd. (Ripper: EAC, encoder: LAME ABR). Nu hebben alle nummers van die cd een hoge pieptoon op de achtergrond. Bij andere cd's is dit niet het geval. Mijn ouders horen hem (vanzelfsprekend) niet vanwege de slijtage, maar ik vind hem heel irritant en ik weet niet of dit goed is voor mijn speakerset.

De vraag: Is dit een type audio-cd beveiliging? Is dit schadelijk voor mijn speakers? (Speakerset: Creative Inspire 5.1 5300)

Ik heb een aantal seconden van de intro online gezet:

http://www.dutchmountains.net/~fedde/downloads/

ashpiep.wav en ashpiep.mp3

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

probeer eens een andere ripper, of analoge opname. ik gebruik musicmatch jukebox voor de mp3 encoding. op zich een zeer irritant proggie, maar mp3 encoding doet ie behoorlijk goed

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 16:22 schreef Wekkel het volgende:
http://www.fatchucks.com/corruptcds/index.html

Hij staat er niet bij...
Nee, daar had ik ook al gekeken. Vreemd...

De ripper en encoder zijn de beste, zie ook www.r3mix.net

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

van welke liedje is die intro?
Zet dat liedjes es helemaal geript op je site
want ik hoor niet echt een pieptoon en het liedje
lijkt me wel mooi (de intro dan). :D

Verwijderd

Topicstarter
ok, wacht ff (adjes, dit is puur voor het testen :))
tis trouwens nummer 10, sometimes

ouch, 7mb uploaden met ISDN, heppie ong 20 minuten :)

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

als je klaar met uploaden bent dan kun je wel ff naar www.pcpitstop.com gaan om je inet verbinding nog wat sneller te maken dmv autofix. op de site staat ergens onderen test yout inet connection en die mot je hebben en dna download testen en dan isdn kiezen en dan autofix en je mot dan de typical settings hebben. (8>

Verwijderd

Topicstarter
hehe, niet nodig. ik surf via een optimaal geconfigureerde router (met alle mtu's enz) ISDN is gewoon sloom

/edit nog 5 minuutskes

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

trouwens de kwaliteit is uitstekend en ik hoor geen enkele piep ik denk dat et dan aan je boxen ligt of aan je muziek programma, maar aan de ripper ligt et niet en aan de cd ook niet

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 12:03
Ik hoor niet echt een hinderlijke pieptoon. Ik hoor wel iets, maar dat zouden de instrumenten kunnen zijn. (Het is niet mijn type muziek, dus daar verdiep ik me niet echt in)
Ik heb 'm vrij hard getest. (Creative SoundWorks DTT 3500 speakers en SB Audigy Platinum EX)

Tijdens het coderen van MP3's word er geluid verwijderd dat niet hoorbaar is, dus dan zou het wavje beter moeten zijn, maar dat is voor mijn gehoor hetzelfde.

Winamp geeft in de VU meter ook niet echt een hoog uitslaant iets. Misschien had die vogel iets geks gedaan met zijn elektrische gitaar! :P

...

Verwijderd

Topicstarter
hoe oud ben je? 't kan ook aan de sluitage van je gehoor liggen. zelf ben ik 15, maar mijn ouders (44 en 45) horen het niet. Is dit schadelijk voor mijn speakers?

ik hoor het ook bij de andere wavjes en mp3tjes van die cd.
de andere cd's zijn allemaal OK. vreemd

oh ja, mijn geluidskaart is een SB Audigy Player

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

ik hoor ook weinig pieptoontjes.
en de vu meter van winamp geeft inderdaad ook geen hoge uitslagen en als die ze wel aangeeft dan komt dat vast door die gitaar want die heeft ook hoge tonen
et kan ook aan je geluidskaart liggen

en ik ben 15 en dit is nie schadelijk voor je speakers

Verwijderd

Topicstarter
ok. ik blijf het vreemd vinden. spelen vanaf audio cd hoor ik ook een piep (in mijn cdrom drive dan)

dan the strokes maar... :P

• Bas_f
Op vrijdag 01 maart 2002 22:01 schreef d0g1e het volgende:
hoe oud ben je? 't kan ook aan de sluitage van je gehoor liggen. zelf ben ik 15, maar mijn ouders (44 en 45) horen het niet. Is dit schadelijk voor mijn speakers?
't is niet schadelijk voor je speakers, zowiso.

Ik ben 22, en mijn gehoor heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Hier is een WAV file voor het verjagen van muggen (hele hoge toon). Als ik mijn speakers hard genoeg zet kan ik die horen. Is de toon in je muziek net zo iets, hoor jij deze ook.. Vertel! :)

...

Verwijderd

Topicstarter
btw moet je dat mp3tje nog hebben? anders donder ik hem eraf

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

hij kan er wel weer af
ik heb em gedownt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 22:07 schreef Bas_f het volgende:

[..]

't is niet schadelijk voor je speakers, zowiso.

Ik ben 22, en mijn gehoor heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Hier is een WAV file voor het verjagen van muggen (hele hoge toon). Als ik mijn speakers hard genoeg zet kan ik die horen. Is de toon in je muziek net zo iets, hoor jij deze ook.. Vertel! :)
ja deze toon hoor ik op normaal volume.. die toon bij mijn cd is nog hoger en onduidelijker (er gaan instrumenten doorheen enzo, vandaar de intro)

• Bas_f
Op vrijdag 01 maart 2002 22:12 schreef d0g1e het volgende:

[..]

ja deze toon hoor ik op normaal volume.. die toon bij mijn cd is nog hoger en onduidelijker (er gaan instrumenten doorheen enzo, vandaar de intro)
Ah.. Dan kan ik die toon in jouw muziek denk ik niet horen.

Zitten en pauzes op je CD tussen de nummers? En zo ja, zit die piep daar ook in?

...

Verwijderd

Topicstarter
helaas, geen pauzes...

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 22:12 schreef d0g1e het volgende:

[..]

ik hoor die muggen verjager ook en dat op zachte volume ?

• Bas_f
Op vrijdag 01 maart 2002 22:58 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

ik hoor die muggen verjager ook en dat op zachte volume ?
Ik zal morgenochtend (lees: middag) wanneer ik weer helemaal helder ben, nog eens naar dat introtje luisteren, en zien of ik 't dan ook hoor.

...

Pagina: 1