Toon posts:

Beeld/muis/keyboard switch vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe electrische switch voor 4 pcs. Daarvan 2 pcs met ps2 ingangen (werkt prima) maar mijn 3e pc is een pc met seriele muis en 5 polig keyboard..

Voor de muis heb ik een overloopstekkertje kunnen krijgen alleen werkt de switch niet zonder keyboard.
Ik heb nu zelf mn keyboard in 2e geknipt 8-) en die stekker gewoon in de pc gepropt. Ik wil deze stekker connecten met een ps2 stekker die de switch weer ingaat :) alleen de binnenkant van die stekkers verschillen een beetje...:Z effe de details:

5 polige:
wit,zwart,rood,bruin, ijzerdraadje zonder kleur

ps2 stekker:

zwart, rood bruin,ORANDJE, ijzerdraadje zonder kleur

mijn vraag is duz hoe kan ik die dingen connecten zodat het werkt :) Zou heeeeel mooi zijn :+

Verwijderd

Misschien dat je het verloopstekkertje kan doormeten met een multimeter. Dan kan je precies zien hoe de draadjes aan elkaar aangesloten worden. Daarna is het alleen nog een zaak om te achterhalen welke kleur op welk pootje zit.
Als ie in het toetsenbord kijkt dan zou je met doormeten kunnen zien welk kleurtje op welk pootje zit. Dit geld uiteraard voor beide aansluitmogelijkheden.

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Voor het keyboard zijn standaard verloop stekkertjes, voor die muis.....tja.....uuuhhh...da zal nie gaan |:(